Liteville 301

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Manitou stuurt wat op? Dan zou ik toch aan een service setje voor mijn Radium demper kunnen komen.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Stuurt Manitou nu Fox spullen op.. :~ :wink:

Maar: stap je af van de Manitou??
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Jurriaan schreef:Manitou stuurt wat op? Dan zou ik toch aan een service setje voor mijn Radium demper kunnen komen.
Ja ze hebben het toegezegd in ieder geval. Een nieuwe 'air piston', vernieuwde versie, ik heb nog de oude.
Op aanraden van een topic op mtbr naar techsupport@hayesbicycle.com gemaild, had vrij snel een reactie en ook erg behulpzaam. Je kunt het altijd proberen.
Laatst gewijzigd door Nimbus op wo 7 juni 2017, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Nu snap ik nog die foto op de vorige pagina niet... Fox seals... Voor? In de Manitou?
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

KleinPalomino schreef:Stuurt Manitou nu Fox spullen op.. :~ :wink:

Maar: stap je af van de Manitou??
Oh, nee hoor. Maar dit zijn ook 34mm afdichtingen. Werden hier aangeraden, naar verluid werken ze erg goed en iets minder wrijving. Wel wat duurder dan die van Manitou zelf, die zijn maar iets van 17 euro voor een setje, had ook kunnen wachten tot Manitou met de nieuwe daarvan komt, ook minder wrijving etc. maar geen idee wanneer dat is en ze zijn eigenlijk wel aan vervanging toe. Tot nu toe deed ik er 5W40 synthetische motorolie in, maar af en toe leek dat nog weleens wat stroever te lopen, de olie van Fox schijnt erg goed te zijn.
Wellicht nog een IVA or IRT erin.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ah, op die fiets. :D

Ik ben voorlopig prima tevreden met de Luftkappe-upgrade in mijn Pike. Dus er komt voorlopig geen Mattoc in bij mij. De Pike zag er ook nog prima uit met de service die ik onlangs heb gedaan. Dus ook daarom geen reden om de vork te vervangen.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat is snel, pakketje net binnen gekregen. Zitten ook vijf sachets met Slickoleum bij, aardig van ze.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En een rekening neem ik aan? Tax?
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Rekening, belasting? Nee, helemaal voor gratis.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Verwacht je dat je vork nu weer soepeler aan zal spreken na het onderhoud?
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat is wel de bedoeling. Die seals van Fox gebruiken geen aparte oliekeerring en hebben dus wat minder wrijving, de olie smeert naar verluid ook erg goed, idem voor het vet (vergelijkbaar met Slick Honey).
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Nieuwe rems besteld, de huidige zijn na meer dan vijf jaar trouwe dienst en intensief gebruik wel aan vervanging toe. Lastige keuze nog.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

wie A zegt moet ook B zeggen :-D
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Net voor de avond gearriveerd, inmiddels gemonteerd en klein stukje mee gereden:
Afbeelding
Afbeelding
Remt weer prima, hendels weer helemaal strak, met de oude kon je bijna roeien...

Uiteindelijk toch weer voor XT's gekozen, de oude bevielen goed en deze moeten op een paar punten wat beter zijn. Goede prijs ook bij BC, daar vielen de Hope Tech3 E4's (in het rood...) eigenlijk op af, daar betaal je voor een rem bijna net zoveel als hier een set van, absoluut puike remmen verder. Nog serieus de Guide RS'en overwogen, maar toch voor Shimano gekozen ivm gemak van zelfde ontluchtingsgereedschap, schijven, etc. Stond op het punt de Zee's te kiezen, maar die hebben nog de oude/brede hendel/klemming, klein puntje, maar toch.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Afbeelding
Afbeelding
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie