Liteville 301

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik zou gaan voor een Yari of Lyrik... SUPERSTIJF :winkie:
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

KleinPalomino schreef:Heb je last van een demper die door z'n veerweg heen raast?
Nee, dat is het niet, verre van zelfs. Ook bij 30% sag, aanbevolen percentage, of iets erboven nog geen enkele keer de hele veerweg gebruikt lijkt het. Het is meer dat je kleine, scherpe hobbels in snelle successie best wel voelt (hoogfrequent gerammel zeg maar). Misschien is de demper niet zo 'soepel', teveel HSC van zichzelf, noem maar op. Iets meer sag zou kunnen helpen, maar het middengebied zou nu al wat meer ondersteuning mogen hebben. De rebound blijft ook een compromis, of de snellere bewegingen bijbenen, of een rustiger veergedrag. Al zou dat kunnen komen door het moeite hebben met het eerste. Lijkt te kloppen met wat ik hier lees:
http://www.velozine.nl/2016/08/22/dossi ... ng-corset/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vorsprungsuspension.com/blogs/ne ... h-my-frame" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is met ~30% sag en propedal uit, wellicht dat daar nog wat mee te proberen is. Al heb ik daar mijn twijfels bij hoeveel daar mee te winnen is, en of zo'n Corset sleeve een wijs idee is, of meteen voor een andere demper gaan.
mud mate schreef:Ik zou gaan voor een Yari of Lyrik... SUPERSTIJF :winkie:
Dat zijn vorken en geen dempers.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Een Corset is niet goedkoop. Ik heb even gekeken want ik was in de veronderstelling dat Fox de EVOL-huls ook los verkoopt (kan 'm echter niet meer vinden...). Die is volgens mij iets voordeliger en werkt hetzelfde. Maar als jij denkt dat jouw demper niet meer goed is dan zou ik meteen naar een EVOL-demper gaan. Al is dat ook helemaal niet goedkoop! :-?

Ik vind de Corset in ieder geval een perfecte upgrade waarbij ik wel last had van een ander kwaaltje dan jij nu.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

De wisselkoers is nu best gunstig, 105 exclusief verzenden en alleen de 'sleeve' wisselen (bij een nieuwe demper ook nieuwe bussen en boutjes of ik moet de naaldlagers over kunnen zetten). In het artikel van Velozine staat inderdaad dat ze die los verkopen , heb er nog niet naar gekeken echter, Fox wil nog weleens scheutig zijn met losse onderdelen en niet gedacht dat die goedkoper zou zijn. Niet dat de demper niet goed is, eerder een kwestie van niet helemaal tevreden, je weet hoe dat gaat. ;)
Een nieuwe Fox demper is enigszins buiten budget.

Het blijft een gok en ook al is het een stuk minder dan een nieuwe demper, je bent al aardig op weg naar een nieuwe McLeod om maar een te noemen. ;)
Bedenk me nu pas dat ik er nog wat aardig ringen in heb zitten, had er al een uitgehaald vanaf het maximum, voor een goed vergelijk eens helemaal leeg halen en voelen hoe dat rijd. Er hebben er altijd 3 of meer ingezeten dacht ik. TF Tuned zou ook een optie zijn.

Nu heb ik de originele DT Swiss SSD212L erbij gekregen, maar ik betwijfel zeer of dat een oplossing is, die blijft eerder in het bubbelplastic zitten...
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ik heb ook aan het twijfelen geweest tussen een fox te laten tunen en een mcleod te kopen en het is de mcleod geworden. Tunen was bijna net zo duur als een nieuwe demper. Met in het voordeel voor de mcleod dat die helemaal zelf te servicen is itt fox.
Die mcleod is echt wel fantastisch zo uit de doos. Van superplush naar heel stevig platform in 4 klikken.

Die corset heb ik ook een tijdje in overweging genomen. Maar daar las ik best wel wat dubbele ervaringen mee. Komt er ook nog bij dat die het volume vergroot wat voor zwaardere rijders dikwijls net verkeerd is.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Daar zat ik ook al mee in gedachten, als ik de prijzen hier las van tunen bij TFT zit je bijna aan de prijs van een McLeod, die erg scherp geprijsd is. Nu zullen ze vast hun werk goed doen daar in Engeland, maar of je uiteindelijk veel verschil merkt?
Dat is voor mij ook een van de redenen om de Fox te vervangen (vanaf het begin al), die moet je voor een grote beurt opsturen (IFP op druk laten zetten, of je moet deze truc uit willen halen: http://www.huckingkitty.com/forums/viewtopic.php?t=680" onclick="window.open(this.href);return false;) De McLeod, maar ook een Monarch is helemaal zelf te doen en dat vind ik een groot voordeel.

In welke fiets heb je hem zitten? Ik lees er bijna uitsluitend erg positieve verhalen over (mtbr mcleod topic o.a.) en ben erg benieuwd hoe die het hierin zou doen.

Klopt, groter volume (grotere negatieve kamer) is niet altijd beter, ligt ook aan het veersysteem.

Inbouwmaat is 190x50(51)mm, dus al er iemand nog een weet te liggen? Tegen een CC DBInline zeg ik ook geen nee... :roll:
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

De mcleod zit in mijn banshee prime.

Bij de dbinline loop je natuurlijk wel tegen hetzelfde probleem als bij de fox. En als ik het topic op mtbr daarvan lees is die nog een pak gevoeliger naar onderhoud toe :)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nimbus schreef:
KleinPalomino schreef:Heb je last van een demper die door z'n veerweg heen raast?
Nee, dat is het niet, verre van zelfs. Ook bij 30% sag, aanbevolen percentage, of iets erboven nog geen enkele keer de hele veerweg gebruikt lijkt het. Het is meer dat je kleine, scherpe hobbels in snelle successie best wel voelt (hoogfrequent gerammel zeg maar). Misschien is de demper niet zo 'soepel', teveel HSC van zichzelf, noem maar op. Iets meer sag zou kunnen helpen, maar het middengebied zou nu al wat meer ondersteuning mogen hebben. De rebound blijft ook een compromis, of de snellere bewegingen bijbenen, of een rustiger veergedrag. Al zou dat kunnen komen door het moeite hebben met het eerste. Lijkt te kloppen met wat ik hier lees:
http://www.velozine.nl/2016/08/22/dossi ... ng-corset/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vorsprungsuspension.com/blogs/ne ... h-my-frame" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is met ~30% sag en propedal uit, wellicht dat daar nog wat mee te proberen is. Al heb ik daar mijn twijfels bij hoeveel daar mee te winnen is, en of zo'n Corset sleeve een wijs idee is, of meteen voor een andere demper gaan.
mud mate schreef:Ik zou gaan voor een Yari of Lyrik... SUPERSTIJF :winkie:
Dat zijn vorken en geen dempers.
GING ook nog over de discussie Mattoc Pike en stijfheid. ...

Achter een Debon van Rockshox. Of zo'n mooie Marzocchi die ik had... Jij hebt waarschijnlijk de juiste gewichtsklasse.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

hurck schreef:De mcleod zit in mijn banshee prime.

Bij de dbinline loop je natuurlijk wel tegen hetzelfde probleem als bij de fox. En als ik het topic op mtbr daarvan lees is die nog een pak gevoeliger naar onderhoud toe :)
Mooie combinatie lijkt me.
Ik had her en der wat vernomen van lekkage of dichtingen die eruit klapten.
mud mate schreef:Achter een Debon van Rockshox. Of zo'n mooie Marzocchi die ik had... Jij hebt waarschijnlijk de juiste gewichtsklasse.
Een Monarch (RT3) Debonair bedoel je? Of een groter volume in mijn geval zin heeft ben ik nog niet zeker van. De Corset valt daarmee ook af, tevens ook omdat het in het geval van de RP23 meer in de demping zit.
Die Marzocchi 053 ziet er inderdaad uit als een mooie demper (HSC en LSC zie je niet vaak op dempers), maar lijkt slecht verkrijgbaar en hoe Marzocchi het de komende tijd gaat doen?... Gok ook dat die wat buiten budget valt.
Weet niet wat ze specificeren, maar bij jou werkte hij niet naar behoren? Net iets boven de 80kg, dat zal geen problemen geven ga ik vanuit.

Gisteren geprobeerd zonder ringen in de luchtkamer, maximaal volume dus. Mèh, niks voor mij, veel te zompig.
Nu twee ringen erin en ook de luchtkamer eens helemaal open gehad, had alleen die huls eraf gehad tot nu toe. Nog vrij simpel, draait hem zo open. Beetje vuil hier en daar, maar zag er verder prima uit.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Die Marzocchi is een echt mooie demper. Ik was er veel te zwaar voor maar een lichtere rijder kan er echt heel veel mogelijkheden uit halen qua afstelling.
Debon is juist door zijn grote volumekamer en de mogelijkheid hem intern te vullen met ringen om de kamer te verkleinen redelijk goed te tunen. Daarnaast mag die tot 350 psi worden opgepompt. Normaliter een licht aansprekende demper. Tja als je helemaal vol gooit met de ringen dan wordt die wat stugger. Bedoelde idd de Monarch rc3 maar dan wel de Debon versie. Voordeel goed betaalbaar goede garantie want het is RockShox en onderhoudsarm.
Laatst gewijzigd door mud mate op vr 28 oktober 2016, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Kwam deze ook tegen: https://www.bike-components.de/de/RockS ... ng-p50035/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verbaasde me enigszins, dat ze voor de Mk8/9 nog een nieuwe demper aanbieden (in principe een standaard RT3, 190x51, wel met aangepaste tune zeggen ze), naaldlagers en bussen zijn al gemonteerd.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Tja je bent dealer of niet...
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Liteville bedoelde ik, denk niet dat BC deze op eigen houtje aanbied.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Enfin, foto's zijn vaak leuker dan hele stukken tekst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Via het Velozine artikel en de site van Vorsprung wat
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Nice work! :-q
Plaats reactie