Liteville 301

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Dat principe blijf ik toch mooi vinden. Beurtje voor de vork en demper, setje verse XT's erop en weer goed voor heel wat jaartjes. Zeker in combinatie met zo'n tijdloos frame kun je zo nog wel even doorgaan :wink: Misschien juist omdat dit frame zo tijdloos is was de keuze voor Tech 3 E4 remmen niet zo gek geweest, maar het is inderdaad een investering. Nu nog een droppertje en je bent helemaal het heertje. Ga zo door!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dankjewel. :-D
Op die manier eigenlijk wel, maar nu was het meer een budgettaire keuze, anders hadden die erop gezeten. ;)
Dropper moet er zeker weer in, gisteren het zadel ouderwets op en neer gezet, maar erg praktisch is dat niet. Keuze valt op een Lev DX of een Moveloc, al neig ik naar de tweede.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Nimbus schreef:Afbeelding
Afbeelding
Gezellig in Bad Iburg? :wink:
Toren is gesloten?
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Best wel. ;)
Onderhoud of iets dergelijks stond ergens op het hek. Een tijd terug ook al. Of zou hij gesloopt worden, kan me niet voorstellen.?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Afbeelding
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Juiste beslissing. Ben benieuwd!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat hoop ik, nog getwijfeld tussen een Moveloc en deze, omdat ik bij dit frame bijna niet onder een externe kabel met vaste bevestiging uit kom. Beiden mooie pennen, voorkeur viel meer op de Moveloc, maar deze was flink in de aanbieding bij BC.de en ook nog in 34,9mm dus geen shim nodig.

Ik ook, nog niet echt mee gefietst, behalve een beetje spelen. Installatie ging niet heel soepel, wat een gemartel met die meegeleverde buitenkabel en vanwege de kabelloop bij dit frame (wel mooi weggewerkt nu) was dat haakje eronder wippen ook niet triviaal. Maar het zit, nog wel een goede positie vinden voor de remote, met die 'inline barrel adjuster' eraan is het wat vechten om ruimte met de remhendel. Misschien later uitwisselen voor een gewone Jagwire binnen en buiten kabel en een 'adjuster' verderop in de kabel zetten.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Foto momentje!!!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Komen eraan.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Nimbus schreef:Dat hoop ik, nog getwijfeld tussen een Moveloc en deze, omdat ik bij dit frame bijna niet onder een externe kabel met vaste bevestiging uit kom. Beiden mooie pennen, voorkeur viel meer op de Moveloc, maar deze was flink in de aanbieding bij BC.de en ook nog in 34,9mm dus geen shim nodig.

Ik ook, nog niet echt mee gefietst, behalve een beetje spelen. Installatie ging niet heel soepel, wat een gemartel met die meegeleverde buitenkabel en vanwege de kabelloop bij dit frame (wel mooi weggewerkt nu) was dat haakje eronder wippen ook niet triviaal. Maar het zit, nog wel een goede positie vinden voor de remote, met die 'inline barrel adjuster' eraan is het wat vechten om ruimte met de remhendel. Misschien later uitwisselen voor een gewone Jagwire binnen en buiten kabel en een 'adjuster' verderop in de kabel zetten.
Ik heb begrepen dat de 301's tm Mk7 te licht waren om maar een gat in de zitbuis te boren voor een stealth. De jouwe zou dit wel aankunnen. Nou ja, deze pen is ook fraai, en de kabel zit gelukkig niet aan de bovenkant vast...
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat is vrijgegeven voor de Mk.8 inderdaad, zelfs een boor sjabloon voor, maar als het even kan kies ik toch voor een andere oplossing...
Gelukkig niet nee, de originele Reverb is bij dit frame verre van handig, naast dat die pen wel meer problemen heeft.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Geen foto van het ding in de fiets na al dat wachten?
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Nog niet eerder gezien; de 21T en 24T los op de spider van een XT cassette. De spider of de klinknagels, dan wel beiden uitgesleten, zat een paar millimeter speling op.
Nu moest de aandrijving toch vervangen worden, zelfs aan het overwegen naar 1x te gaan...
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie