R.I.P Dice Oldskool's 2015 Giant Stance LTD

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Wat is uiteindelijk de reden geweest om van een single naar een double te gaan?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zal zoals meestal een simpele kwestie van bereik zijn.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Op mijn lokale rondjes wat ik zoal in Nederland rij kwam ik niets te kort met de 1x10 11/36 maar omdat ik deze zomer de fiets meeneem naar Italie en daar serieus moet klimmen ben ik alvast wat aan het trainen in Duitsland en op de langere klimmen had ik dus gewoon idd meer bereik nodig.

Hetzelfde geldt voor de remmen. De Shimano Altus die erop zaten hebben mij volkomen verrast en deden gewoon prima hun werk maar ik had nog een setje SLX liggen en toch maar alvast voor de afdalingen iets meer zekerheid ingebouwd met deze set. Al denk ik dat ik met 2 grotere schijven ook met de Altus geen problemen zou hebben gekregen zoveel vertrouwen heb ik er wel in. En dat voor deze instap remmen.
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op zo 7 februari 2016, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

reaction 67 schreef:Klaar vur de 100 v. Horst.
Materiaaltechnisch wel, nu lichamelijk nog. :roll: 8)
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:



Netjes gedaan.

Wat ga je nu doen met de 1x10 ring?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Die komt op de Talon. Daar zoek ik nog steeds een goedkope starre vork voor. :wink: Zit er al aan te denken om dan desnoods 1 zonder schijfrembevestiging te kopen en alleen met achterrem te gebruiken.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor serieus klimwerk blijft een setup met een granny voor de meesten gewoon de beste keuze. Mode is leuk, maar de praktijk bepaalt. En ik heb nog nooit iemand horen smeken om een zwaarder verzet tijdens een Alpenklim, wel om een lichter ;-)

Is die Talon een 29er? Voor 26" zijn wel betaalbare starre vorkjes te vinden.
En voor 29" heb je een nieuwe Salsa Cromoto Grande voor 125,- bij Bike-Components. Er zijn wel vorken die net iets goedkoper zijn, maar over de Salsa las ik het meest positieve berichten (comfortabeler dan de rest). Moet zelf nog ervaren hoe het gaat bevallen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Aan zijn profiel te zien een 26-er ;)

Heb nog wel een carbon vorkje liggen met PM rem montage die je mag uitproberen/overnemen voor niet al teveel.
Waar rijd je trouwens die klim training in D?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Mooie fiets die stance, met een nog mooiere prijs!
Wel weer bizar dat deze niet in NL geleverd wordt, maar er wel gemaakt wordt :~

Nog niet gehoord in je topic, maar op termijn een lichterwielsetje een goede upgrade?
Volgens mij pak je hier het meeste mee, al snap ik dat een mooi voorvorkje ook goed oogt en veert.

Ik heb ook net mijn eerste fully gekocht na veel zoek en vergelijk werk, maar jij hebt beter gezocht. Wat een deal deze giant :-q
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Carbon vorkje zou niet misstaan maar met goedkoop dan heb ik het over max 5 tientjes omdat ik niet veel wil uitgeven aan een vorkje. Er moet ook nog een dropper komen en mijn vrouw zit nu al te fronsen als er weer iets gekocht is voor de hobby. :-D

In de omgeving van Bentheim ben ik nu aan het klimmen, Tecklenburg staat voor komende weken op het programma.
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op zo 7 februari 2016, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Eerlijk gezegd hou ik mij helemaal niet bezig met een lichtere wielset en/of vork. Ik heb zelfs nog biba's. :roll:

De XC32 bevalt mij eigenlijk best goed maar dat zal ook door gebrek aan ervaring komen. Qua wielset hetzelfde verhaal. Bij mij komt op de 1e plaats dat het heel moet blijven en de standaard wielset is niet de lichtste maar wel bombproof.
rudie20vt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 juli 2012, 13:27
Mijn mountainbike: giant anthem x 29er

erg gave bike en zo te lezen bevalt hij erg goed.
Dom wean heendert nich ' t wördt pas slim a-j ' t zölf nich deur hebt
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Voor mijn introductie in de wereld van de fully's ben ik er idd zeer tevreden mee. De geo van deze Stance zit past ook als gegoten.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ben wel benieuwd Dice: wat is grofweg t karakter vd trails die jij in de omgeving rijdt en ervaar je daar duidelijk merkbaar verschil nu je die giant fully hebt? Kortom, heeft t voor jou echt meerwaarde gehad, deze overstap van HT naar fully ?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Van wat ik hier en over de grens rij zou je ook prima met een HT kunnen fietsen. De meerwaarde haal ik vooral uit de grotere wielen en toch ook wel het comfort van de demper. Je kunt gewoon langer in het zadel blijven en voelbaar meer tractie en grip. In hoeverre de NoNi's vs Vredestein BP's daarvoor verantwoordelijk zijn kan ik niet zeggen maar dat het verschil maakt in vergelijking tot een HT is wel duidelijk. Verder ben ik veel zekerder in het rijden sinds ik deze fiets heb, waardoor kan ik niet goed plaatsen maar het is mij wel veel waard.
Plaats reactie