R.I.P Dice Oldskool's 2015 Giant Stance LTD

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dank u dokter. :-q
Rozema.mtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 1 maart 2015, 12:27

Erg gave bike! ik ben zelf ook op zoek naar een mbt rond deze prijsklasse, nog niet helemaal over uit of het een HT of full suspension wordt. Benieuwd wat je ervaringen zijn met deze fiets. Een vraagje: Welke Duitse site heb je de Mtb besteld als ik het vragen mag?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hier heb je de link. Je moet wel een Duits afleveradres hebben, verzenden naar Nederland kan niet.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

1e upgrade cq downgrade is een feit. van 3X10 naar 1X10. Superstarcomponents Narrow Wide 34t met Shimano Deore 11/36 cassette.

Afbeelding

Gisteren 1e ritje gehad en bevalt meer dan prima een single ring.
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op ma 12 oktober 2015, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:1e upgrade cq downgrade is een feit. van 3X10 naar 1X10. Superstarcomponents Narrow Wide 34t met Shimano SLX 11/36 cassette.

Afbeelding

Gisteren 1e ritje gehad en bevalt meer dan prima een single ring.
:-q
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Nu nog een gezocht plaatsen voor zwarte kettingbladspacers.

Het zou kunnen zijn dat je op echt pittige klimmen in NL toch nog wat te kort gaat komen. Ik weet niet hoe dat exact op 27.5 zal zijn maar ik had het met 32/36 op een 26" in Nijmegen een tijdje terug.

:-q
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Bowiex schreef:Nu nog een gezocht plaatsen voor zwarte kettingbladspacers.
Inderdaad, want om te kopen zijn ze pokkeduur. Maar ik moet zeggen dat ik het er zo ook prima vind uitzien. Sterker nog, heb ook plaatjes gezien van de spacers dat de kromming van de spacer niet netjes gelijk was met de kromming van de crank e.d., of dat de spacer net iets verdraaid zit. Dat vind ik dan acht afbreuk doen aan de look van de crank.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bowiex schreef:Nu nog een gezocht plaatsen voor zwarte kettingbladspacers.

Het zou kunnen zijn dat je op echt pittige klimmen in NL toch nog wat te kort gaat komen. Ik weet niet hoe dat exact op 27.5 zal zijn maar ik had het met 32/36 op een 26" in Nijmegen een tijdje terug.

:-q
Ik kom met 32/36 op een 29er ook wel eens net tekort op een stukkie, maar ik ben er achter gekomen dat lopen dan minimaal net zo snel gaat :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dice Oldskool schreef:1e upgrade cq downgrade is een feit. van 3X10 naar 1X10. Superstarcomponents Narrow Wide 34t met Shimano Deore 11/36 cassette.
Gisteren 1e ritje gehad en bevalt meer dan prima een single ring.
Uit ervaring weet ik dat die Superstar NW chainrings wellicht net zo goed zijn als die van Raceface.
Ik heb er al wel een kleine 1000km mee gereden, zonder problemen. Misschien dat die van Superstar iets meer "ratelen" (de ketting op het tandwiel, zowel oud als nieuw). Iig voor het geld van 1 Raceface koop je 2 Superstar NW chainrings. Al heeft RF wel mooiere kleuren, mocht je dat boeien. :winkie:

Ohja, ik rij 32 voor 11-36 achter. Ik kom in NL eigenlijk overal wel boven.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

@Bowiex Zo vaak kom ik geen klimmetjes tegen op mijn thuisroutes waar ik het meerendeel rij. En mocht ik ergens komen waar ik net te kort kom dan doe ik een Vibemakertje. :tong

@Marco. Ik heb een paar tests gelezen van de Superstar en daar kwamen ze tot dezelfde conclusie als jij. Betrouwbaarheid qua aflopen hetzelfde als van RF. Duurzaamheid was gissen maar dat zou niet echt veel verschil met RF moeten zijn. Wel meer ratelgeluid. Qua kleur hebben ze bij Superstar ook keuze genoeg. Deze zwarte gaat als het blijft bevallen over een tijdje naar mijn andere fiets en dan komt hier een kekke groene op. :winkie:
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Qua kleur vind ik de RF mooier. Dat geannodiseerde vind ikzelf juist erg mooi.
Over trouwens niks dan goeds, ook daar geen afvallende ketting, ketting blijft ook goed zitten met veel bagger.
En qua slijtage, behalve de kleur, ook niks op aan te merken. Al heb ik dat ook niet op die van Superstar.

Ohja met de code: FLASH20MAIL krijg je tot 18 oktober 20% korting op alles.
Je kan dus een andere kopen voor nog minder geld. ;).
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Update 06-02-2016

Van 1X10 naar 2X10. Crank Shimano SLX 26/38 met een SLX 2x10 voorderailleur icm Wippermann Connex SG10 ketting.
Ritchey True grips en Shimano SLX 675 remset. En een nieuw setje 520 pedalen.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Nog ff een totaalfoto en dan zal ik "staat h'm goed :-q" zeggen. :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Binnrenkort BB, op een iets meer uitdagende lokatie dan mijn achtertuin. :-D Het schakelt en remt iig als een tierelier. :tong
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Klaar vur de 100 v. Horst.
Plaats reactie