Giant Reign 2015, begin van t eind of nieuw begin :D

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

De Reign heeft begin 2020 een nieuwe vork & voorwiel gekregen, maatje te groot 29". Ik heb er nog niet fatsoenlijk mee kunnen rijden vanwege corona ellende, maar kan niet wachten om te proberen :-)...

De vork is een 160mm Rockshox lyrik RC2 met instelbare LSC en HSC, wiel is een hope PRO4 met DT SwissEX511 en een Maxxis assegai EXO+ in 2,5"WT..

Afbeelding


De reign heeft enkel wijzigingen ondergaan afgelopen maanden en ook de nodige mooie plekjes gezien. Een kleine selectie:
Hangend aan de lift in een bikepark in Slovenie
Afbeelding
Willekeurig paadje in Slovenië
Afbeelding
2 maal tijdens een mooie tocht (https://www.trailforks.com/trails/alpin ... aninbovec/" onclick="window.open(this.href);return false;) bij Bovec in Slovenië
Afbeelding
Afbeelding
4 maal tijdens een midweek biken met Legenduro bij Alpe d'huez
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leuk speelplekje bij wat er over is van de bucket-trail in Nideggen
Afbeelding
2 maal vreemdgaan op een huurfiets op La Palma
Afbeelding
Afbeelding
Leuke trail bij Les Hautes Rivieres
Afbeelding
Zoals de fiets er vroeger uitzag ergens op een eiland voor de zuidkust van Frankrijk.
Afbeelding
2019 alpentrip
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat is er veranderd aan de fiets;

- een rockshox lyrik 170mm, maakt de wat grovere paden net wat makkelijker te verteren :-)
- de lak is weg, semi ooit van plan, toen wat beschadiging bij het vervangen van de lagers dus tja.... :D
- de wielen zijn hopes, met de 35W velgen, niet echt licht, maar nog vrij van deuken na 1 jaar enthousiast gebruik
- de remmen zijn WEER de Saints, tussendoor hope E4 geprobeerd, maar dat was geen succes, de Saints zijn weer vertrouwd, altijd super remkracht, het doseren wen je aan en gaat dan vanzelf.
- de demper is een Monarch Plus debonair, 'gewoon' een rockshox, maar presteert in deze fiets gelijkwaardig aan de exotische DVO Topaz die ik ook heb
- de banden, Magische Mary voor, na een uitstapje naar een Maxxis DHF, MM is gewoon altijd grip en vertrouwen (IMHO) en een DHRII Double down achter. Zelf omhoog fietsen ben ik iets minder blij, maar grip, solide aanvoelende achterkant, en geen lekke banden :-)
- een BikeYoke Revive 160mm, de enige dropper die zo compact is dat voor mij in deze fiets 160mm drop past, werkt ook nog eens super.

Eigenlijk heb ik met deze fiets niets meer te wensen, hij is gewoon supergoed zo. Het enige experiment om nog iets luxe te ondernemen waren de hope remmen, en dat werd een teleurstelling die flink geld kostte.

De Reign is iets minder goed in klimmen geworden, daarom heb ik een Cube stereo 140mm erbij gekocht, en die wat lichter opgebouwd; een wielset (incl. banden) van 900 gram minder icm het lichte stereo frame levert een prima fiets op voor de rondjes waar je 1200/1500 hm op een dag zelf klimt. De Reign gaat mee als het technisch op het randje van mijn kunnen wordt, en als er een lift / shuttle beschikbaar is :-)
Laatst gewijzigd door paulus1981 op zo 10 mei 2020, 23:21, 8 keer totaal gewijzigd.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

paulus1981 schreef:Wat heeft full suspension rijden mij geleerd; heb compenseert wat beperkingen van de piloot:) daarnaast ben ik (veel) harder dan ik voor mogelijk had gehouden door rockgardens van tientallen meters lang gereden, dat heet daar trouwens gewoon "terrain with some texture"...
Lekker he! Mooie kleurstelling. Is dit carbon? Ik kwam in Frankrijk een team versie tegen en die had een buitenband onder de onderbuis voor opvliegerige stenen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Tja mooie fiets, maar tjonge wat een crappy pica... :-{
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooie fiets!! :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Cool! Is dit de fiets van Daan? En nu snap ik ook waarom je naar Nideggen wil ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
AMVisker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 29 december 2012, 18:45
Mijn mountainbike: Surly karate monkey, Kona Honzo, BMC Trailfox

Gave bike! Waar heb je allemaal in Amerika gefietst?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Er hangt wel serieus veel kabel/leiding onder je BB... Zou zomaar ergens in kunnen blijven hangen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Heel erg mooi! Daar ga je veel plezier van hebben!

Hij verdient inderdaad wat deftigere (en extra) foto's.

Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben is wat je mbt die RM Altitude precies bedoelt met "onopvallend".
Bernadictus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 16:45
Mijn mountainbike: 2017 Giant Trance, 2014 Giant Defy

De Reign 2 is een ongelofelijk mooie fiets - stond op mijn 'als ik een ton win' lijstje :) Veel plezier ermee!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Zelfs op een iPad ziet deze foto er slecht uit :oops: Betere foto's zal ik zeker maken, moet het alleen even droog worden.

Het is een aluminium versie en idd gekocht van Daan J via het forum. De kabels onderaan zijn ondertussen ingekort, moet nu de reverb wel opnieuw ontluchten, dus een pakketje van bike-components is onderweg. Gezien alle berichten en een eerste rondje Vlaardingen zijn mijn verwachtingen hoog gespannen!

Nideggen, tja denk dat ik deze fiets wel meeneem daarnaartoe :D maar ook op de 2souls ga ik daar graag weer eens heen!

In de USA heb ik gefietst bij moab(whole enchilada) las Vegas (cowboy trails) bij flagstaff (onbekend rondje maar wel leuk op een fatbike:D) en (goosburry trails) bij hurricane. Was een super ervaring, achteraf voor m'n vriendin wel leuker dat ik geen fiets bij me had, maar zeker in de nationale parken gelopen op paadjes waar ik zooooo graag naar beneden had gefietst.

De altitude is me eigenlijk nauwelijks bijgebleven, deed niets verkeerd, maar het was niet een fiets die me uitnodigde harder te gaan of andersinds wat meer te proberen. Ik was ook niet onder de indruk van de x fusion vering, misschien dat dat ook meespeelde. Dat was vooral bij de specialized enduro totaal anders, daarop merkte ik in een totaal verlaten gebied bij Las Vegas harder en harder ging, puur omdat de fiets zoveel vertrouwen gaf, of dat achteraf gezien nu zo verstandig was is wat anders :)
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

paulus1981 schreef:De altitude is me eigenlijk nauwelijks bijgebleven, deed niets verkeerd, maar het was niet een fiets die me uitnodigde harder te gaan of andersinds wat meer te proberen. Ik was ook niet onder de indruk van de x fusion vering, misschien dat dat ook meespeelde. Dat was vooral bij de specialized enduro totaal anders, daarop merkte ik in een totaal verlaten gebied bij Las Vegas harder en harder ging, puur omdat de fiets zoveel vertrouwen gaf, of dat achteraf gezien nu zo verstandig was is wat anders :)
Duidelijk verhaal :-q . Om te kijken of het rijden op een fully mij zou bevallen ben ik een tijdje in bezit geweest van een Altitude. Ondanks dat hij voor mij net te klein was vond ik het een geweldige fiets die mij heeft doen besluiten een geschikt fully-frame te gaan zoeken. Nou was dat wel de enige fully waar ik ooit op gereden heb, dus vergelijkingsmateriaal had/heb ik natuurlijk niet.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Leuk man, trap m lekker op z'n staart! :D
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Startpositie voorzien van min of meer fatsoenlijke foto :)

Fiets bevalt prima na de eerste tochten, is niet de meest wendbare als het erg krap wordt, maar superstabiel of de meer flowy stukken.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Mooi! :-q

Mijn Reign heeft inmiddels 28000 hoogtemeters en 38000 dieptemeters onder de banden en ik kan bevestigen dat dit een fantastische bike is :winkie:

Veel plezier ermee!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie bike, en mooi verhaal

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie