Scott Scale SL -- update pag. 2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Het begon weer te jeuken. Ik kwam een mooi frame tegen op dit forum inclusief vork .. ik had nog een stel wielen liggen en voor ik het wist had ik een spreadsheet klaar.

Frame en vork:
Afbeelding

Afbeelding

Vorkje:
Afbeelding

Mooie zadelpen zat bij het frame:
Afbeelding

NoTubes ZTR Crest wielset met Thunder Burtjes:
Afbeelding

Ook al een paar luxe remmetjes gescoord:
Afbeelding

Wordt voor het eerst sinds jaren weer Magura. Ze voelen goed aan en zijn aftans licht..

Er zijn nog wat onderdelen onderweg dus hopelijk kan ik hem binnenkort afbouwen.
Laatst gewijzigd door nversteege op wo 25 mei 2016, 23:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Nice......
Ghost man
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 7 februari 2016, 22:30
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900

Ziet er goed uit
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Weer wat spulletjes binnen via het forum..

Afbeelding
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Weer een update. Vorige week wat spullen binnen gekregen.

Schakelspul. Voorlopig even wat goedkopere ketting en cassette:
Afbeelding

Deze kostte wat moeite. Ik moest een XD body hebben voor mijn Stans 3.30 naaf. Was echt nergens te vinden, bij de winkels waar ik normaal koop. Het moest ook nog eens de snelspanner versie zijn. Eindelijk een webshop gevonden die hem op voorraad had (1-3 dagen levertijd), meteen besteld. Na een week was ie nog steeds niet verzonden! Na wat gemail kwam er uit dat het 3+ weken ging duren... :-{ dus dan maar m'n geld terug. Toen nogmaals op voorraad gevonden, nu bij Bike24. Voor de zekerheid maar een mail gestuurd of ie er écht was .. 8) en ja, binnen een paar dagen had ik hem, super!
Afbeelding

Paar gripjes voor de kleur (en ik wou ze al heel lang eens proberen):
Afbeelding

Specialized Phenom Pro zadel, over gezet van mijn racer (die heeft nu een Romin).
Afbeelding

Ook het crankstel was een geknoei. Ik wou graag een Race Face Turbine er in zetten met een enkel blad. Deze was erg slecht leverbaar in 175mm. Meerdere shops bekeken en gevraagd (en ook weer besteld omdat ie op voorraad stond, terwijl dat niet zo was... :roll: ). Na lang gezeur had ik er geen zin meer in: toen heb ik maar een XX1 crankset met 32t direct mount besteld bij Mantel, omdat ik hem dan de volgende dag had. Dit was het laatste onderdeel.
Afbeelding

Dus, afgelopen zaterdag had ik alles binnen! Ik heb snel het crankstel er in gepoft ( de rest had ik al zo'n beetje in elkaar). De fiets is nu klaar, ik heb alleen nog geen gelegenheid gehad om wat fatsoenlijke foto's te maken. Wel heb ik hem gewogen op 9.5 kilo. Niet slecht, want dat was met DMR platform pedalen (ff testen :P ), binnenbanden en een zware casette. Met wat gepriegel kan die goed onder de 9 kilo komen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Die van Schurter weegt 7,7kg :P

Mooi fietsje hoor :)
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Die is 27.5" .. niet eerlijk :D
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

En die heeft oneindig budget, scheelt ook weer een kilo
Bird Aeris 9 blurple
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Benieuwd naar het eindresultaat :-)
Pathologisch Mountainbiker
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik zoek nog wel een oplossing voor het 'stuur tegen bovenbuis aan' probleem. Als ik nu met de fiets onderuit ga wordt de bovenbuis volledig doorklieft.. Ik zit te denken aan een binnenbandje om het frame maar ik weet niet of dit stevig genoeg is.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Acros BlockLock, ook wel via licensie van Ritchey te koop. Ik heb de eerste maar nog geen praktijkervaring. :wink: Hopelijk gaat dat ook nooit gebeuren en als wel dan hoop ik dat ie zijn werk doet...

https://www.bike-components.de/en/Acros ... il-p40389/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.bike-components.de/en/Ritch ... il-p41958/" onclick="window.open(this.href);return false;
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Aha, vandaar dat ik zoiets niet kon vinden: ik moet een hele headset kopen. Ik wist wel dat er zo iets was maar aanvankelijk vond ik alleen dingen van Canyon. Bedankt voor je links!
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Vandaag maar snel wat plaatjes geschoten. Er was een zonnestraaltje maar toen ik de boel klaar had staan was de zon weer weg :(. In principe is de fiets klaar, maar nog een paar kleine dingetjes te doen:
- zitpositie verder afstellen, stuur is te hoog (moet nog een andere stuurpen op)
- andere ShiftMix bestellen voor de Magura rem: die ik nu heb zet de shifter naar binnen toe, maar dan kan ik er niet meer bij :-{
- bandjes tubeless maken
- leiding achterrem misschien inkorten: is al ingekort maar kan nog wel wat af; 't is nu wel aardig opgelost met zo'n Jagwire haakje
- oranje / zwarte decals op de vork
- oranje crank boots

Vandaag heb ik snel even een uurtje rondgefietst. Het voelt wel erg strak en stijf aan allemaal. Lijkt wel of ik een turbo heb bij staand aanzetten, vergeleken bij mijn fully. Het stuur zit dus alleen nog veel te hoog, maar voor de rest zit ik er prima op. De voorvork voelt ook erg soepel aan, een stukje soepeler dan de Fox in mijn Camber. Wel even wennen aan het 32t voorblad, met deze fiets zit ik dan vrij snel aan de laatste paar tandjes achter .. dus maar snel oprijden en er een 34t of 36t op zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nversteege op do 24 maart 2016, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dit is wel een van de mooiste scales die ik de afgelopen jaren heb gezien, compliment!
(Crest stickers eraf, dan is ie helemaal af ;) )
Jammer hè dat het opbouwen zo snel gaat als je het eenmaal in de vingers hebt ;)
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Bedankt! Crest stickers heb ik inderdaad aan zitten denken om te verwijderen. Maar ik vind het ook wel wat hebben dat als de wielen draaien, er zo'n decal op zit. Stilstaand vind ik het niet zo mooi maar rijdend wel.

En ja, jammer dat het zo snel gaat (hoewel ik m'n best heb gedaan om te treuzelen). Ik vind het altijd een rustgevende bezigheid; lekker aan een fiets sleutelen. Soort van bonsai boompje snoeien :winkie: .
Plaats reactie