Project Bamboo (new pics p25)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

It looks like teatchershead pink floyd
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Gerard Butter schreef:It looks like teatchershead pink floyd
Verrek, ja!!! :-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

vibemaker schreef:700c, dus 29" :bier:
Iedereen die bang was dat ik opeens op stepwieltjes ging rijden kan dus gerust slapen :winkie:

Ik denk dat ik dit afwerkingsniveau niet ga halen. :winkie: Maar ik vind die dubbele toptube waar de kabels intern door gaan wel serieus gaaf! 8)
Afbeelding
Fraaaaaaaaaaaai. Niet alleen de toptube maar met name ook die dubbele bovenbuis.....
Voorvork wordt geen bamboe zien ik. Zou dat te zwak worden of .....
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

streetracer schreef: Voorvork wordt geen bamboe zien ik. Zou dat te zwak worden of .....
Bamboe frames zijn er plenty maar vorken inderdaad nauwelijks, al zijn er wel een paar:

Deze is heel fraai. Onderste deel van de poten versterkt met carbonfiber. Let ook op de kroon in de tweede foto :-q
Afbeelding
Afbeelding

En dan is er ook nog deze; ingenieus, maar serieus lomp.
https://www.youtube.com/watch?v=dTMj3lP8un8" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ga er in ieder geval niet aan beginnen :winkie:

Als het goed is komt vandaag de epoxy binnen. Nou heb ik een paar dagen geleden een klein ongelukje gehad met een vinger. Is nog een semi-open wond met een paar hechtingen en ik weet niet of ik het risico wil lopen daar epoxy in te krijgen... :~
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Epoxy (in vloeibare vorm) levert voor een deel van de gebruikers ervan een allergische reactie of zelfs een blijvende allergie op. Dit heeft tot gevolg dat de huid op de handen een hypersensitiviteit ontwikkeld waarbij de verdraagzaamheid voor een heleboel stoffen sterk verminderd is. Zelfs op overvloedig water kan de huid een allergische reactie geven.

Wel nu: Ik ben in 1994 bij Fokker als leerling vliegtuigbouwer kunststoffen begonnen in een groep van 14, hiervan waren er 3 (waaronder ik) die een allergie voor epoxy bleken te hebben. In ben na 10 maanden gestopt en terug de metaal in gegaan. Het duurde hierna nog ruim 10 jaar voordat de huid op mijn handen weer een beetje weerstand kreeg.

Doe er je voordeel mee en draag ALTIJD handschoenen.

http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... lergie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cobouw.nl/nieuws/arbo/2015/0 ... rgie-nodig" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bowiex schreef:Epoxy (in vloeibare vorm) levert voor een deel van de gebruikers ervan een allergische reactie of zelfs een blijvende allergie op. Dit heeft tot gevolg dat de huid op de handen een hypersensitiviteit ontwikkeld waarbij de verdraagzaamheid voor een heleboel stoffen sterk verminderd is. Zelfs op overvloedig water kan de huid een allergische reactie geven.

Wel nu: Ik ben in 1994 bij Fokker als leerling vliegtuigbouwer kunststoffen begonnen in een groep van 14, hiervan waren er 3 (waaronder ik) die een allergie voor epoxy bleken te hebben. In ben na 10 maanden gestopt en terug de metaal in gegaan. Het duurde hierna nog ruim 10 jaar voordat de huid op mijn handen weer een beetje weerstand kreeg.

Doe er je voordeel mee en draag ALTIJD handschoenen.

http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... lergie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank! Nou heb ik zo'n enorme doos blauwe latex handschoentjes, maar die scheuren vrij makkelijk. Ik denk dat ik maar ff een paar dikkere aanschaf voor het kliederwerk. :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Lees ook nog even de 2e link die ik heb toegevoegd.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Lekker spulletje zeg :o
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik zou achteraf willen dat ik wat beter op de hoogte was destijds. :-{
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ja ja, ik laat er geen gras over groeien :-q

Afbeelding
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Epoxy en bijbehorende (bijv. vulstoffen) voor mijn kayaks betrek ik bij https://www.mrboat.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
goed, snel, en doet ook workshops voor als je nog geen ervaring hebt.
Er staan ook instructievideos op de site rechtsonder.

Succes, ik ga jouw topic even volgen.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

vibemaker schreef:
streetracer schreef: Voorvork wordt geen bamboe zien ik. Zou dat te zwak worden of .....
Bamboe frames zijn er plenty maar vorken inderdaad nauwelijks, al zijn er wel een paar:

Deze is heel fraai. Onderste deel van de poten versterkt met carbonfiber. Let ook op de kroon in de tweede foto :-q
Afbeelding
Afbeelding

En dan is er ook nog deze; ingenieus, maar serieus lomp.
https://www.youtube.com/watch?v=dTMj3lP8un8" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ga er in ieder geval niet aan beginnen :winkie:

Als het goed is komt vandaag de epoxy binnen. Nou heb ik een paar dagen geleden een klein ongelukje gehad met een vinger. Is nog een semi-open wond met een paar hechtingen en ik weet niet of ik het risico wil lopen daar epoxy in te krijgen... :~
Is dat niet een Maveric met bamboo plakfolie ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

barttore schreef:Epoxy en bijbehorende (bijv. vulstoffen) voor mijn kayaks betrek ik bij https://www.mrboat.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
goed, snel, en doet ook workshops voor als je nog geen ervaring hebt.
Er staan ook instructievideos op de site rechtsonder.

Succes, ik ga jouw topic even volgen.
Klopt, Mr Boat had ik ook gevonden, samen met West, toen ik een epoxy klusje had.
Klusje ging in de koelkast, dus epoxy nooit besteld.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: Is dat niet een Maveric met bamboo plakfolie ?
Deze vork is gemaakt door Calfee. Schijnt een autoriteit te zijn op bamboo gebied. Deze zit op een tandem. Volgens mij heeft hij deze vork alleen gemaakt om te laten zien dat het kon, want hij levert ze volgens mij niet. Draadje waar ik de vork vond: http://forums.mtbr.com/29er-bikes/calfe ... 38607.html
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

vibemaker schreef:Ja ja, ik laat er geen gras over groeien :-q

Afbeelding

Deze kan ook nog van pas komen.

Afbeelding

Om je handen weer van de tafel te zagen. :winkie:
Plaats reactie