Project Bamboo (new pics p25)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Erg gaaf project!!! be benieuwd wat het eind resultaat gaat worden...
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Als ik je nog een tip mag geven: Loop eens een lokaal (trailer:tong ) carrosseriebedrijf binnen.
Vaak willen zij je nog wel eens een mooi startpakketje voor een appel en een ei meegeven.
Bekers, kwasten, handschoenen etc.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bowiex schreef:Als ik je nog een tip mag geven: Loop eens een lokaal (trailer:tong ) carrosseriebedrijf binnen.
Vaak willen zij je nog wel eens een mooi startpakketje voor een appel en een ei meegeven.
Bekers, kwasten, handschoenen etc.
Daarmee bedoel je dat ik ff bij jou langs moet rijden? :-D
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dan kan je het net zo goed kopen..... Of je moet voor niets naar Venlo vv. kunnen rijden. ;-)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Brrrrr Venlo, nee. :tong

Stuur maar op, merken ze niks van 8)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

En geabonneerd :-)
MtbSteel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 16 januari 2015, 15:28

Geinig, ben benieuwd!
Hans1966
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 21:32

vibemaker schreef:
Bergbike schreef:Gaaf ding! Staan er nog beperkingen beschreven in termen van gebruik/belasting?
Nee, er staat zelfs nergens dat dit geheel op eigen risico is. Moet je best veel vertrouwen in je product hebben, aangezien ze ook in de VS leveren.
Aangezien het pakket uit Singapore komt zal het vast niet deze bamboe soort zijn?
[info van bamboebouwnederland.nl ] http://www.bamboebouwnederland.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ZUID-AMERIKAANSE CONSTRUCTIE BAMBOESTAMMEN
Uit Zuid-Amerika importeren wij de sterkste bamboesoort ter wereld:Guadua angustifolia. Deze soort staat bekend om zijn enorme groeisnelheid, zijn minimale verloop in diameter en de rechte groei.Door deze eigenschappen is dit kwalitatief de beste bamboesoort. De constructieve waardes die Guadua bamboe weet te behalen staan ver boven die van hout en aluminium, deze bamboesoort mag qua sterkte vergeleken worden met staal. De Guadua bamboe is leverbaar in diameters vanaf 8 tot 16 cm met een maximale lengte van 12.5 meter.Deze bamboesoort wordt veel gebruikt voor grote constructieve projecten,zoals voor gevelbekleding maar ook voor huizen, dierenverblijven,overkappingen en klimtorens. De Guadua angustifolia leent zich feitelijk uitstekend voor elke toepassing!

Wel een leuk project :-q
Als je klaar bent wil ik je JIG (mal) wel van je overnemen
Een man zonder passie is als de Chinees zonder nasi.
Mijn vrouw zegt dat ik nooit luister.................of zoiets
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Hans1966 schreef: Aangezien het pakket uit Singapore komt zal het vast niet deze bamboe soort zijn?
[info van bamboebouwnederland.nl ] http://www.bamboebouwnederland.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ZUID-AMERIKAANSE CONSTRUCTIE BAMBOESTAMMEN
Uit Zuid-Amerika importeren wij de sterkste bamboesoort ter wereld:Guadua angustifolia. Deze soort staat bekend om zijn enorme groeisnelheid, zijn minimale verloop in diameter en de rechte groei.Door deze eigenschappen is dit kwalitatief de beste bamboesoort. De constructieve waardes die Guadua bamboe weet te behalen staan ver boven die van hout en aluminium, deze bamboesoort mag qua sterkte vergeleken worden met staal. De Guadua bamboe is leverbaar in diameters vanaf 8 tot 16 cm met een maximale lengte van 12.5 meter.Deze bamboesoort wordt veel gebruikt voor grote constructieve projecten,zoals voor gevelbekleding maar ook voor huizen, dierenverblijven,overkappingen en klimtorens. De Guadua angustifolia leent zich feitelijk uitstekend voor elke toepassing!
Nee, andere soort, ben ff de naam kwijt, maar deze soort heeft weer extra dikke wanden. Overigens wordt de kreet 'net zo sterk als/vergelijkbaar met staal' over heel veel bamboesoorten gemaakt. Voorwaarde is wel dat de bamboe verhit wordt. Soort vulkanisatie proces.

Nou lijkt het of ik er opeens verstand van heb, maar dat is niet zo. Heb me alleen een beetje in zitten lezen :D

Edit: mocht de JIG heel blijven wanneer ik het frame eruit haal mag je hem hebben :-q
Hans1966
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 21:32

Top :-q Ik kom hem dan wel ophalen en je frame bewonderen.
Misschien is het wat om een bijpassende vork te maken.
Op MP of dit forum en vaste rechte vork zonder canti/V-brake nokken scoren en hem
dan omkleden met bamboe. Bamboe eerst splijten, uithollen en dan om de vorkpoten lijmen.

btw...is het een frame voor 26'' wielen of 28''/29'' ?
Een man zonder passie is als de Chinees zonder nasi.
Mijn vrouw zegt dat ik nooit luister.................of zoiets
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

:winkie: Nee, het wordt toch geen 26" bah
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Volgens mij moet je er grote kokosnoten onder doen, die worden niet groter dan 22".
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

700c, dus 29" :bier:
Iedereen die bang was dat ik opeens op stepwieltjes ging rijden kan dus gerust slapen :winkie:

Ik denk dat ik dit afwerkingsniveau niet ga halen. :winkie: Maar ik vind die dubbele toptube waar de kabels intern door gaan wel serieus gaaf! 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Al lijkt het daardoor wel net op een donker schaap, die headtube.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bergbike schreef: schaap
Afbeelding
Plaats reactie