Banshee Prime - Saffron Pearl Metallic - foto's Legenduro 2019 pag. 10

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Nog steeds een dikke bak, kleurtje altijd goed.

Heb je een bijzondere band met dit frame? Moet haast wel, want de upgrades bij elkaar en deze nog, dat had je ook heel anders kunnen investeren.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Lars TB schreef: vr 11 januari 2019, 23:17 Je zou het Banshee logo in Volvo-lettertype kunnen doen!
Ik vind de originele Banshee letters en logo's juist wel stoer, dus die laat ik weer allemaal terugkomen.

Meegs schreef: za 12 januari 2019, 14:20 Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe kleur.
Op die Volvo ziet het er mooi uit.
Ook op een fiets is het een mooie kleur :wink: Ik kwam op het idee toen ik ergens vorig jaar op marktplaats onderstaande foto tegen kwam:

Afbeelding

dizzasta schreef: za 12 januari 2019, 18:04 Te gek Lau! Dat wordt in stijl de big mountains af in juli... Wel graag even je tenue aanpassen :lol: :-q
De fiets wel! Hopelijk ik ook...

Juli! Heel veel zin in! Als jij weer van die vette plaatjes schiet, zal ik zorgen dat ik een passend kieltje draag :-q

wamske schreef: za 12 januari 2019, 20:44 Gave kleur! Laser blue van hetzelfde V70R was ook tof geweest!
Absoluut! En eigenlijk stond Black Stone hem ook niet verkeerd :wink:

Heckler40 schreef: zo 13 januari 2019, 13:48 Heb je een bijzondere band met dit frame? Moet haast wel, want de upgrades bij elkaar en deze nog, dat had je ook heel anders kunnen investeren.
Het heeft even geduurd, maar inmiddels zijn we beste maatjes inderdaad, deze fiets blijft voorlopig nog wel even. Omdat het frame inmiddels de nodige battle scars heeft opgelopen en ook de lagers aan vervanging toe waren was dit dus een goed moment voor de metamorfose. De upgrades waren eigenlijk allemaal hele leuke aanbiedingen en de vervangen onderdelen zijn verkocht of op andere fietsen gebruikt. Hierdoor is de investering best te overzien.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16776
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Heckler40 schreef:Heb je een bijzondere band met dit frame? Moet haast wel, want de upgrades bij elkaar en deze nog, dat had je ook heel anders kunnen investeren.
Zeker nog nooit een Banshee gereden? :wink:

Kleur is een mooie keus Laurens, en ook het bestaande lettertype lijkt mij zeker mooi om weer te gebruiken. De Canyon van jjspeed is een beetje in een vergelijkbare kleur ("whiskey brown") en dat ziet er echt wel goed uit imo. Daar zitten chrome decals op, past er ook goed bij.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb de PDF's van de Prime decals van 2015 en 2016. Kan ik je mailen als je wilt, dan kan je ze elke kleur laten drukken doe je wilt.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

kermit schreef: zo 13 januari 2019, 15:31
Heckler40 schreef:Heb je een bijzondere band met dit frame? Moet haast wel, want de upgrades bij elkaar en deze nog, dat had je ook heel anders kunnen investeren.
Zeker nog nooit een Banshee gereden? :wink:
Nog nooit zoals ze bedoeld zijn Kermit, maar ook Banshee geometrie ontwikkelt zich.
De Prime is al in de Banshee Iine-up sinds 2013, reach van de Large is nu meer Medium

Ik heb een Heckler uit 1997 die in zijn 5e leven is, die gaat niet meer weg,
maar voor de RIDE pak ik de Vendetta 8)

Enjoy
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Toch vallen de verschillen wel mee.
2013 vs 2019 in medium:
reach + 10mm
head angle - 1°
seat angle is gelijk
wheelbase + 20mm

De 2013 versie kon je al met 10x135, 12x142 en 12x 150 dropouts rijden.
Een frame waar je dus nog steeds met de moderne tijd mee kan komen.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

kermit schreef: zo 13 januari 2019, 15:31De Canyon van jjspeed is een beetje in een vergelijkbare kleur ("whiskey brown") en dat ziet er echt wel goed uit imo. Daar zitten chrome decals op, past er ook goed bij.
Dat is inderdaad ook een hele mooie kleurstelling. Ik heb er voor gekozen om de decals, net als de rest van de afmontage, allemaal zwart te maken.

Jamis Diablo schreef: zo 13 januari 2019, 16:49 Ik heb de PDF's van de Prime decals van 2015 en 2016. Kan ik je mailen als je wilt, dan kan je ze elke kleur laten drukken doe je wilt.
Dat zou super zijn! Ik stuur je even een PB! Alles wordt gespoten, maar wellicht zijn de bestanden te gebruiken om er spuitmallen mee te maken. Maar sowieso wil ik nog wat stickers laten drukken voor op de voorvork.

Jamis Diablo schreef: zo 13 januari 2019, 17:23 De 2013 versie kon je al met 10x135, 12x142 en 12x 150 dropouts rijden.
Een frame waar je dus nog steeds met de moderne tijd mee kan komen.
Die opties heb ik voor mijn 2015 frame inderdaad ook. Ik heb me er nog niet in verdiept, maar zouden de de dropouts van >2017 ook passen? Dan zouden er ook Boost dropouts gemonteerd kunnen worden.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zo zie je maar weer. Ik zou heel graag een all black bike willen en jij wil kleur en ik heb kleur en wil sober en het liefst zwart.

Ben benieuwd hoe hij er uit gaat zien.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Goed idee qua spuitmallen :-q

Qua dropouts; je kan de generation 1 en 2 niet mixen.
Dus de enige boost die je kan gebruiken is de generation 1 650B Boost dropouts.
Deze zijn ook geschikt voor 29" plus, omdat de dropouts langer zijn en dus meer ruimte creëren.
Het doet wel wat met de geo, dus wellicht niet ideaal als je geen 29 plus wilt rijden.

https://www.bansheeusa.com/collections/ ... 0448949273

Ik zou het wel een keer willen proberen, met mijn huidige dropouts kan ik geen 2.8 en misschien net 2.6.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16776
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die oude dropouts hebben drie posities, de nieuwere maar twee.
Dus inderdaad niet uitwisselbaar ben ik bang.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Net even wat plaatjes vergeleken. De nieuwere Banshees hebben inderdaad hele andere "chips" in het achterframe. De oudere modellen hebben er twee per kant , de nieuwere één grote. Uitwisselen zal dus inderdaad niet gaan.

Over die 650B dropouts had ik ook al ooit eens wat gelezen. De wielbasis wordt daarmee nog langer, ik denj niet dat dat wenselijk is.

@maverick76: ik heb hem all-black ook altijd heel vet gevonden. Maar zoals eerder aangegeven zaten er al de nodige schrammen op. En een keer wat anders is ook leuk.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

rutger079 schreef: zo 13 januari 2019, 12:28 De kleurstelling lijkt wel 'een beetje' op de Mondraker van Merijn
Het oranje van Volvo heeft veel meer een 'gouden' gloed en is metallic. Bij mij is het 'oud oranje', een uni-lak uit de jaren '70. :-q

In ieder geval een mooi kleurtje! 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Heckler40 schreef: zo 13 januari 2019, 17:02
kermit schreef: zo 13 januari 2019, 15:31 Zeker nog nooit een Banshee gereden? :wink:
Nog nooit zoals ze bedoeld zijn Kermit, maar ook Banshee geometrie ontwikkelt zich.
De Prime is al in de Banshee Iine-up sinds 2013, reach van de Large is nu meer Medium
Het ligt ook aan het inzetbereik en voor allround-gebruik is de geometrie in mijn ogen nog steeds 'spot-on'!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

kermit schreef: zo 13 januari 2019, 15:31
Heckler40 schreef:Heb je een bijzondere band met dit frame? Moet haast wel, want de upgrades bij elkaar en deze nog, dat had je ook heel anders kunnen investeren.
Zeker nog nooit een Banshee gereden? :wink:
...
Beetje een vreemde uitspraak voor iemand die zijn Banshee verkoopt ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16776
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

A- er stond een knipoog achter ;-)
B- je weet heel goed dat dat niks met de kwaliteiten van die fiets te maken heeft, maar met het gebrek aan kwaliteiten van de berijder :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie