Soma fabrications Wolverine gravelracer, nieuwe wielen P5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

MonkeyRider schreef:Met mijn Vittoria Hyper 38mm gaat het tussen 2.5 en 3 bar goed in het bos (met biba's), mits ik een beetje "soepel" rijdt (maar dat moet je sowieso met zo'n fiets off-road) .......na een klein dropje voelt het wel alsof je op massief ijzer land :-{ en wil je wel meebewegen :winkie:
Het maakt saaie mtb-routes in ieder geval weer spannend en het lijkt veel sneller te gaan.....en dat is wel fun.
Bedankt voor de info. 50psi is ongeveer 3.5 bar. De Knards zijn iets breder, en zeker tubeless zal het dan misschien nog iets lager kunnen, ook omdat het 120tpi bandjes zijn op relatief brede velgjes. Hoe licht ben je (mag via PB :lol: )?

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
jankoets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced

Jan the Man schreef:
MonkeyRider schreef:Met mijn Vittoria Hyper 38mm gaat het tussen 2.5 en 3 bar goed in het bos (met biba's), mits ik een beetje "soepel" rijdt (maar dat moet je sowieso met zo'n fiets off-road) .......na een klein dropje voelt het wel alsof je op massief ijzer land :-{ en wil je wel meebewegen :winkie:
Het maakt saaie mtb-routes in ieder geval weer spannend en het lijkt veel sneller te gaan.....en dat is wel fun.
Bedankt voor de info. 50psi is ongeveer 3.5 bar. De Knards zijn iets breder, en zeker tubeless zal het dan misschien nog iets lager kunnen, ook omdat het 120tpi bandjes zijn op relatief brede velgjes. Hoe licht ben je (mag via PB :lol: )?

Ciao,
Jan
Met 42mm cyclo-x-king rij ik in het bos wel onder de twee bar. Overigens tubeless en met een gewicht van zo'n 63 kilo. En bombproof WTB i23 velgen, misschien ook niet onbelangrijk. De Nijmeegse routes (en ook erbuiten) zijn daarmee goed te doen.
jankoets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced

dubbel bericht
Laatst gewijzigd door jankoets op vr 3 juli 2015, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Jan the Man schreef:
MonkeyRider schreef:Met mijn Vittoria Hyper 38mm gaat het tussen 2.5 en 3 bar goed in het bos (met biba's), mits ik een beetje "soepel" rijdt (maar dat moet je sowieso met zo'n fiets off-road) .......na een klein dropje voelt het wel alsof je op massief ijzer land :-{ en wil je wel meebewegen :winkie:
Het maakt saaie mtb-routes in ieder geval weer spannend en het lijkt veel sneller te gaan.....en dat is wel fun.
Bedankt voor de info. 50psi is ongeveer 3.5 bar. De Knards zijn iets breder, en zeker tubeless zal het dan misschien nog iets lager kunnen, ook omdat het 120tpi bandjes zijn op relatief brede velgjes. Hoe licht ben je (mag via PB :lol: )?

Ciao,
Jan
90kg schoon op mijn goede dagen :wink: ........maar meestal tikkie meer :-{
glasius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 2 september 2008, 09:05
Mijn mountainbike: Niner Jet9 Lefty

Jan the Man schreef:Stuur blijft voorlopig zoals hij nu is. Het is geen echt race stuur, de drop is veel keiner, en de lengte van de onderkant (na de bocht) is vrij kort. Dit is het stuur waar John Tomac wedstrijden mee reed.

Ideetje om met een dirty dropbar te rijden? Ziet er meteen retro uit. Je hebt diverse soorten.
Ik rij met een Satori beach ergo op m'n beachracer en dat rijdt best wel comfi.

Afbeelding
----------------------------------------------------
Aan de fiets kàn het niet meer liggen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

glasius schreef:Ideetje om met een dirty dropbar te rijden? Ziet er meteen retro uit. Je hebt diverse soorten.
Ik rij met een Satori beach ergo op m'n beachracer en dat rijdt best wel comfi.
Voorlopig blijft het huidige stuur zitten, dat bevalt tot op heden goed.

Zaterdag een stuk gereden, voornamelijk onverharde bospaden, om de stuurhoogte te bepalen. Dus af en toe stoppen om wat spacers te wisselen. Direct tijd om een paar betere foto's te maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Remmen ook wat beter afgesteld, is wel weer op z'n Avid's (omslachtig). Remt wel weer wat beter :-q .

Je kunt er behoorlijke snelheden mee maken op de paden. Ik denk dat je bij een gemiddelde toertocht in NL een uurtje eerder thuis bent :lol: .

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Mooi man!
Rij je uitsluitend in de drops? De hoek die je stuur met de hoods maakt (voorover gebogen) lijkt me lastig om je handen bovenop neer te zetten.
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

kom deze nu tegen, dat maak m niet minder mooi :-q
Wat ik wel opmerkelijk vind is de kabelgeleiding aan de bovenkant van de tt.
If you wanna ride....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Da's cyclocross-style, met de fiets op de schouder is dat fijner dan kabels onder de bovenbuis ;-)
Ik zie overigens nog steeds geen reden om de derailleurkabels niet gewoon open (of desnoods met buitenkabel over de volle lengte) onderlangs te laten lopen. Zonder buitenkabels heeft vuil geen invloed.

Ik vind het een mooie fiets, behalve de sliding dropouts. Zo storend zelfs dat het voor mij een reden zou zijn 'm niet te kopen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Dergelijke dropouts heb ik ook op m'n Cotic Escapade. Het maakt de fiets misschien veelzijdig, ik vind het irritant. Als commuter met spatborden is een band plakken geen pretje. Ik heb het nog niet gehad maar een band verwisselen, in de garage, is al irritant. Het achterspatbord moet half los.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

kermit schreef:Da's cyclocross-style, met de fiets op de schouder is dat fijner dan kabels onder de bovenbuis ;-)
Ik zie overigens nog steeds geen reden om de derailleurkabels niet gewoon open (of desnoods met buitenkabel over de volle lengte) onderlangs te laten lopen. Zonder buitenkabels heeft vuil geen invloed.

Ik vind het een mooie fiets, behalve de sliding dropouts. Zo storend zelfs dat het voor mij een reden zou zijn 'm niet te kopen...
Inderdaad de reden waarom de remkabel boven de buis loopt. De derailleurkabel loopt ook onder het frame door (zoals door Kermit benoemd), het is alleen de remkabel welke bovenlangs loopt.

De Sliding dropouts werken wel prettig (ik rijd zonder spatborden) en maken hem inderdaad veelzijdig. Misschien niet de mooiste oplossing. Als ik nu een gravel racer frame "from scratch" zou kunnen ontwerpen, zou ik een excentrische dropout nemen om de ketting te spannen. Heb ik nu ook op de Knifeman WTF*** en dat werkt perfect. Ziet er ook clean uit. Standaard ben ik dit nog niet tegengekomen op een 'productiefiets'.

Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
RatTrap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 00:33
Mijn mountainbike: Project 12

Nu featured op Radavist:
http://theradavist.com/2016/01/golden-s ... -tourer/#1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ride it like you stole it!
Project 12 Victor MKII

Project 12 | |Salsa Cycles | SingleBe | The Radavist
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Weer een leuk project Jan en in mooi oranje ook nog , veel plezier ermee. Tip oranje ketting 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

RatTrap schreef:Nu featured op Radavist:
http://theradavist.com/2016/01/golden-s ... -tourer/#1" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk stukje, dus ook zeer geschikt voor backpacken (wat ik er niet mee ga doen).
mats22 schreef:Weer een leuk project Jan en in mooi oranje ook nog , veel plezier ermee. Tip oranje ketting 8)
Thanks, ik zit weer in de oranje periode. Er is nog iets in het oranje onderweg (mango om precies te zijn).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

mango? CK delen?
Plaats reactie