Volgens mij is het belangrijkste probleem in deze dat de grondeigenaar verantwoordelijk is. En het is al volgens mij al voorgekomen dat een domme l*l op een huurfiets ergens op een route vanaf dondert door zijn eigen stomme schuld, maar vervolgens de grondeigenaar aansprakelijk stelt. Volgens mij is zo de drop op Bergschenhoek in ieder geval door het recreatieschap gesloten..... (correct me if I'm wrong)
Kunnen we dus wel allemaal een grote bek hebben over dat het moeilijker moet en kan (waar ik het helemaal mee eens ben), maar met een gesloten route door dit soort incidenten schieten we helemaal geen zak op. Maar goed, op Amerongen wordt nu de eerste hand gelegd aan een jumpline, met daarbij aangegeven dat dit voor gevorderden is. Kijken hoe dat zich gaat houden de komende tijd....
11ANTS mANTis nieuwe foto's P9
- Jeroen_o
- Mtb fanaat
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 19 september 2002, 15:39
- Mijn mountainbike: 11ANTS mANTis 2020 Pinion | 11ANTS mANTis 2018 Rohloff | DIY Titanium | Mountain Cycle San Andreas
- Contacteer:
Wel mee eens, al dan niet wees bewust van wat je kan. Wat mij betreft is mountainbike altijd een bezigheid met (eigen) risico, en moet je zeker iemand anders niet de schuld gaan geven van je eigen stupiditeit (lees: vermogen tot inschatten, handelen en vervolgens ook de skills hebben om de handeling uit te voeren, zo nodig te corrigeren). Wat dat betreft zouden alle parcours bouwers en land eigenaren wat mij betreft een soort beschermende status mogen hebben, waarin mogelijke rechtsgangen vooraf zijn bepaalt zodat ze niet met onnodige stress en rompslomp komen te zitten. Ik denk, en hoop dat dit eigenlijk misschien ook wel voor een deel het geval is. Zonder deze mensen zou er al helemaal niets zijn.suravida schreef:Volgens mij is het belangrijkste probleem in deze dat de grondeigenaar verantwoordelijk is. En het is al volgens mij al voorgekomen dat een domme l*l op een huurfiets ergens op een route vanaf dondert door zijn eigen stomme schuld, maar vervolgens de grondeigenaar aansprakelijk stelt. Volgens mij is zo de drop op Bergschenhoek in ieder geval door het recreatieschap gesloten..... (correct me if I'm wrong)
Kunnen we dus wel allemaal een grote bek hebben over dat het moeilijker moet en kan (waar ik het helemaal mee eens ben), maar met een gesloten route door dit soort incidenten schieten we helemaal geen zak op. Maar goed, op Amerongen wordt nu de eerste hand gelegd aan een jumpline, met daarbij aangegeven dat dit voor gevorderden is. Kijken hoe dat zich gaat houden de komende tijd....
Why not life on the edge.. it has the best view!
www.11antsbikes.com
www.facebook.com/11ANTs
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
- Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
ik denk dat er (zeker in Schoorl) ook een grote rol is weggelegd voor de verhuurder van MTB's dat worden er steeds meer namelijk.
Zij sturen dagjesmensen met nul ervaring (en vaak zonder helm) de trails op. deze mensen zijn de doelgroep waar routebouwers rekening mee moeten houden. Maar daardoor blijven de de routes voor echte mountainbikers niet uitdagend.
Ik vind dat wij daar de verhuurders daar eigenlijk wel op kunnen en moeten aanspreken, vrijwilligers doen overal hun stinkende best om een mooie en uitdagende route te bouwen en zij verdienen er lekker aan.
Zij sturen dagjesmensen met nul ervaring (en vaak zonder helm) de trails op. deze mensen zijn de doelgroep waar routebouwers rekening mee moeten houden. Maar daardoor blijven de de routes voor echte mountainbikers niet uitdagend.
Ik vind dat wij daar de verhuurders daar eigenlijk wel op kunnen en moeten aanspreken, vrijwilligers doen overal hun stinkende best om een mooie en uitdagende route te bouwen en zij verdienen er lekker aan.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeroen_o
- Mtb fanaat
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 19 september 2002, 15:39
- Mijn mountainbike: 11ANTS mANTis 2020 Pinion | 11ANTS mANTis 2018 Rohloff | DIY Titanium | Mountain Cycle San Andreas
- Contacteer:
Ook een goed punt!
Why not life on the edge.. it has the best view!
www.11antsbikes.com
www.facebook.com/11ANTs
Terug naar de mANTis. Had deze nog geschoten op de Velofolies (toepasselijk geplaatst een dag na St. Patricks Day):
(jammer van het zadel en de riem...)
(jammer van het zadel en de riem...)
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Jeroen_o
- Mtb fanaat
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 19 september 2002, 15:39
- Mijn mountainbike: 11ANTS mANTis 2020 Pinion | 11ANTS mANTis 2018 Rohloff | DIY Titanium | Mountain Cycle San Andreas
- Contacteer:
Ik vind volledig 650B+ toch roffer staan dan 29r. Zeker op die velg. En dat groen is ook gepast idd jammer dat dat slechts 1 dag per jaar is...
Why not life on the edge.. it has the best view!
www.11antsbikes.com
www.facebook.com/11ANTs
-
- All rounder
- Berichten: 56
- Lid geworden op: za 23 juni 2012, 11:22
- Mijn mountainbike: IdWorx & Santa Cruz
Ik heb de groene een paar dagen in de woonkamer gehad en dat stond prachtig.
Wat een schitterende fiets hebben de mensen van 11Ants gemaakt.
Ik heb nog nooit op een fiets gezeten die meteen zoveel vertrouwen geeft als de Mantis (wel buiten de woonkamer getest overigens). Het afdalen gaat in een overtreffende trap van m'n Idworx, zeer stabiel, communicatief en messcherp. Demper achter moest voor mij wat finetuning hebben en ik reed met 650+ en 29", maar het was dan ook het eerste ritje van de fiets. Shakedown zeg maar.
Het was te kort om er ook speels mee te gaan doen (met 0 conditie). Ik ben ook wel wat voorzichtiger met fietsen die niet van mijzelf zijn...gelukkig.
Wat een schitterende fiets hebben de mensen van 11Ants gemaakt.
Ik heb nog nooit op een fiets gezeten die meteen zoveel vertrouwen geeft als de Mantis (wel buiten de woonkamer getest overigens). Het afdalen gaat in een overtreffende trap van m'n Idworx, zeer stabiel, communicatief en messcherp. Demper achter moest voor mij wat finetuning hebben en ik reed met 650+ en 29", maar het was dan ook het eerste ritje van de fiets. Shakedown zeg maar.
Het was te kort om er ook speels mee te gaan doen (met 0 conditie). Ik ben ook wel wat voorzichtiger met fietsen die niet van mijzelf zijn...gelukkig.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 191
- Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
- Mijn mountainbike: 11ANTs
- Contacteer:
Wat zou ik daar zitten te bedenken terwijl jij die foto maakt?Lars TB schreef:Terug naar de mANTis. Had deze nog geschoten op de Velofolies (toepasselijk geplaatst een dag na St. Patricks Day):
(jammer van het zadel en de riem...)
- Retep87
- Pro Biker
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
- Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred
Flinke topic kick voor deze machtige machine.
Wat ik me afvraag; hoe kijkt 11ANTS nou terug op de mANTis? In de eerste pagina’s van dit topic was er nog behoorlijk wat discussie over dat de chainstay die concentrisch om de bb draait, leidt tot een behoorlijk gebrek aan anti-squat.
Is dit in de praktijk dan ook zo? Wordt dit ook ervaren? Ik las in het topic ergens dat de vering actief is bij technische beklimmingen; dit lijkt te stroken met het ontwerp. Echter, wordt er dan ook gemerkt dat er relatief veel ‘pedal bob’ is?
Tweede vraag; ik las op de website dat het aanspreken van de demper zo goed als lineair is. Heeft dit geen nadelen voor ofwel small bump compliance, ofwel bottom out support? Want als je de demper lineair aanspreekt, dan maak je geen gebruik van de potentiële voordelen van de linkage driven single pivot. Dus dan kan je er net zo goed een echte single pivot van maken toch?
Vooropgesteld, het perfecte veersysteem bestaat niet. Vanuit technisch oogpunt is dit ontwerp gewoon rete interessant, daarom hoor ik graag hoe de mANTis tot nu toe bevalt!
Wat ik me afvraag; hoe kijkt 11ANTS nou terug op de mANTis? In de eerste pagina’s van dit topic was er nog behoorlijk wat discussie over dat de chainstay die concentrisch om de bb draait, leidt tot een behoorlijk gebrek aan anti-squat.
Is dit in de praktijk dan ook zo? Wordt dit ook ervaren? Ik las in het topic ergens dat de vering actief is bij technische beklimmingen; dit lijkt te stroken met het ontwerp. Echter, wordt er dan ook gemerkt dat er relatief veel ‘pedal bob’ is?
Tweede vraag; ik las op de website dat het aanspreken van de demper zo goed als lineair is. Heeft dit geen nadelen voor ofwel small bump compliance, ofwel bottom out support? Want als je de demper lineair aanspreekt, dan maak je geen gebruik van de potentiële voordelen van de linkage driven single pivot. Dus dan kan je er net zo goed een echte single pivot van maken toch?
Vooropgesteld, het perfecte veersysteem bestaat niet. Vanuit technisch oogpunt is dit ontwerp gewoon rete interessant, daarom hoor ik graag hoe de mANTis tot nu toe bevalt!
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
anti-squat
pedal bob
small bump compliance
Respect dudelinkage driven single pivot
Sorry, viel me gewoon ff op Een NLse vertaling maakt het er ook niet beter op...
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7