11ANTS mANTis nieuwe foto's P9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Kapitein Iglo schreef:
Rob de Schicht schreef:4e rit

Dinsdagmiddag, gelukkig geen zon maar heerlijk regen en hagel, zo is het mtb-en bedoeld. beginnen ze te zeuren dat je dan beter het parcours niet kan gebruiken!!!!! je rijdt het dan "stuk"!!!!
Mogen we hieruit opmaken dat je in de zomer weer op de racefiets stapt :bier: ?
Ik kreeg een vergelijkbaar gevoel. Hoewel ik niet de link meteen leg met racefietsers.

@Rob: Zonder die lui die zo "zeuren" (volgens mij vragen we om begrip, nadenken en meewerken) had je hier niet eens kunnen fietsen. Geniet lekker van je fiets maar doe verzoeken van trailbouwers en onderhouders niet af als gezeur. Dan doe je ons echt te kort. (vinden wij van WC eend) :bier:
Rob de Schicht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: ma 22 februari 2016, 12:04

soms snap ik er geen zak van wie wat zegt, bedoeld, denkt enz. Ik wil niemand te kort doen maar ze krijgen ook niet alles. Snap je het nog ik neit of toch wel!!!!

Ik fiets altijd, of het nu regent of de zon schijnt. MTB is mijn passie en de racefiets is noodzakelijk kwaad.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hmmm wel een nieuwe fiets, maar de denkwijze blijft nog wat in het verleden hangen :lol: :tong . Nou ja, als je nu als het langdurend regent (heeft geregend) een trail kiest die daar enigszins tegen kan, is er niets aan de hand. "Ze" zeggen ook niet dat je bij élk spatje thuis hoeft te blijven, tenslotte.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Rob de Schicht schreef:"maar ze krijgen ook niet alles. Snap je het nog ik neit of toch wel!!!!"
Ik snap het niet. Dat zal vast aan mij liggen.
Gebruikersavatar
Jeroen_o
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 19 september 2002, 15:39
Mijn mountainbike: 11ANTS mANTis 2020 Pinion | 11ANTS mANTis 2018 Rohloff | DIY Titanium | Mountain Cycle San Andreas
Contacteer:

bouwpakket schreef:
Rob de Schicht schreef:"maar ze krijgen ook niet alles. Snap je het nog ik neit of toch wel!!!!"
Ik snap het niet. Dat zal vast aan mij liggen.
Het enige wat ik wel weet is dat die jongens daar heel erg hun best doen voor een gaaf parcours. Dit resulteert dan ook in een afwisselende tracks, waar de mANTis zich zeker op thuis voelt.

Off-topic

Wat betreft het rijden in modder - onlangs heb ik vernomen - van een Vlaming - dat ik in de categorie 'salon-rijders' val, ofwel mooi-weer rijder. Dat kan best kloppen, hoewel ik een stevige bui ook niet erg vind. Daarnaast vind ik een parcours ook gewoon leuker rijden als deze droog is.

Om in te gaan op Rob zijn vraag/commentaar, we zijn uiteraard niet allemaal zulke bikkels die door weer en wind even gaan fietsen. De impact op het parcours is met regen altijd significant. Kuilen worden dieper, meer spoorvorming en daarbij, wanneer mensen creatief om de plassen heen gaan rijden zorgt dat lokaal voor bredere paden. Als je er eenmaal rijdt heb je daar wellicht geen erg in, maar als er in een nat weekend zo een 300 man overheen heeft gereden dan zal de track crew wel degelijk remkuilen en andere delen moeten aanpakken, om de flow van het parcours te herstellen. Niets is dan ook zo vervelend dan een mooi aangelegde kombocht die na een weekend kapot is gereden. En bij zo een mooi parcours als Leersum-Amerongen, en wie weet wat voor gave stukken ze eraan rijgen, en kan dit succes wellicht ook de achilleshiel van het parcours kunnen zijn.


On-topic

Ik heb er afgelopen weekend met het mooie weer in ieder geval volop genoten op de mANTis!!

Why not life on the edge.. it has the best view!

www.11antsbikes.com
www.facebook.com/11ANTs
Rob de Schicht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: ma 22 februari 2016, 12:04

Voor iedereen die het leest: Ik denk dat ik nog een hoop moet leren. Vooral hoe verwoord je het één en ander op een forum. Wanneer plaats je smillies, om aan te geven dat het met een knipoog is, wanneer bedoel je het serieus!!!

Let op, iedereen die mij kent zal beamen, dat ik de eerste ben die de loftrompet laat schallen voor de parcoursbouwers en onderhouders/Vrijwilligers . Het is echt top wat er in de regio gebeurt en natuurlijk heb ik daar profijt van. Dus als mijn woorden iemand gekwetst hebben dan is dat zeker niet de bedoeling. Ook ik heb respect voor jullie inzet.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Rob de Schicht schreef:Voor iedereen die het leest: Ik denk dat ik nog een hoop moet leren. Vooral hoe verwoord je het één en ander op een forum. Wanneer plaats je smillies, om aan te geven dat het met een knipoog is, wanneer bedoel je het serieus!!!

Let op, iedereen die mij kent zal beamen, dat ik de eerste ben die de loftrompet laat schallen voor de parcoursbouwers en onderhouders/Vrijwilligers . Het is echt top wat er in de regio gebeurt en natuurlijk heb ik daar profijt van. Dus als mijn woorden iemand gekwetst hebben dan is dat zeker niet de bedoeling. Ook ik heb respect voor jullie inzet.
:kiss:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Niet voor niets is mijn meest gebruikte smiley deze: ;-) En die type je dus zo, maar zonder spaties: ; - )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rob de Schicht schreef:Voor iedereen die het leest: Ik denk dat ik nog een hoop moet leren. Vooral hoe verwoord je het één en ander op een forum. Wanneer plaats je smillies, om aan te geven dat het met een knipoog is, wanneer bedoel je het serieus!!!
Alles is serieus! Als je het kunt afkraken of je eigen mening er dubbel en dwars op los kunt laten, dan mag je de smileys die een andere intentie aangeven gewoon negeren. :bier: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Rob laat je niet gek maken, lekker belangrijk internet etikette, heel het internet verwordt zo langzamerhand een verzameling betweters die het echte leven lijken te verwisselen voor schijn identiteiten.

Ze hebben wel een puntje die parcoursbouwers, zij zijn ook maar slachtoffer, en als vrijwilliger bij MTB Noord west begrijp ik dat maar al te goed. De druk op de routes is groot.

Parcoursen worden vandaag de dag in NL voor de beginnende mountainbiker gebouwd.
Die beginnende mountainbiker mag niet op zijn bek vallen want stel je voor.
De parcoursbouwers zijn als de dood dat ze iets doen waarvoor ze later aangemerkt worden.
De stichtingen en verengingen coveren hun ass, en de land eigenaren doen hetzelfde.
Gevolg ? Emotieloze snelbanen door het bos. Heel erg veel fun. Maar het had nog veel meer fun kunnen zijn.

Dat zie je overal. Op Schoorl worden obstakels weggewerkt, gaten dicht gemaakt, afdalingen continue bijgewerkt. Dat bedoel ik niet negatief, sterker nog een hele kleine kern werkt zichzelf op hun normale werk uit de naad, en daarnaast lijken ze meer getrouwd met de route dan met hun echtgenoot(e). Dikke chapeau.

Op Amerongen/Leersum wordt met spuitbussen op bomen gespoten om een 20cm hobbeltje aan te duiden, een hobbeltje dat best 1,20meter hoog had mogen zijn, als een mooie table top. Maar helaas. Dat zou te fraai zijn.

Overal in NL moeten bordjes bij "gevaarlijke afdaling" die vervolgens door kids van 4 jaar (serieus) fluitend wordt gereden, en waar volwassen kerels tegen je beginnen te schelden als je ze op een meter afstand in de binnenbocht voorbij steekt. Diezelfde volwassen kerels die met het snot voor de ogen rijden, gefocussed op hun beloning in de vorm van een 2587e plaats op de Strava ranglijst. Maar o wee je gebeente als er iemand voor ze rijdt die ze een sectieverlies van 3sec opleveren. Die langzamere rijder, niet zelden op een huurfiets, die moet dat "oprotten". Tenminste, dat soort termen hoor ik dan uit een mond met dikke lippen van de adrenaline en schuim in de hoeken, tevoorschijn komen. Plaats vervangende schaamte zou je ervan krijgen.

Het mountainbiken Rob, zoals jij, ik en vele anderen dat nastreven, is zo langzamerhand niet meer. alles moet gereguleerd, omkadert en in hokjes geplaatst worden. De reetfietser moet de mogelijkheid hebben om op zondag een mountainbike route te kunnen rijden, terwijl de lol voor de echte mountainbiker er zo langzamerhand wel vanaf gaat. Het genieten van ongerepte natuur is zo echt wel voorbij in NL. Begrijp me niet verkeerd, de route van Amerongen/Leersum is natuurlijk prachtig gaaf en on Nederlands dik, maar zeg nu eerlijk. Ondanks het hele gave bochten, slinger en jump werk, is dit meer een kermis attractie aan het worden dan een mooie mountainbike route. Ik heb 15 jaar lang elke zaterdag en elke zondag gereden over de meest prachtige trials op de Utrechtse Heuvelrug, trials waar je niemand anders dan een paar herten, vossen en miljoenen konijnen tegenkwam, meestal >150km afgelegd per weekend. Dat mag niet meer. We moeten in het keurslijf. Niet rijden als het regent hoort daar blijkbaar bij. Met de bladblazer door het bos hoort daar blijkbaar ook bij. Ik druk me zachtjes uit als ik zeg dat ik een beetje moeite heb met deze ontwikkeling, en dat ik het erg jammer vind.

Gelukkig hebben we op Schoorl een luxe probleem, wat gelijk ons grote nadeel is. Een sterk absorberende (zand) bodem. Van water geen last. Van mulle troep des temeer. Uitstekende bodem voor een mAntis trouwens. Dat dan weer wel :)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik kon het zelf niet beter verwoorden :) Gelukkig woon ik in Brabant en zijn ze daar nog niet zo anaal geworden dat je alleen op MTB routes mag komen. Maar ook hier hebben we last van strava renners die elk leuk bochtje afsnijden om een zo recht mogelijke track te krijgen en dus een paar sec winst. Modder weerhoudt mij dan ook echt niet om te rijden, alleen zoek ik dan wel de minder druk bereden paadjes op die niet zo modderig zijn.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ironhorse Erik schreef: een mooi relaas
Ik ben bang dat je gewoon gelijk hebt Erik. Ik weet nog dat ik twintig jaar geleden op het parcours van B'hoek reed toen het nog nauwelijks een parcours was. Rijrichting? Dat maakten we zelf wel uit. We reden op een afvalberg! Maar we hadden wel lol!

Tegelijkertijd voel ik in het heden ook een soort verplichting die me er steeds vaker van weerhoudt om buiten de aangemerkte paden te rijden. Het is olie op het vuur voor de MTB-haters. En dat vuur is al zo moeilijk te blussen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef:Rob laat je niet gek maken, lekker belangrijk internet etikette, heel het internet verwordt zo langzamerhand een verzameling betweters die het echte leven lijken te verwisselen voor schijn identiteiten.

Ze hebben wel een puntje die parcoursbouwers, zij zijn ook maar slachtoffer, en als vrijwilliger bij MTB Noord west begrijp ik dat maar al te goed. De druk op de routes is groot.

Parcoursen worden vandaag de dag in NL voor de beginnende mountainbiker gebouwd.
Die beginnende mountainbiker mag niet op zijn bek vallen want stel je voor.
De parcoursbouwers zijn als de dood dat ze iets doen waarvoor ze later aangemerkt worden.
De stichtingen en verengingen coveren hun ass, en de land eigenaren doen hetzelfde.
Gevolg ? Emotieloze snelbanen door het bos. Heel erg veel fun. Maar het had nog veel meer fun kunnen zijn.

Dat zie je overal. Op Schoorl worden obstakels weggewerkt, gaten dicht gemaakt, afdalingen continue bijgewerkt. Dat bedoel ik niet negatief, sterker nog een hele kleine kern werkt zichzelf op hun normale werk uit de naad, en daarnaast lijken ze meer getrouwd met de route dan met hun echtgenoot(e). Dikke chapeau.

Op Amerongen/Leersum wordt met spuitbussen op bomen gespoten om een 20cm hobbeltje aan te duiden, een hobbeltje dat best 1,20meter hoog had mogen zijn, als een mooie table top. Maar helaas. Dat zou te fraai zijn.

Overal in NL moeten bordjes bij "gevaarlijke afdaling" die vervolgens door kids van 4 jaar (serieus) fluitend wordt gereden, en waar volwassen kerels tegen je beginnen te schelden als je ze op een meter afstand in de binnenbocht voorbij steekt. Diezelfde volwassen kerels die met het snot voor de ogen rijden, gefocussed op hun beloning in de vorm van een 2587e plaats op de Strava ranglijst. Maar o wee je gebeente als er iemand voor ze rijdt die ze een sectieverlies van 3sec opleveren. Die langzamere rijder, niet zelden op een huurfiets, die moet dat "oprotten". Tenminste, dat soort termen hoor ik dan uit een mond met dikke lippen van de adrenaline en schuim in de hoeken, tevoorschijn komen. Plaats vervangende schaamte zou je ervan krijgen.

Het mountainbiken Rob, zoals jij, ik en vele anderen dat nastreven, is zo langzamerhand niet meer. alles moet gereguleerd, omkadert en in hokjes geplaatst worden. De reetfietser moet de mogelijkheid hebben om op zondag een mountainbike route te kunnen rijden, terwijl de lol voor de echte mountainbiker er zo langzamerhand wel vanaf gaat. Het genieten van ongerepte natuur is zo echt wel voorbij in NL. Begrijp me niet verkeerd, de route van Amerongen/Leersum is natuurlijk prachtig gaaf en on Nederlands dik, maar zeg nu eerlijk. Ondanks het hele gave bochten, slinger en jump werk, is dit meer een kermis attractie aan het worden dan een mooie mountainbike route. Ik heb 15 jaar lang elke zaterdag en elke zondag gereden over de meest prachtige trials op de Utrechtse Heuvelrug, trials waar je niemand anders dan een paar herten, vossen en miljoenen konijnen tegenkwam, meestal >150km afgelegd per weekend. Dat mag niet meer. We moeten in het keurslijf. Niet rijden als het regent hoort daar blijkbaar bij. Met de bladblazer door het bos hoort daar blijkbaar ook bij. Ik druk me zachtjes uit als ik zeg dat ik een beetje moeite heb met deze ontwikkeling, en dat ik het erg jammer vind.

Gelukkig hebben we op Schoorl een luxe probleem, wat gelijk ons grote nadeel is. Een sterk absorberende (zand) bodem. Van water geen last. Van mulle troep des temeer. Uitstekende bodem voor een mAntis trouwens. Dat dan weer wel :)
Zo, dit had ik niet verwacht in SYS, maar desalniettemin hulde.
Geeft wel zo'n beetje aan waar we op dit moment staan met onze MTB.
Midden in een stadspark op een kermisattractie vol sacherijnige Straveridders.
Afgelopen weekend in het Reichswald geweest, weekenden daarvoor in het Aachenerwald en het Preuswald, er tekent zich een patroon af...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Als we nu toch lekker off-topic gaan:

Afgelopen week heb ik nog mijn steeds "mooier" wordende thuis-parcours Dorst-Vrachelen als "MTB-Efteling" betiteld op het forum :wink: en ben daarna maar weer eens bij Nijmegen off-route door de modder en bosbouw wezen ploeteren en heb (voor mij) halsbrekende toeren rond de Reichswald brandtoren uitgehaald. Wat is mtb-en als je niet meer onder de bagger op je bek mag gaan op een gestoorde afdaling ? :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

MonkeyRider schreef: Wat is mtb-en als je niet meer onder de bagger op je bek mag gaan op een gestoorde afdaling ? :winkie:
Wielrennen :tong ?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie