11ANTS mANTis nieuwe foto's P9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Rob de Schicht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: ma 22 februari 2016, 12:04

Erik daar heb je een punt.!!!

Oké, 3e rit.

Zon, zon en nog eens zon. Daar moet ik het vandaag maar mee doen. Eerst een heerlijke rit in de bossen van Zeist en in de omgeving van de Treek gemaakt. Op naar het parcours van Zeist, want je bent "warm" gereden. Het stuur van 77 cm breed speelt mij parten op het parcours. Misschien gewenning of ik ben gewoon te bang :(( . Op mijn DEAN bike heb ik een stuur van 62 cm breed en heb het gevoel dat ik er beter tussen door kan!!!! Ik wilde foto's op het forum plaatsen maar dat is nog niet gelukt. Daar mag ik van advies voorzien worden.

Misschien kunnen de "nerds" op een mANTis mij met het volgende helpen. Op het parcours in Zeist had ik in de kombochten steeds het gevoel dat ik de bike aan de achterkant "kwijt" raakte, en ik daardoor geen snelheid kon maken en het gevoel had de bocht uit te vliegen. Zelf rijd ik op een DEAN fully met een wielbasis van 111 cm en Fox rear shock CTD Kashima. De mANTis heeft een wielbasis van 121 cm met een Cane Creek rear shock. Wie gaat me van advies voorzien?
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Een breed stuur is idd wennen. 62cm is bij een geometrie als een mAntis echt te smal, dat gaat niet werken.

Mbt je "uit de bocht vlieg ervaring" dat is moeilijk zo hier op het forum te posten als advies. Het is erg rijstijl afhankelijk. Ikzelf stel mijn bikes bijv altijd op licht overstuur af (driften). Daarbij is ook lichaamsgewicht en houding op de fiets belangrijk.

In principe heeft de mAntis een van de beste Enduro geometrien die bekend zijn dus het moet geschikt te krijgen zijn door wat te foefelen met die demper.
Rob de Schicht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: ma 22 februari 2016, 12:04

De plaatjes waar ik het in mijn vorige mail over had.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/47278292/stuur1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/47278292/stuur2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/472 ... ur%203.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Die bomen maken al ruimte zie ik :)
Gebruikersavatar
Jeroen_o
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 19 september 2002, 15:39
Mijn mountainbike: 11ANTS mANTis 2020 Pinion | 11ANTS mANTis 2018 Rohloff | DIY Titanium | Mountain Cycle San Andreas
Contacteer:

Hier lijkt het inderdaad niet te passen!!

Afbeelding

En zo een plek op de boom zal inderdaad op de psyche werken :)

Afbeelding

Maar op deze foto heb je zeeen van ruimte!

Afbeelding

Als nerd help ik onze fossiel wel uit de brand :bier:

Why not life on the edge.. it has the best view!

www.11antsbikes.com
www.facebook.com/11ANTs
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Misschien moet je de druk in de achterband wat verlagen voor meer grip. Met welke druk rij je?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Met een 780 mm stuur raak ik die bomen 1 op de 2 keer dat ik er volgas doorheen ga. Ik zal dus zeker bijgedragen hebben aan het feit dat er links en rechts nu een cm meer ruimte is. Met een 750 mm stuur heb ik de bomen nog nooit geraakt. Met 770 mm heb je dus meer dan voldoende ruimte :wink: Ogen dicht en gaan dus! :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rob de Schicht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: ma 22 februari 2016, 12:04

Zonaskar: Misschien moet je de druk in de achterband wat verlagen voor meer grip. Met welke druk rij je?

Daar ben ik mee aan het experimenteren. ik rijd nu met 2,1 bar voor en achter.

Lars: Ogen dicht en gaan dus!
Nu snap ik waarom ze 100 m verderop die EHBO post ingericht hebben.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Het is een 29er toch? Ik rij met 1.8 bar voor en achter. Ik vind dat voor mijn 80 Kg wel fijn rijden.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Ik rijd 1,8 bar met c.a. 103kg.
Dan heb je bakken met grip met die fiets met de demper instellingen waarop je hem hebt meegekregen Rob!
Bij die boom een wheelie trekken met stuur iets gekanteld, probleem opgelost.
Rob de Schicht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: ma 22 februari 2016, 12:04

4e rit

Dinsdagmiddag, gelukkig geen zon maar heerlijk regen en hagel, zo is het mtb-en bedoeld. beginnen ze te zeuren dat je dan beter het parcours niet kan gebruiken!!!!! je rijdt het dan "stuk"!!!!

Dus dan maar twee keer het parcours in Zeist rijden;) Bandenspanning op 1,8 bar bij 76 kg. Voelde apart daar ik zelf altijd met een iets hardere band rijd. Maar boven wonder ging het tweede rondje weer lekkerder. misschien moet ik echt wel even wennen. Morgen ga ik proberen de 80 km aan te tikken met deze mANTis en eens kijken hoe mijn benen zich dan volene.
Gebruikersavatar
Jeroen_o
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 19 september 2002, 15:39
Mijn mountainbike: 11ANTS mANTis 2020 Pinion | 11ANTS mANTis 2018 Rohloff | DIY Titanium | Mountain Cycle San Andreas
Contacteer:

Rob de Schicht schreef:4e rit

Dinsdagmiddag, gelukkig geen zon maar heerlijk regen en hagel, zo is het mtb-en bedoeld. beginnen ze te zeuren dat je dan beter het parcours niet kan gebruiken!!!!! je rijdt het dan "stuk"!!!!

Dus dan maar twee keer het parcours in Zeist rijden;) Bandenspanning op 1,8 bar bij 76 kg. Voelde apart daar ik zelf altijd met een iets hardere band rijd. Maar boven wonder ging het tweede rondje weer lekkerder. misschien moet ik echt wel even wennen. Morgen ga ik proberen de 80 km aan te tikken met deze mANTis en eens kijken hoe mijn benen zich dan volene.
Ha Rob,

Heel goed dat het allemaal lekker gaat - hopelijk is het dan beter weer! De 11ANTS mANTis is op het titanium na dan, ook echt een andere fiets dan de DEAN. Dus dat je soms wat moet wennen, is niet gek. Als de ervaring maar positief is!

Why not life on the edge.. it has the best view!

www.11antsbikes.com
www.facebook.com/11ANTs
Rob de Schicht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: ma 22 februari 2016, 12:04

5e rit

Het was iets te overmoedig om 80 km te rijden, na 70 km was de pijp leeg. Ik merk dat ik op de parcoursen nu steeds beter begin te rijden met de mANTis. Hij ligt lekker in de hand en het brede stuur heeft geen invloed meer op mijn rijgedrag. Of te wel mijn "hersenen", voor zover die nog werken, accepteren de breedte, en vertalen het goed naar mijn stuurgedrag. Dus ik laat de bomen heel. Voor mijn gevoel raak ik hem achter soms nog een beetje "kwijt" dan dweilt hij een beetje weg. Kan aan het insturen liggen van de bocht. Ik heb grip genoeg, dus het zal wel meer tussen mijn oren zitten. Op de stukken wanneer ik niet op het parcours rijd, zou ik de demper "uit" willen hebben. Ik heb de instellingen nog niet onder de knie. Het blijft een top fiets.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

@Rob: er zit een soort van 'uit' knop op de demper, die goudkleurige CS hendel. Die zou deinen voldoende moeten onderdrukken om het nauwelijks meer aanwezig te maken! Even naar achteren drukken als je op het asfalt rijdt. En mocht je de boel vergeten open te zetten: omdat de demper niet echt blokkeert worden schokken als boomwortels nog steeds heel redelijk gefilterd!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Rob de Schicht schreef:4e rit

Dinsdagmiddag, gelukkig geen zon maar heerlijk regen en hagel, zo is het mtb-en bedoeld. beginnen ze te zeuren dat je dan beter het parcours niet kan gebruiken!!!!! je rijdt het dan "stuk"!!!!
Mogen we hieruit opmaken dat je in de zomer weer op de racefiets stapt :bier: ?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie