Liteville 601 mk2 in transitie

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hahaha, daar lekker afblijven dan...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

baron062 schreef:Zo, net een nieuwe Reverb mogen ontvangen. De 'oude' had wat onbedoelde SAG onder mijn gewicht. Wat een lekkere no-nonsense club is Bike Components toch!

Nu maar de 601 even oppoetsen voor het nieuwe jaar. Ergens in mijn achterhoofd speelt nog iets van 'light-bicycle in 27.5" en Hope Evo4, RockShox Lyrik 2016" etc, maar ik denk dat 26"nog steeds rouleert voor dit type fiets, en je kan je spullen maar 1x voor te weinig geld verkopen.....
Heb jij in je 601 26" of lees ik het verkeerd? Past 650b niet? In mijn 301 gaat dat makkelijk.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ja.
Zie ook geen reden om hier wat aan te veranderen. Als de 26" bandjes op zijn gaan we wel weer eens andere velgen er omheen knopen. In dit frame zou ook 650b moeten passen.
ralphkrook
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 19:10

In xl past dat makkelijk. En ik zie NATO base;-)
Ik heb zojuist een 180 mm Yari in m'n 601 gestoken (en er nog een 601 bij gekocht;-) ga scaled sizing rijden.
Jezus turned water into wine. I once turned a bankloan into beer... Your turn Jezus...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

ralphkrook schreef:In xl past dat makkelijk. En ik zie NATO base;-)
Ik heb zojuist een 180 mm Yari in m'n 601 gestoken (en er nog een 601 bij gekocht;-) ga scaled sizing rijden.
Oh? 2x 601?
En in mei komen de MK4's... :wink:
ralphkrook
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 19:10

XS en een XL. Mooi setje. Vriend heeft de mk4 besteld. Ben benieuwd;-)
Jezus turned water into wine. I once turned a bankloan into beer... Your turn Jezus...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Xs en xl???
ralphkrook
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 19:10

Goed gelezen. Xl voor mij en een nieuwe xs voor t vrouwtje opgebouwd. Beide staan in showroom op DP. De XS stond voor een mooi prijsje op bike components. Opgehaald, d'r nicolai gestript en de volgende dag rijden.
Jezus turned water into wine. I once turned a bankloan into beer... Your turn Jezus...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Als zij een mk2 heeft, die was idd goedkoop. Wanneer open je een SYS zodat wij niet die van Baron aan het vol praten zijn :lol:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

mud mate schreef:Als zij een mk2 heeft, die was idd goedkoop. Wanneer open je een SYS zodat wij niet die van Baron aan het vol praten zijn :lol:
Ach, mijn draadje moet toch ergens mee gevuld worden!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Tja dat is ook weer zo :lol:
ralphkrook
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 19:10

Hey mudmate, jij stelt vragen;-) maar goed jullie hebben gelijk. Zal een sys maken als de klussen wat rustiger worden. Wat betreft baron zijn keuze; waarom zou je voor een lyric gaan ipv een yari 180 mm?
Ook al gezien het prijsverschil van 200 euro en zal je de verschillen in dempers ook echt merken?
Dat waren mijn afwegingen om voor de yari te kiezen in ieder geval.
Jezus turned water into wine. I once turned a bankloan into beer... Your turn Jezus...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het verschil in demping ga je echt merken. Als je de vork tenminste een beetje gaat gebruiken waarvoor deze bedoeld is.

Maar de Yari is gewoon al goed en daarmee kun je onbehoorlijk hard gaan. Waarschijnlijk zo hard dat het niet aan de vork ligt dat je toch maar iets bij remt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

ralphkrook schreef:Hey mudmate, jij stelt vragen;-) maar goed jullie hebben gelijk. Zal een sys maken als de klussen wat rustiger worden. Wat betreft baron zijn keuze; waarom zou je voor een lyric gaan ipv een yari 180 mm?
Ook al gezien het prijsverschil van 200 euro en zal je de verschillen in dempers ook echt merken?
Dat waren mijn afwegingen om voor de yari te kiezen in ieder geval.
Ik heb de Pike gehad en die heeft het zelfde binnenwerk als de Lyrik. Ik vond hem tov de Yari net te soft onderin, waardoor ik, als wat zwaardere rijder (zacht uitgedrukt) eigenlijk de voorvork te soft vond in het onderbereik. Daarom uiteindelijk overgeschakeld naar de Yari. Lyrik en Yari zijn qua stijfheid etc het zelfde.

Dus merk je het verschil? Ja. :wink:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

ralphkrook schreef:Hey mudmate, jij stelt vragen;-) maar goed jullie hebben gelijk. Zal een sys maken als de klussen wat rustiger worden. Wat betreft baron zijn keuze; waarom zou je voor een lyric gaan ipv een yari 180 mm?
Ook al gezien het prijsverschil van 200 euro en zal je de verschillen in dempers ook echt merken?
Dat waren mijn afwegingen om voor de yari te kiezen in ieder geval.
Goeie,

gezien mijn tuningsbereidheid moet ik mij er echt toe zetten daar tijd in te stoppen en dan is de Yari eenvoudiger.

Ik denk dat het komt door:

-de meer tech de beter
-550 euro was een prima aanbieding, en het bedrag wat ik er wel voor in mijn hoofd had
-show-off

een en ander in willekeurige volgorde

Ik kan mij overigens niet echt voorstellen de Lyrik onderin zijn travel anders reageert. Die luchtcartridge is toch identiek? Ik zal alvast maar tokens bestellen....
Plaats reactie