Rock 'n rolla

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Tsja...het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Een nieuw beest staat in de stal te Rock 'n rollen...
Zwart is niet mijn kleur, maar voor deze ene keer kon ik het niet laten. Ben eerlijk, best wel chique eigenlijk.

Op dit moment is de Rock 'n Rolla als singlespeed afgemonteerd, maar ik heb een extra derailleur hanger en evt kabels kunnen ook gelegd worden (door het frame).
Ik ben vooral gevallen door de gebruikte dropout, wil die wel eens gaan proberen.

Verder zit er een korte stem op, zodat ik deze eens kan gaan testen op de plaatselijke BMX parcoursen en eigen clubparcours met een paar leuke dropjes, pumptracks ed... Maar er kan natuurlijk een langere pen op voor meer race werk.
Verder is de voorvork apart, eigen maaksel van SingleBe....enneh...de kettinggeleiders gaan er nog af....

Snel deze aan te tand voelen!!

Ehhhhhhhh.....consequentie is wel dat mijn Genesis Singlespeed er wel uit gaat ...... ook met tranen in mijn ogen, want gisteren liet deze zich weer van de beste kant zien op de Goudsberg, maar ja.....dus als er iemand is die een heerlijk rijdende SS bike wil......http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... h+latitude

Hieronder de eerste kiekjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En oh ja...het bamboo bike project ligt even stil.....ivm drukt van de werkplaats waar ik dit frame moet maken. Het is bijna af, maar voor de finishing touch (moet me dus bedwingen om niet met een onafgewerkte fiets te gaan rijden) heb ik toch even een werkplaats nodig waar ik dat goed kan doen..

Richard
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Vet! Wat voor voorvork is dat als ik vragen mag?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zwart is een smaakkwestie inderdaad, maar wel een mooi frame! Goeie plaatjes ook, in jouw werkplaats gemaakt? (jaloers... ;-))

Die excentrische achterasbevestiging zie je ook vaak bij motoren. Ik neem aan dat je hier de remklauw iets moet verschuiven als je het achterwiel versteld hebt? Dit oogt veel mooier dan verschuifbare dropouts, daarvan vind ik dat ze meestal erg afbreuk doen aan de looks van een frame.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Scale60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)

What a bike :o
En fotografie is ook één van je hobby's zie ik, prachtige foto's :-q :-q
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Prachtige foto's en prachtige fiets. Maar wat steekt er nou uit achter de crank? Iets om een guard te monteren? Doet wel wat afbreuk aan de cleanheid. Kan dat er niet af? Verder is ie echt perfect ;-)
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Remklauw is idd te verschuiven. Het is een IS bevestiging. Deze heeft als voordeel dat je een soort van 'sliding calliper hebt'....
Voorvork is door SingleBe geproduceerd (evenals frame), gewoon een starre vork. De jongens van SingleBe zijn nogal AM/DH georienteerd. Dus de bescherming van de dropout is nog niet zo gek bedacht..
Bij de cranks steekt nog een ISCG tab uit...deze gaat er nog af. De bike is ook even gebruikt als AM fiets met 1x10 daar was het even nodig.

Fotografie....ja...mountainbiken en fotografie strijden vaak bij mij om hun gunsten. Dus vaak ben ik met een rugzak foto aparatuur onderweg...dan snijdt het mes aan twee kanten.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Wow, die is mooi.

Bijzonder ook die Excentrische dropout. Enige nadeel is dat de Genesis het veld moet ruimen, een erg mooie fiets (m'n dochter kreeg gisteren ook weer veel complimenten).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Prachtig! De vork vind ik wat minder maar goed, smaken verschillen. Bij de crown ziet 'ie er wat fragiel uit.
Over die excentrische dropout...is dat voldoende wanneer je aan de maximale 'slag' zit (dus zo vermogelijk naar achteren) en je wil verder spannen omdat de ketting bv wat is opgerekt. Wordt dat 1/2e schakelwerk voor de ketting?
Wleke wielen/velgen zitter er onder? Graag wat meer spekjes ;-)
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wederom een mooie fiets! :-q Maar als ik het goed begrijp is hij dus helemaal door SingleBe gebouwd? Dus wederom helemaal volgens jou specs? Had je dan niet liever eigenlijk een dikkere zadelbuis willen hebben? Ivm met een dropper als je er mee gaat spelen?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

@daleC:
spekjes laat ik even, want dat wisselt bij mij om de dag ;-) Wielen/naven zijn nu Ethirteen.
Je hebt met zo'n systeem iets minder speelruimte dan bv een horizontale dropout, waar je natuurlijk echt een paar schakels kan schuiven. Dat heeft zo zijn voordelen als je van tandwiel gaat verwisselen.
Echter de praktijk is toch dat ik (meeste singlespeed rijders) toch altijd rondtuf in hetzelfde verzet. Pas als echt de grens wordt overgestoken gaat er wat anders op...dan is een andere ketting ook weer zo gelegd.
Nu zit er een KMC gold op. Deze zal vervangen gaan worden door een halflink ketting (zwart heb ik zo'n vermoeden).
Fragiele crown....wow.....deze bike is vorige week getest in Tsjechie door het nationale DH team daarzo. het is een gruwelijk stevige vork, hoewel ik zelf twijfel of het niet wat overkill is voor de lage landen en ik er maar gewoon een chromoootje in ga zetten.

@ surrivada. Yep door SingleBe gebouwd. En idd volgens specs. Neen geen dikkere zadelbuis. Ik heb de laatste jaren veel gespeeld en oa met droppers. Echter iedere keer als ik beneden kom denk ik...oh ja...ik had een droppertje (in mijn Cotic Solaris bv). Tevens is de fiets nu door de mannen van SB in elkaar gezet met hun ideeen over een fiets en SingleSpeed in het speciaal (met mijn tips). Deze fiets is eerst door hen getest in local races en ik kan je verzekeren dat ze daar verticaal omlaag gaan....zonder dropper en in de zadelstand zoals die nu staat ;-) Wil niet zeggen dat ik het nut er niet van inzie hoor, maar ik heb dus nog een Cotic...Droppertje met starre vork ;-)
- dus Cotic voor het ruigere werk omlaag/omhoog met droppertje en evt voorvering (is bij mij geen noodzaak).
Deze SB zal voornamelijk ingezet worden als SS bike, natuurlijk wil ik het wel een keer gaan opbouwen met versnellingen om eens te kijken wat er in het buitenland mogelijk is...en er zal dus een langere pen inkomen. Wordt vervolgd dus.
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

is deze geometrie ergens op gebaseerd? (genesis, eigen inzicht of advies singlebe?)
Ondanks dat ik dus helemaal niks met de naam singlebe heb vind ik dit frame erg mooi. Vooral die excentrische dropout, dat maakt hem erg speciaal!

Heb je toevallig nog een betere foto van de vork?

Hebben de jongens van singlebe hem gereden met starre vork of met een geveerde? en indien geveerd, met hoeveel veerweg dan?

mooi fietske ;-)
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Deze geometrie is idd gebaseerd op mijn ideeen. De jongens daarzo hebben meegedacht over de vork en excentrische dropout. Maar wat is eigen inzicht.....
- De genesis Fortitude vind ik gruwelijk goed rijden. Dus bij de geo van eerdere singlebe ben ik daar vanuit gegaan. Wel een iets kortere bovenbuis gebruikt daarbij, en ipv 19"een 18.5" maat....
- De Cotic Solaris rijdt ook heerlijk, anders en is meer gebaseerd op 100-120 mm veerweg.
- Dus eigenlijk wilde ik wel een Cotic fortitude.....

Mijn eigen inzicht was dat ik een 100 mm gecorrigeerde starre vork wilde in een geo die een beetje tussen de Genesis en Cotic inzit.....

Na een aantal mailtjes....beter gezegd heel veel mailtjes, was de vraag of ze deze ook mochten testen, ter lering ende vermaak zullen we maar zeggen. Ze hebben het zelf gereden met de voorvork die er nu inzit..., dus ongeveerd. Desgewenst kan er wel een verende exemplaar in, want de voorvork is 100 mm gecorrigeerd......Zal komende dagen betere foto's maken van de vork. Als de jongens van SingleBe geveerd rijden doen ze het meteen goed.....ze zitten in het Downhill team van Tsjechie......niet te volgen die jongens.

Ik vind de naam SingleBe best wel lekker. BeSingle, geeft wel een beetje aan waar het merk voor staat.
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

tsja, die fortitude... ik mis hem best ;-).

de eerste associatie die ik had met singlebe is beone ;-( zal waarschijnlijk wat tijd kosten om die uit mijn systeem te krijgen.

ben benieuwd hoe dit alles zich verder ontwikkeld.
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Wat een rommel op die foto. Ruim dan op zijn minst de werkplaats op ;) :P

Nee geintje wat een top plaatjes!! Wordt er gewoon jaloers van.

En frame......ben normaal niet zo van dit soort frames maar ik denk dat de foto's me toch over hebben gehaald.

Prachtig!
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
RatTrap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 00:33
Mijn mountainbike: Project 12

Nice. Was deze jongens op zoek naar staal al eens tegen gekomen. Ik herkende de fiets van hun homepage. Mooie opbouw. Lekker somber. Vandaar dat van mij de drukke bedoening op de wielen wel eraf mag...ik ben benieuwd naar je rij-ervaringen!
Ride it like you stole it!
Project 12 Victor MKII

Project 12 | |Salsa Cycles | SingleBe | The Radavist
Plaats reactie