On-One 45650B Super Raw (Foto's + Renthal p7)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

vibemaker schreef:Leuk project! Ben benieuwd naar je ervaringen met de Sektor, daar hou ik ook al een tijdje een schuin oog op voor m'n Dartmoor.
Ik heb de Sektor in mijn Liteville, en ben tot nu toe erg tevreden erover. Zeker voor de prijs een aanrader.


Erg mooi dat frame zo, gaat die Sektor mooi inpassen...
Welke shop in Frankrijk ben je wezen shoppen???
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Alltricks.com

Vooral vork was erg goedkoop; 289.99 inclusief pompje en extra seals etc. Goede shop!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:-q :-q :-q
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Toch even vertraging; Planet X heeft de verkeerde headset gestuurd. Ze hebben de goede onderkant, maar de hoge bovenkant gestuurd. En daar houd ik niet van, die gaat dus terug! Het lijkt erop dat ze dit wel goed gaan oplossen, goed contact en ze vergoeden de verzendkosten :-q

Vandaag wel weer een pakketje binnen gehad, we zijn nu bijna compleet :-D :-q

Wielset:
Afbeelding

23mm intern:
Afbeelding

DT Swiss 370 naven:
Afbeelding


Saint pedalen:
Afbeelding

En de schoonheidsprijs in de categorie "verpakkingen" gaat naar.......
Afbeelding


Ritchey Trail 60mm
Afbeelding
Laatst gewijzigd door datang op wo 15 april 2015, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Ziet er goed uit. Houd je de onderdelen zoveel mogelijk zwart?
Waar heb je de saint pedalen vandaan? Ik zoek er ook nog een paar.
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Ja zoveel mogelijk zwart. Eigenlijk wilde ik ook een zwarte XT crank, maar de meerprijs is het me even niet waard.. Verder al black! Ik had ook eigenlijk zilveren naven gewild, maar dan werd het of Hope (duur) of eigenmerk van Superstar. Hier had ik toch beter gevoel bij!

De pedalen komen ook van actionsports.de , 38.67 euro :-q
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Volgens de on-one site kan een nieuwe (vlieg-) frame al roest hebben?

Is raw een stalen onbehandeld frame zonder lak oid?

Ziet er wel uit dat het een gave bike wordt :-q
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Klopt inderdaad, ik heb nog geen vliegroest gevonden. Op de fotos is het niet heel goed te zien, maar het is echt geen perfect afgewerkte lak zegmaar. Daarom heet hij raw. Er zitten wat kleurverschillen in, lasplekken van kabelgeleiding zijn brons etc. Ik vind het wel gaaf :-q

Ook handig trouwens, het frame is gewoon staal zonder verf of lak. Ik liet hem per ongeluk tegen kachelbuis srapen, :oops: maar hier kwam het frame zonder iets vanaf. Kachel daarentegen verloor een stukje wit :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat brons bij de kabelnokken is soldeer ;-)
Die nokjes worden meestal niet gelast op stalen frames. Ziet er leuk uit, zo'n raw frame. Maar het komt live meestal beter tot z'n recht dan op foto's vind ik.

Als ik het goed zie heb je de thru-axle achternaaf, heb je er ook al een 10mm as bij?
Je kunt de DT as kopen, die zijn redelijk prijzig, maar bij CNC niet:
http://www.cnc-bike.de/product_info.php ... ts_id=4112" onclick="window.open(this.href);return false;
Of Syncros:
http://www.cnc-bike.de/product_info.php ... s_id=12173" onclick="window.open(this.href);return false;
Novatech:
http://www.cnc-bike.de/product_info.php ... ts_id=5981" onclick="window.open(this.href);return false;

De DT heeft een schoefhendel, de andere twee snelspanhendels.
Maar misschien heb je de as al en is deze tip overbodig ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Dat ziet er weer goed uit. :-q Van die velgen ga je denk ik geen spijt krijgen... Ze houden het bij mij ook nog steeds vol :lol:
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Klopt allemaal. Als hij af is zal ik detail fotos proberen te nemen met de DSLR. Of je komt langs :P

Het is inderdaad 10mm as. Maar ik heb al een superstar as, koste volgensmij 15 euro.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Zo, eerste keer banden tubeless maken is gelukt! :-D Nou is dit volgens mij ook niet echt een moeilijke band/velg combinatie, maar het viel me alles mee!
Yellow tape strak erom, tubeless ventiel erin. Band bijna helemaal eromheen, Notubes vloeistof erin, band helemaal erop. Toen kwam het spannende, gaat hij erop zonder compressor. Jazeker, met vlag en wimpel.. Eigenlijk koste het amper moeite, na 3x goed hard pompen plopte hij er al op :-q En ze zijn nog keihard :wink:

En voor geïnteresseerde; het hele tubeless gebeuren (tape, 2x ventiel en 190ml vloeistof) weegt 222 gram. De binnenbanden die ik hier heb liggen zijn 222 gram per stuk, scheelt weer :-D

I like it :-D

Afbeelding
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Nog een tegenslag zit er aan te komen... Er komt nog een SLX crank aan (RCZ is heeeeel sloom... :evil: ) maar in mijn stommiteit heb ik een triple besteld. In het begin was het plan om 1x10 te gaan rijden, en de triple was goedkoper dus dan is dat de logische keus. Maar toen het plan omgegooid was om 2x10 te rijden niet bij nagedacht dat ik beter een 2x crank zou kunnen kopen. Heeft ook 24-38 bladen, dus dat het ook weer een 38t blad gescheeld.

Nou is dat allemaal nog te overleven, maar ik was de chainring clearance al helemaal vergeten.... En het ziet ernaar uit dat een 38 tands blad nooit gaat passen op de middelste plek van een triple crank.. :-{
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

He, waar zijn de stickers van de velg heen????

Kun je RCZ niet bellen of je niet kunt ruilen? Bij mij waren ze toen wel heel snel met leveren...
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Haha stickers heb ik er gelijk al afgehaald. Misschien wat voorbarig, maar ik vond ze niet goed bij de banden staan, laat staan bij de hele fiets. En helemaal dol was ik al niet op de stickers.. :wink:

Ik heb ze wel al gemaild eind vorige week, nog geen reactie... Ik ga morgen wel even bellen, al denk ik niet dat ze het gaan doen, het pakketjes zal wel ergens onderweg zijn al :-{

Geen nummer te vinden van RCZ...
Plaats reactie