On-One 45650B Super Raw (Foto's + Renthal p7)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Tja, ik heb wel redelijk doorgedraaid. Maar ik ben begonnen met de hand, de eerste paar draaien ging redelijk goed, dus ik denk dat hij wel recht heeft gezeten dan? Daarna heb ik wel met de tool verder gedraaid, ik dacht ach, misschien zitten er wel rotzootjes of restjes in. Maar toen ik ijzer los zag komen gestopt.. Eerste paar 'wentels' van schroefdraad is weg van de lager, dan een paar beschadigd. Ik dacht dat deze misschien nog wel bruikbaar is, maar hij is toch te beschadigd.

Toen naar de fietsenmaker. Zij zeiden inderdaad frame opnieuw tappen, en nieuwe lager. Anders het risico dat je dat getapte draad sloopt en dan ben je nog verder van huis :-{
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb een lager met ietwat beschadigde draad wel eens in een ander frame gedraaid om zo de schroefdraad weer goed te krijgen, werkte prima, daarna kreeg ik hem zonder problemen weer in het beschadigde frame.
Maar wel balen, maar dit soort dingen zijn een integraal onderdeel van het prutsen aan fietsen. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

datang schreef:Foto's? :-D

Ja het valt niet mee. En m'n ouders worden ook half gek hier.. "Waar ben je nou mee bezig man?" "Ga je nou alweer geld uitgeven.." etc. etc. Maakt het er niet leuker op :P
Haha, toen ik het huis uit ging groeide m'n fietsenstalling exponentieel :D
http://ep1.pinkbike.org/p5pb12101953/p5pb12101953.jpg
(de 456 is nog niet helemaal klaar)

Ik moet een USB plug meestal 7 a 8 keer inpluggen om 'm in de poort te krijgen, dus je kunt je vast wel voorstellen hoe ik een BB monteer. Op een gegeven moment leer je niet door te draaien als het wat stroever gaat. Kan natuurlijk ook zo zijn dat je inderdaad een maandagmorgen frame hebt..
Het is hier geen ponykamp!
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Tja, leerpuntje maar weer :wink: Maar m'n ouders zien dat dan weer als geld over de balk smijten ofzo, maar ja. Ik verwacht inderdaad ook een groei van het aantal fietsen bij uit huis gaan :lol: Dan komt er nog een dikke freerider bij en misschien een am-fully. Dan zit je ook weer op 4 stuks :wink:
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Heb pas precies hetzelfde met mn On-One 456 frame gehad (http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 9&t=118408" onclick="window.open(this.href);return false;). Heb dit gemeld bij PlanetX en ze hebben het bedrag vergoed wat ik bij de fietsenmaker kwijt was om een nieuw BSA draad te laten tappen (maar iets van €15 ofzo).
Ride a bike!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Losse frames worden vaak niet gevlakt en opgeschoond voor ze geleverd worden, als je zeker wilt weten dat je alles goed kunt monteren moet je dat dus zelf nog (laten) doen. Als ik geen bevestiging krijg van de leverancier dat dit is gedaan laat ik het altijd alsnog doen.

Nieuw frame: BB laten vlakken, zitbuis uit laten frezen en de schroefdraad op laten schonen. Voorkomt een hoop ellende ;)
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

RaMoNNeKe schreef:Heb pas precies hetzelfde met mn On-One 456 frame gehad (http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 9&t=118408" onclick="window.open(this.href);return false;). Heb dit gemeld bij PlanetX en ze hebben het bedrag vergoed wat ik bij de fietsenmaker kwijt was om een nieuw BSA draad te laten tappen (maar iets van €15 ofzo).
Goed om te lezen, waarschijnlijk ligt het dan echt niet aan mij. En hopelijk zijn ze nu ook zo coulant om de kosten te vergoeden!

En George; bedankt, ik ga het onthouden. Ik had wel al eens gelezen dat het weleens nodig is, afvlakken enzo. Maar ik dacht dat meer pech gevalletjes zijn, nee dus! Bij een volgende build misschien ook nog wat gereedschap ervoor aanschaffen, al is zo'n tapset niet erg goedkoop volgensmij.
Laatst gewijzigd door datang op wo 15 april 2015, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb aardig wat frames opgebouwd de afgelopen jaren maar vlakken en frezen laat ik altijd doen, voor incidenteel gebruik is de investering in die tools me te hoog. Wat betreft de noodzaak tot vlakken en frezen moet je het ongeveer zo zien: een frame wordt gefabriceerd en gaat daarna naar de afnemer voor assemblage, het eerste wat de monteurs dan doen is het montageklaar maken, vlakken en frezen dus. Als je een los frame koopt wordt het meestal meteen doorgestuurd en moet dit dus nog gebeuren. Als ik een frame koop via een webshop oid. laat ik het dus in ieder geval controleren. Als ik een frame via een lbs koop verwacht ik dat ze het voor levering doen (en vraag daar ook om).

Het kan meevallen, jaren geleden kocht ik bij een webshop (Hibike geloof ik) een basic Kona frame en kreeg het tot mijn verbazing geheel voorbereid toegestuurd, zelfs de remnokken waren keurig gevlakt en het controleformulier zat erbij. Zo zou het eigenlijk moeten, maar ja...
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Ja dat is ook zo. Als je misschien per fiets 25 euro kwijt ben voor de hele zooi, dan moet je aardig wat fietsen opbouwen. En dan zal je zien dat je weer net andere maten heb, weer tools voor niets.

Hopen dat voor de rest alles wel goed is dan bij mij!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Als ze bij de LBS toch bezig zijn met tappen en vlakken van het BB, laat dan ook meteen even het bahloofd vlakken. Dat gebeurt ook niet altijd.

Wel een pech zeg...ik ben ook door schade en schande wijzer geworden. Als een BB er niet voor 70% met de hand in te draaien is, stop ik. Ik heb gelukkig vrijwel altijd losse frames gekocht waar alles goed voorbereid was. Je ziet in die dingen inderdaad waar het prijsverschil deels vandaan komt. De On Ones welke ik opgebouwd heb, hadden ook iets meer aandacht nodig dan bv de Santa Cruz.

Toch nog hopelijk veel plezier met de opbouw!

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Gelukkig is het tappen goed gegaan! Dus nu alsnog wat opbouwen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Natas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 20 juli 2008, 09:11
Mijn mountainbike: Devinci Atlas Carbon - Specialized Sequoia

datang schreef:Ik verwacht inderdaad ook een groei van het aantal fietsen bij uit huis gaan :lol: Dan komt er nog een dikke freerider bij en misschien een am-fully. Dan zit je ook weer op 4 stuks :wink:
En als je getrouwd bent slinkt dat weer als sneeuw voor de zon :-(
European Box Hexlab / Promax Rider
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi man! Ga je veel lol van hebben volgende week :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Volgende week? Ik ga niet mee naar LTHT meeting he :-{ Ik heb ook nog geen balhoofd en remmen (grrrrr :evil: ) dus fietsen moet nog ff wachten. Maar morgen lekker naar Ferme Libert dus dan lekker losgaan alvast :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik schrik wel even van dat zadel hoor ;-)

Gelukkig viel het mee met de schroefdraad.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie