On-One 45650B Super Raw (Foto's + Renthal p7)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Helaas willen de laatste onderdelen niet opschieten.. :-{ Heb nog nodig: balhoofd, crank, cassette en remmen. Ik kon m'n geduld niet houden, dus even snel wat in elkaar gezet!

Afbeelding

Ik heb wel een slag in de band ontdekt, je ziet op deze foto duidelijk dat dat randje eerst een halve cm boven de velgrand is en bij een gedeelte in de velgrand duikt. Hoe kan je dit oplossen?

Afbeelding
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Beetje zeep(sop) op de velgrand smeren en de band hard(er) oppompen, dan 'plopt' hij erin.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

:-q Eerst de band (bijna) helemaal leeg laten lopen neem ik aan? (tubeless)
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Yes gelukt. Thanx George! Ik vond het na het lezen van al die horrorverhalen (ontploffende banden, kapotte velgen) wel redelijk eng om hem zo hard op te pompen, maar ze knalden uiteindelijk toch :-q
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Het word wel zeuren nu zeg...

Ik had vorige week na contact met RCZ al een tripple crank geweigerd, ze zouden dezelfde dag een dubbel op de post doen. Maar weer een week niets gehoord, dus mailen. Uiteraard daar ook pas na een paar dagen een reactie op. "Dat ze een tripple gingen sturen en dat UPS die weer zou ophalen, en daarna gaan ze een dubbel sturen".. :~

Wat een gezeur zeg, zo komt die crank (en cassette) er nooit. :evil:

Ook Planet X (On-One) gaat niet helemaal lekker. Zij hadden een headset met te veel stack gestuurd. Deze mocht ik terug sturen, en zij zouden het oplossen. Maar ook daar duurt alles verschrikkelijk lang blijkbaar, na elke mail meerdere dagen wachten of herinneringsmailtjes moeten sturen.. En nou hadden ze hadden eindelijk vanochtend een nieuwe bestelling aangemaakt, word ik vanmiddag gemaild dat ze zag dat het weer dezelfde verkeerde headset was dus die heeft ze maar geannuleerd. "Wat ik wilde wat er nu ging gebeuren..."

Wat dacht u van de goede headset...? :~

De remmen zouden deze week ook opgestuurd moeten worden, eindelijk.. Maar ook hier weer niets van gehoord, dus dat zal ook wel deze week niet meer halen :((
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Das wel erg zuur zo. Wachten duurt toch altijd al lang maar geduld is een schone zaak met in dit geval schone fiets en handen :lol: :wink:
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

En helemaal bij onzekerheid, ze blijven maar andere dingen vertellen. Die onzekerheid is gewoon klote! :-{ En ik wil nou ook wel weer eens mountainbiken :roll: :wink:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ach bekijk het positief. Jij bent veel later begonnen met bouwen dan ik. Jij bent ondertussen al wel verder.... :wink:

Maar frustrerend blijft het.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Tja, maar jij had niet het idee om hem binnen een paar weken af te hebben toch? :wink: Zoals gezegd, als je weet wanneer iets komt, of als het de planning is dat het lang duurt is het niet erg.. Maar ik wil gewoon iets in elkaar zetten!! En dan is een balhoofd wel handig :P

Edit; jij wacht ook al op een balhoofd zie ik :lol:
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Hoppa, eindelijk bestelling van RCZ binnen. Upgrade naar xt zoals ik oorspronkelijk wilde, dat is mooi dus!

Afbeelding

Afbeelding
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Nou is het feest helemaal compleet :evil: Ik wilde vanmiddag al een stukje opbouwen, dus de trapaslagers erin gedraaid. De linkerkant ging soepel. De rechterkant wat minder, moest al snel veel kracht zetten. Dus maar weer eruitgedraaid, er kwamen al slierten ijzer los :cry: Blijkbaar heeft On-One de draad verkeerd getapt, want ik draaide recht en de goede richting op. Nu dus 15 euro tappen en nieuwe lagers... En een schadeclaim richting On-One
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Sjezus, wat een pech allemaal. Ik heb onlangs ook een rauwe 456 opgebouwd, kei fijn fietske :-q
Het is hier geen ponykamp!
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Foto's? :-D

Ja het valt niet mee. En m'n ouders worden ook half gek hier.. "Waar ben je nou mee bezig man?" "Ga je nou alweer geld uitgeven.." etc. etc. Maakt het er niet leuker op :P
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Volgens mij is het gewoon een maandagmorgen frame trouwens, want toen ik de 10mm as erin wilde steken, bleef die ook al haken. Daar moest dus al een beetje aan geveild worden om lekker te laten passen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ga ik toch even heel eigenwijs zijn....Weet je echt 100% zeker dat de schroefdraad niet klopt? Ik heb in het verleden ook wel eens lopen vloeken dat het niet paste en dat bleek uiteindelijk toch altijd te komen omdat ik de BB net niet helemaal recht had. En als je dan toch net wat te lang doordraait kan er inderdaad wat schroefdraad loskomen.
En zelfs al mis je een stukje schroefdraad, er zit nog meer dan genoeg om je BB toch goed vast te kunnen zetten. Of ben je toch echt te lang en hard bezig geweest? Als je denkt nieuwe lagers nodig te hebben....
Nogmaals, check eerst even visueel hoe de schroefdraden lopen van BB en frame, want het zou wel heel sneu zijn als het frame toch klopt en je hem terugstuurt. (Hier spreekt overigens mijn jarenlange ervaring in het verprutsen van fietsen en onderdelen, ik heb ook te vaak een fabrikant vervloekd terwijl ik het toch echt niet goed deed ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie