Mondraker Vantage RR

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:-q :-q :-q
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Zo weer even een kickje voor deze superbike!

Omdat m'n vork weg was voor onderhoud, afgelopen weken op m'n strandbike op Schoorl gefietst, ging eigenlijk best heel lekker zo ongeveerd... maar het mooie van m'n Mondraker is dat als ik die daarna weer pak, dit altijd weer voelt als thuiskomen. :bier:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik las 'kiekje' maar zag niets.... Was dus een kickje. :D
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Ligt inderdaad dicht bij elkaar kickje of kiekje... :tong om verwarring te voorkomen dit is dus een "kiekje" of eigenlijk "kiekjes" op m'n thuisparcourtje Schoorl genomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Parcourversperring!
Afbeelding
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Je had makkelijk een framemaat groter kunnen hebben. Nu doe je die Forward geometrie weer tekort. :-D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Een maat groter zou 20 inch zijn, dat is bij een "normale" geo wel mijn maat, maar in dit geval vond ik de bovenbuis te lang worden + de nog langere wielbasis. Dan krijg je een bike waar je overal mee omlaag komt, maar voor xc wat te log wordt. Aangezien ik hoofdzakelijk xc rijdt met deze bike de keuze voor de 18.5 inch maat. Omdat ik relatief lange benen heb, staat de zadelpen inderdaad wel vrij hoog. Nadeeltje hiervan is dat je minimaal een 150mm dropper nodig hebt om er goed profijt van te hebben.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

:-q
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Klein updeetje van m'n lievelingsbike:

Jaar of 2 geleden de Reverb met 125mm drop uit m'n ter ziele gegane fully in dit frame gezet, maar vond de meerwaarde in afdalingen beperkt, komt waarschijnlijk door m'n lange benen icm lage voorkant van de Mondraker waardoor ik met 125 drop nog steeds relatief hoog zit tov het stuur.
Nu een simpele 200mm dropper gescoord bij bike-discount, omhoog dient handmatig te gebeuren, dus gewoon met je hand omhoog trekken, maar ik gebruik hem toch niet heel veel, en meestal hoe simpeler hoe langer het heel blijft.... :roll:

Afbeelding

Afbeelding
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Vandaag even een praktijktest gedaan met de nieuw dropper.
Werkt goed, alleen bedieningsgemak is niet echt optimaal, hendeltje is vrij kort waardoor je nogal ver onder je zadel moet grabbelen, verder moet je best veel kracht zetten met het hendeltje om zadel omhoog of omlaag te krijgen. Hier was een langer hendeltje ook handiger geweest.
Oplossing is een verlengstukje maken dat ik op het hendeltje ga zetten, zodat ie makkelijker te bedienen is.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Einde droppertje...hij was niet duur maar levensduur ook niet lang... :roll: heeft na een paar keer fietsen het tijdige voor het eeuwige verwisseld.
De binnenbuis van de dropper is afgebroken, een cm of 5 onder de bovenkant van de buitenbuis.

200mm drop is waarschijnlijk toch iets teveel van het goede....
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Lullig om nu je eigen onderschrift te gaan quoten.. :tong
Maar zo kort in gebruik, dan maak je ook wel kans op garantie toch? Lijkt me niet echt acceptabele levensduur...
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

De dropper had ik bij bike-discount gekocht. Ze hebben deze niet meer dus ik heb m'n geld teruggekregen. De dropper heb ik teruggestuurd naar bike-discount en zij hebben hem weer doorgestuurd naar de fabrikant (kindshock).

Tsja, ik weet niet of mijn onderschrift van toepassing is op verstelbare zadelpennen, die zie ik in elke prijsklasse te snel kapot gaan...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Afsluiting van een mooi tijdperk, ouderdom komt met gebreken, en de wat langere zit icm met een harde achterkant van deze fiets begon ik afgelopen jaar steeds vaker als minder aangenaam te ervaren...

Eind vorig jaar dit fietsje in elkaar gezet viewtopic.php?f=14&t=139213 en deze heeft de taak van de Mondraker overgenomen... :tong

Bij demontage van het Mondraker frame bleek overigens dat daar waar de staande achtervork aan de zitbuis is gelast langs beide lasnaden een scheurtje zit. Gezien de corossie in de scheurtjes zitten ze er al een tijdje vermoed ik.
Mondraker geeft levenslange garantie op dit frame dus maar even fotootjes gestuurd naar de verkopende dealer, in dit geval Alltricks. Even afwachten wat er uit komt.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Zo, we zijn bijna 3 weken verder sinds ik de scheurtjes inclusief foto's gemeld heb bij de verkopende dealer. Mondraker zelf ook nog gemaild, maar die hebben me doorverwezen naar de dealer.
Na 2 weken nog maar eens geinformeerd, omdat ik niets meer gehoord had, maar er was nog niets te melden kreeg ik te horen.

Mondraker geeft levenslange garantie op zijn frames. Frame heb ik ook direct na aankoop geregistreerd op hun website.
Vraag me nu langzamerhand wel af waarom het zo lang duurt....
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Na één maand :o nu verzoek gehad om frame terug te sturen….
Ehhh, moest het probleem eerst gecheckt worden door een beoordelingscommisie die éénmaal per maand bijeen komt ofzo... :~
Enfin, laten we het er maar op houden dat het Spanje is en alles daar wat relaxter en langzamer gaat.... 8)
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Plaats reactie