Kona Unit '13 New look eindresultaat in startpost

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

opgebouwde eindresultaat 12-06-2020

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Geïnspireerd door de de mooi stalen pony's die ik hier de laatste tijd voorbij heb zien komen ook maar een SYS van mijn 2013 Unit

Afbeelding

Kona Unit 2013 Raw 19 inch
Hylix carbon vork ( niet heel steel is real Ik weet het )
Middleburn RS 7 met 36 t blad
Absolute Black 18 t cog
CB Candy pedalen
Dt Swiss 240 s singlepeed hubs
Dartmoor core SS ketting
Dt Swiss XM421 velgen
Dt Swiss comp spaken
Vittoria Barzo 29 x 2.35 Anthracite
Shimano OEM remmen met SRAM schijven en remleidingen die worden ingekort zodra ik mijn stemlengte definitief heb )
Kona Stem en zadelpen
Fikzik Arione zadel
Soma Clarence stuur
ESi chunky grips
Laatst gewijzigd door Dennis74 op vr 12 juni 2020, 14:18, 3 keer totaal gewijzigd.
''Only dead fish go with the flow''
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

Mooi mooi mooi, ik heb dit frame + Specialized Chisel vork ook nog liggen voor de verkoop maar nu ik deze foto zie twijfel ik weer :o
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi man,

Er zijn er met meer kleur, maar de klassieke ”skinny” steel lines van deze Unit vind ik top.
Carbon vork kan je eventueel vergeven worden, zeker met dat ueber verzet 36/38,
Welke Alpen bedwing je daar mee? 8)

Enjoy!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Heckler40 schreef: ma 27 januari 2020, 16:00 Mooi man,

Er zijn er met meer kleur, maar de klassieke ”skinny” steel lines van deze Unit vind ik top.
Carbon vork kan je eventueel vergeven worden, zeker met dat ueber verzet 36/38,
Welke Alpen bedwing je daar mee? 8)

Enjoy!
Haha dat is idd een Chris Froome verzetje, moet uiteraard 36-18 zijn ( aangepast )
Als ik nog ooit een Salsa Cromoto Grande tegen het lijf loop dan kan het zo maar zijn dat dit Ali carbon eruit gaat
''Only dead fish go with the flow''
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

sjaak de snaak schreef: ma 27 januari 2020, 15:55 Mooi mooi mooi, ik heb dit frame + Specialized Chisel vork ook nog liggen voor de verkoop maar nu ik deze foto zie twijfel ik weer :o
Nooit verkopen ! opbouwen en rijden met dat ding
''Only dead fish go with the flow''
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

Dennis74 schreef: ma 27 januari 2020, 16:17
sjaak de snaak schreef: ma 27 januari 2020, 15:55 Mooi mooi mooi, ik heb dit frame + Specialized Chisel vork ook nog liggen voor de verkoop maar nu ik deze foto zie twijfel ik weer :o
Nooit verkopen ! opbouwen en rijden met dat ding
Dan moet er een stuk bij de schuur aangebouwd worden haha
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

sjaak de snaak schreef: ma 27 januari 2020, 16:49
Dennis74 schreef: ma 27 januari 2020, 16:17

Nooit verkopen ! opbouwen en rijden met dat ding
Dan moet er een stuk bij de schuur aangebouwd worden haha
Prima plan!

:winkie:

“A target without a plan, is just a wish”
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

sjaak de snaak schreef: ma 27 januari 2020, 16:49
Dennis74 schreef: ma 27 januari 2020, 16:17

Nooit verkopen ! opbouwen en rijden met dat ding
Dan moet er een stuk bij de schuur aangebouwd worden haha
Ben je vaak te vinden in de buurt van Rheden?
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Ben je vaak te vinden in de buurt van Rheden?
[/quote]

Is een tijd geleden, niet echt mijn achtertuin maar ga daar ongetwijfeld weer heen in de komende maanden
''Only dead fish go with the flow''
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Aaaah, mooi weer, staal star en singlespeed, meer heb je toch niet nodig? Moet ook zeggen dat ik deze "kleur" van de Unit ook altijd erg mooi gevonden heb. Had Kona hier geen originele stalen vork in zitten?
Maar een Salsa vork is ook altijd :-q Gaat deze fiets daar beter van rijden? Vast niet :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Blijven mooi om te zien die oude units, gewoon tijdloos. En die bizare Soma stuur maakt het helemaal af. Zelf vind ik dan die oranje grips net te opvallend maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Mooie bak! Raw is voor mij altijd goed, samen met oranje mijn lievelings'kleur'.

Ik heb evt. een stalen, matzwarte Kona P2 vork ter overname, als je twijfelt.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Rilson schreef: di 28 januari 2020, 13:24 Aaaah, mooi weer, staal star en singlespeed, meer heb je toch niet nodig? Moet ook zeggen dat ik deze "kleur" van de Unit ook altijd erg mooi gevonden heb. Had Kona hier geen originele stalen vork in zitten?
Maar een Salsa vork is ook altijd :-q Gaat deze fiets daar beter van rijden? Vast niet :winkie:
Ja hier zat origineel een stalen P2 in die bekend staat als keihard, de Salsa is wat meer forgiving, wordt er vast niet beter van maar wel wat origineler
''Only dead fish go with the flow''
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Victor1977 schreef: di 28 januari 2020, 13:45 Blijven mooi om te zien die oude units, gewoon tijdloos. En die bizare Soma stuur maakt het helemaal af. Zelf vind ik dan die oranje grips net te opvallend maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

irl is dat oranje hetzelfde oranje als de decals en valt daarmee veel minder uit de toon maar blijft een smaakkwestie.
Als ik het frame ooit nog een keer opnieuw laat spuiten ( blanke lak uiteraard ) dan komen er ws zwarte decals op en dan gaan die grips er uiteraard ook af. Die soma heb ik overigens niet voor de looks maar voor het comfort ;)
''Only dead fish go with the flow''
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Omdat de lak van mijn Unit niet meer heel fraai was en ik haar graag 100% naar mijn zin wilde maken ben ik de afgelopen weken bezig geweest met een overhaul / Pimp my Ride.
Stap 1 was het verzamelen van onderdelen. Zo heb ik hier op het forum een, toen nog citroengele, Salsa Cromoto Grande op de kop getikt en is er een fraai setje Hope remmen en nieuwe grips op de mat gevallen. Volgende week komt er ( na 3 weken wachten ) nog een matching Thomson stem en een setje zwarte boutjes en dan is alles compleet.
Afbeelding

Stap 2 was het verwijderen van alle onnodige nokjes van het frame ( who needs gears ). Met een klein zaagje een fijn vijltje, schuurpapier en een dosis geduld ben ik aan de slag gegaan en het resultaat bij de eerste twee nokjes was naar volle tevredenheid.

Afbeelding

Een moment van onoplettendheid en overmoed maakte echter directe korte metten met mijn zelfvoldane gevoel :oops:
en bijpassende krachttermen waren tot in de verre omgeving hoorbaar.

Afbeelding

Gelukkig heeft mijn spuiter dit weer vakkundig kunnen herstellen

Stap 3 Het kiezen van de kleur, ik vond het originele raw erg mooi maar de houdbaarheid hiervan is beperkt omdat er met een beetje pech weer snel vliegroest ontstaat. De keuze is daarom gevallen op flashy Rallye Green Metallic met volledig zwarte decals. Na het zien van het eindresultaat ben ik zeer blij met mijn keuze. Het spuitwerk is gedaan door een bevriende autospuiter met 30 jaar ervaring.

Afbeelding

De decals zijn gedaan door Retrodecals, super service en advies van Gil. Hij heeft de originele 2013 decals in volledig zwart gemaakt en ik heb nog een kleine persoonlijke touch toegevoegd. Het frame heeft gisteren de laatste laag clearcoat gekregen en is nu klaar om te worden opgebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
''Only dead fish go with the flow''
Plaats reactie