Project Purple Reign (klaar p.4)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.

Moderator: jf

Plaats reactie
vibemaker
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

di 10 februari 2015, 16:24

Een paar weken geleden besloot mijn vriendin dat het, naast alle andere sporten die ze fanatiek beoefent, wel leuk zou zijn om af en toe met mij het bos in te gaan. Dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen en de zoektocht naar een leuk frame was begonnen.

Kortom:
- frame gevonden
- frame besteld
- frame binnen
- we hebben weer een bouwproject!
- :-q

Frame: Drossiger H-Lite 29 2.0 | maat: 15 inch | kleur: mat paars, met zwarte decalls.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondanks dat ik nog het één en ander aan onderdelen had liggen ontkom je er niet aan om nog wat ditjes en datjes te verzamelen
Afbeelding

Globaal wordt de opbouw voorlopig 1x10 met slx shadow+ schakelwerk, deore m615 remmen. Een xc32 vork die ik nog heb liggen en een paar budgetwielen die ik ook nog heb liggen, maar die moeten we zo snel mogelijk upgraden naar iets lichters, kan best, ze weegt zelf per slot van rekening maar 55kg. (iemand nog een leuk setje over toevallig?).

Nou, ik ga ff een paar inbussleutels en wat vet uit de schuur halen. :winkie:

Oh ja, voor het leuk, en 'gewoon, omdat het kan':
Afbeelding
Laatst gewijzigd door vibemaker op di 19 september 2017, 08:32, 2 keer totaal gewijzigd.
| Voor mij: Nukeproof Scout 29 | Voor haar: Drossiger Purple Reign | Gewoon, omdat het kan: Project Bamboo | Voor het archief: Dartmoor Primal 29 | Hoe het begon: 'Black-Bluety' |
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 10 februari 2015, 16:26

Zelf je pics hosten en dan kan ik ze op het werk nog niet zien. Klote servers ook.... :lol:
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 10 februari 2015, 16:27

Via omweggetje lukt het toch maar niet in draadje hier....
vibemaker
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

di 10 februari 2015, 16:30

Bowiex schreef:Zelf je pics hosten en dan kan ik ze op het werk nog niet zien. Klote servers ook.... :lol:
Zullen ze op je werk de server wel verdacht vinden :winkie:
| Voor mij: Nukeproof Scout 29 | Voor haar: Drossiger Purple Reign | Gewoon, omdat het kan: Project Bamboo | Voor het archief: Dartmoor Primal 29 | Hoe het begon: 'Black-Bluety' |
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 10 februari 2015, 16:35

Mooi kleurtje heeft ze uitgekozen. Succes met opbouwen Vibe. :-q
Just one of the usual suspects... K.N.U.T

My bike

Sale
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 10 februari 2015, 17:15

Mooi frame en lekker stevig kleurtje :-q
En als het vet voor háár bike bestemd is, mag je daar dus wèl mee naar binnen lopen?!...
Tja, zo werkt dat.
Veel opbouwplezier!
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat.
vibemaker
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

di 10 februari 2015, 17:23

Jan Willem schreef:Mooi frame en lekker stevig kleurtje :-q
En als het vet voor háár bike bestemd is, mag je daar dus wèl mee naar binnen lopen?!...
Tja, zo werkt dat.
Veel opbouwplezier!
Dank! En wat betreft dat vet, het is een kwestie van tijd voor ik weer in de achtertuin sta, denk ik. :winkie:
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker

di 10 februari 2015, 17:30

Leuk frame maar ben wel benieuwd naar het eindresultaat van 15" frame met 29" wielen
vibemaker
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

di 10 februari 2015, 17:34

SugaHoneyIceTea schreef:Leuk frame maar ben wel benieuwd naar het eindresultaat van 15" frame met 29" wielen
Ik ook! Ben bang dat ik pas vrijdag kan gaan bouwen, dus dan gaan we het zien :-D
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 10 februari 2015, 18:22

Tja het werk komt ook af en toe tussendoor! Prachtig exemplaar!! Ben benieuwd naar de opbouw!
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

di 10 februari 2015, 20:40

Zo, dat ziet er heel anders uit dan de Drössiger van mijn vriendin :o
Uiteraard de kleur, maar ook de vorm (15"<->17") en de techniek (balhoofd, gussets, kabelgeleiding).

Toen ik ons frame bestelde was 17" de kleinste maat. Aangezien de bovenbuislengte klopte wel besteld, en het past haar ook (1.70m) maar iets meer standover ruimte was wel prettig geweest :)

Benieuwd naar het eindplaatje. Veel plezier met bouwen!
vibemaker
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

di 10 februari 2015, 20:46

De Drossiger van jouw vriendin was de inspiratie voor deze. (maar dat weet je :-q ). Mijn vriendin is 1.65, met relatief kort bovenlijf. 570 ett moet voor haar goed uitkomen. Wel een beetje schipperen met been/zadelpen lengte. Dit frame is denk ik op z'n mooist in 17" al vind ik deze ook wel erg sexy :bier:
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

di 10 februari 2015, 20:51

570mm gewoon met korte stuurpen combineren, dan moet het lukken lijkt me.
Ik rijd (met 1.70m, wij zijn even lang) tegenwoordig al met een 595mm fiets, zowat drie cm langer dan ik vroeger meestal had :)

Erg benieuwd naar het eindplaatje, als je op internet zoekt zie je de meeste fietsen maar zelden in de kleinste maten terwijl ze er dan toch heel anders uit (kunnen) zien dan de M & L-en....
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 10 februari 2015, 21:45

Kolere zeg, dat ziet er wel lekker uit zeg :-q :-q :-q
Das ist übergeil :winkie:
vibemaker
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

di 10 februari 2015, 21:47

mud mate schreef:Kolere zeg, dat ziet er wel lekker uit zeg :-q :-q :-q
Das ist übergeil :winkie:
En dan heb je degene die er op gaat fietsen nog niet eens gezien :tong
Plaats reactie