Woody nog steeds LOL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Mooi stukje huisvlijt Thijs, nog even netjes afwerken en het kan zo de markt op :lol:

Wat heb je nou precies gebruikt als verwarmings elementen?
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

bedankt allen ! als de handverwarming meer getest is, maak ik hem wat netter. voltmetertje is indicator hoe vol de batterij nog is. 8 v is ie vol, 6 volt leeg. ik heb nichrome draad gebruikt. ongeveer een 90 cm per handvat. de lengte bepaalt de warmte, hoe korter hoe warmer, dus de tempratuur is mooi aan te passen door een stukje ervan af te knippen.
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

En is er ook wat te zeggen over de accuduur?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met een 500W accuutje van een of andere e-mtb zal het best even duren voor je koude handjes krijgt ;-)

Mooier wordt-ie trouwens niet van deze voorziening Thijs, ik zou een foto zonder insturen naar de BOTY ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Wij trekt nu 2.5 A. Heb hem ongeveer de helft van de tijd aan staan. Hij gaat uit als ik warme handen heb. ik gebruik een 4 A fietslamp accu. en kan er dus makkelijk 3 uur mee rijden.

Ik heb net de nieuwe velg gevlochten, en straks op het gemakje aanspannen. Nog even zoeken naar een goede locatie, en verdiepen in de spiegelreflex camera. Mooi strak achterwiel, geen snoeren op het stuur, goede achtergrond. voor de beste foto :D
26'er rulezz !!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

terunky schreef:Wij trekt nu 2.5 A. Heb hem ongeveer de helft van de tijd aan staan. Hij gaat uit als ik warme handen heb. ik gebruik een 4 A fietslamp accu. en kan er dus makkelijk 3 uur mee rijden.

Ik heb net de nieuwe velg gevlochten, en straks op het gemakje aanspannen. Nog even zoeken naar een goede locatie, en verdiepen in de spiegelreflex camera. Mooi strak achterwiel, geen snoeren op het stuur, goede achtergrond. voor de beste foto :D
Boty picture :wink:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ja ik ga voor een goeie BOTY foto zorgen :-q achterwiel is gelukt ! , spaken is helemaal niet moeilijk :o :P hopelijk nog steeds recht na het eerste ritje :tong
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Al weer een tijdje geleden dit topic... grote update dus, het zenuwachtig stuurgedrag was ik wel zat. Dus ik dacht, laat ik de balhoofd hoek gewoon eens aanpassen :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nee zonder gekheid, hij is kapotttdood !!! :cry: Ik had er teveel vertrouwen in gekregen, en ging te hard een erg steil trappetje af. Met iets te slechte techniek. Onderaan de trap (alsof je tegen een muur aanrijdt) hoorde ik 1 lange seconde kraaaak! Stomverbaasd lag ik op de grond en keek naar het hoopje fiets wat op de grond lag. En ja hoor, de aluminium bus volledig uit het hout gespleten. Gelukkig heb ik zelf de klap goed opgevangen, geen schade. Wonder boven wonder de rest van de bike ook nog heel !

Het is een combinatie van verschillende factoren. Mijn gebrekkige techniek en te enthousiast van een veel te steil trappetje. Maar vooral de epoxy die op het geoxideerde aluminium los heeft gelaten. Dan is de 8 mm dikte van hout niet genoeg om deze krachten op te vangen. Het stuk hout wat achter de aluminium buis zit, is bijna geheel massief en heeft de rest van het frame gered. En is dan ook een prima basis om hem gemakkelijk weer te repareren. Het is nu nog te koud in de schuur voor de epoxy, maar als het warmer is, gaat hij weer gerepareerd worden, en wel 3 x sterker dan voorheen ! Een mechanische verbinding van de buis met het frame. iets wat dikker hout rondom. En een goede aluminium primer gebruiken waar de epoxy beter op hecht.

En nu ik toch de kans heb, maak ik hem gelijk een graadje slacker :-D Ander puntje zijn de hope race remmen, deze vallen mij zo erg tegen, dat er nu slx 675 op gaan. Het was even zuur, maar niet teveel ''aah wat zonde nou'' reacties, want er word over een paar maandjes gewoon weer op geknald 8)
26'er rulezz !!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nu dan! Wat zonde man!! Maar goed, hij is gebruikt waarvoor hij was bedoeld en meer dan dat! Op naar Woody 2.0!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

DAMN! Afbeelding

Gelukkig is het met jou goed afgelopen! En stoer dat je 'm gewoon weer gaat fixen :-q
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Zo dat vat je wel heel sportief op.
Ben benieuwd op welke manier je het aan gaat pakken straks.
Succes in ieder geval!
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Bummer! Etsprimer er op en er weer inlijmen, moet houden ;-)
Don't believe the hype!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Ik heb vooraf een testje met etsprimer gedaan, maar dat was waardeloos spul, op het blanke aluminium was het veel sterker. Dus ik ga nu opzoek naar betere primer. ik denk met goede primer dat het al sterk genoeg is.

in iedergeval, de woody is veel sterker geworden dan ik ooit had gedacht. dus ik blijf er positief bij :D
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

terunky schreef:Het was even zuur, maar niet teveel ''aah wat zonde nou'' reacties, want er word over een paar maandjes gewoon weer op geknald 8)

Gelukkig dat dat houten gebakje een paar maanden uit het bos is.

:bier:

Succes met de reparatie. :-q
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Je hebt in ieder geval de juiste instelling.
Van de nood een deugd maken :winkie:
Sneeuwmonster
Plaats reactie