Specialized Epic Comp (2015)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Dennis78 schreef:
Koenuhhh schreef:Inmiddels een dik half jaar verder met de Specialized. Op het begin was het even goed wennen en zoeken naar de juiste afstelling van de achtervering. Die is inmiddels wel gevonden. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een soepele achterkant en als je de epic insteld op je gewicht en dan de meest vaste stand pakt met het brain systeem dan voelt het niet echt als een full suspension naar mijn mening. Heb de druk iets verlaagd en nu helemaal tevreden.
Dat is voor mij de reden geweest om voor de Camber te kiezen.
Persoonlijk vind ik de Epic meer een ras echte knalbak, ik wilde graag iets meer comfort.
Ligt er denk ik aan hoe je hem afstelt. Maar tegen de camber kan die niet op nee als het gaat om comfort. :-q
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vorig weekend een beetje pech gehad met de Epic. Kreeg een dun takje tussen de derailleur (achter) en deze ging er zo mooi tussen zitten dat de gehele derailleur krom trok en op begeven moment tegen de spaken aan zat. Repareren leek een onbegonnen zaak dus toen ook maar meteen besloten om van X9 naar X0 te gaan. Meteen een mooie upgrade dacht ik zo! ;). Daarnaast is de Derailleurpad ook vervangen aangezien de schroefdraad hiervan kapot was.

Net ook even een testritje gemaakt en het schakelt perfect.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie