Rocky Mountain Vertex 990 RSL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaveysFlow
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 8 juli 2012, 18:25
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 650B custom

Sfeervolle plaatjes inderdaad...

Silhouette is ook prachtig!
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Vorige week zondag samen met [HEAD]MarxNL de Mill Man Trail gereden in Luxemburg. Een tocht van 70 km door een onvoorstelbaar mooie omgeving. In totaal iets van 1500 hoogtemeters. Dus lekker klimmen, soms erg steil, om daarna via schitterende single tracks naar beneden te knallen.

De tocht was perfect georganiseerd. Een verkeerde afslag pakken was simpelweg onmogelijk. En om de 20 km was een stopplaats ingericht met tafels vol met sportrepen, fruit, koeken en sportdrank. Zoiets had ik nog niet eerder meegemaakt.

Bij de tweede stop, na een loodzware klim, werden we onthaald met een ritmisch getrommel. Je ging echt stuk op die klim, maar dat getrommel maakte je strijdlustiger en zorgde ervoor dat je nog iets wist te versnellen. Een onbeschrijflijk moment.

In de laatste kilometers ging het nog even mis: we reden we een snelle afdaling over een karrenspoor en moesten vol in de ankers om rechtsaf een bruggetje over te gaan. Direct daarna een klim, waardoor ik van het grootste verzet snel terug moest naar een kleiner verzet. Mijn achterderailleur vond het allemaal iets te snel gaan en de kooi sloeg vast. Maar [HEAD]MarxNL fixte de boel en had zelfs nog even tijd een plaatje te schieten van het tafereel :winkie:
En zo kon ik de laatste vijf km ook gewoon blijven fietsen.

Een paar sfeerplaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cyclist op zo 2 augustus 2015, 21:50, 4 keer totaal gewijzigd.
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Kan er weinig aan toevoegen :bier:
Prachtige tocht op prachtige fietsen :wink:
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Op verzoek van de leverancier heb ik mijn X9 derailleur opgestuurd. Even afwachten wat daar uit komt.
Heb eigenlijk voorkeur voor een XX. Met deze clutch derailleur ben ik nooit helemaal tevreden geweest.

Om te kunnen blijven fietsen maar even een tweedehands X9 derailleur gekocht. Een witte, die ik normaal gesproken niet gekozen zou hebben. Voor tijdelijk gebruik maakt dat niet uit.
Maar deze "nieuwe" blijkt hartstikke lekker te schakelen en staat niet eens zo gek. Misschien hou ik hem wel :-D

Afbeelding
Afbeelding
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Oeps van die derailleur, geen verdere schade dus? Die tijdelijke witte misstaat niet in ieder geval.

Mooie tocht, klinkt erg leuk ja!
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Gelukkig geen verdere schade opgelopen. Ik voelde de derailleur blokkeren en haalde direct de druk van mijn pedalen. Zelfs de derailleurhanger is nog helemaal recht :)

De Mill Man Trail is hartstikke mooi. Kan 'm je aanraden, echt iets voor die schitterende Mondraker van je :winkie:
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Klinkt idd erg aanlokkelijk! Toch de internationale tourkalender in de gaten gaan houden!
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Gisterenavond een mooie tocht gemaakt rond Apeldoorn met Guido van Peerkes Bikeshop. Hij had de body van mijn 9th Wave wiel onder garantie vervangen - echt topservice! :-q - waarna we het achterwiel gingen proberen. Toen we weer terug waren stond mijn teller bijna 53 km verder :D

Prachtig weer, heerlijke single tracks, wat wil een mens nog meer?
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveysFlow
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 8 juli 2012, 18:25
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 650B custom

Lekker ritje!
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Afgelopen weken vakantie gevierd in de Aveyron, Frankrijk. Mooi gebied, waar het goed fietsen is.
Soms (zeer) steil en technisch, dan weer mooie, snelle afdalingen. En steeds fantastisch weer gehad :D
Bij gebrek aan een local die me de trails kon wijzen zelf gaan zwerven, hopend dat ik op tijd terug was voor het eten :winkie:

Een paar crappy phone pics:

Afbeelding
Erg blij met mijn granny op deze zeer steile GR. Op de foto lijkt het een doodgewoon bospaadje :o

AfbeeldingAfbeelding
Eenmaal boven een prachtig uitzicht over Lac Pareloup.

Afbeelding
Ook op de weg de nodige hoogtemeters weggetrapt.

Ik was al lyrisch over deze fiets, maar dat werd opnieuw bevestigd tijdens de diverse ritten. Tijdens een van de ritten zag ik een spoor omhoog, gemaakt door een bosbouwmachine (heet zo'n ding zo?). Moeilijk te zeggen hoe steil dat was, maar ik schat minstens 30%. Tot mijn verbazing bleek het mogelijk dat spoor omhoog te fietsen, tussen de losse stenen, takken en diepe kuilen. Echt trialwerk, maar de Xtracs bleven grip houden. In mijn enthousiasme vergat ik het spoor te fotograferen :oops:

Dit is met voorsprong de beste en fijnst sturende fiets die ik heb gehad.
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Cyclist schreef:Dit is met voorsprong de beste en fijnst sturende fiets die ik heb gehad.
:-q :-D
Zo is dat !
Gebruikersavatar
simonvr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 11:39
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Vertex RSL GIANT XTC 2.0 Hybrid performance serie
Contacteer:

Dit is met voorsprong de beste en fijnst sturende fiets die ik heb gehad.
Eens, niet dat ik zo heel veel vergelijkingsmateriaal heb...
Gebruikersavatar
DaveysFlow
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 8 juli 2012, 18:25
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 650B custom

simonvr schreef:
Dit is met voorsprong de beste en fijnst sturende fiets die ik heb gehad.
Eens, niet dat ik zo heel veel vergelijkingsmateriaal heb...
Ik wel, heb 20 jaar Cannondale gereden...
Na de eerste rit op mn Rocky, vrijwel meteen mn Cdale Flash verkocht.
Nu, heel wat kilometers verder nog steeds geen spijt van! :-q
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Zit er aan te denken om na 25 jaar op Specialized eind dit jaar over te stappen naar een RM Vertex. Elke keer als ik een nieuwe Stumpjumper bestelde met een schuin oog naar RM gekeken. Als ik bovenstaande berichten lees hoef ik niet te twijfelen....
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

@ [HEAD]MarxNL, simonvr & DaveysFlow: bedankt! :winkie: :bier:

@ mugged: Gewoon doen. Ga je absoluut geen spijt van krijgen :-q
Plaats reactie