on one inbred 29 ss

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
ducktape
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 17 april 2013, 16:27
Mijn mountainbike: Cube race One, On One Inbred 29" SS

Zal ik nou een SYS aanmaken voor een 2e handsfiets gekocht van een forumlid die waarschijnlijk hier al voorbij is gekomen toen der tijd. Nou het antwoordt lijkt me nu toch wel erg duidelijk. Dus hier is dan mijn SYS van mijn nieuwe (2e hands) mtb die nu bijna een maand in mijn bezit is! Zoals in de titel al duidelijk is gemaakt gaat het hier om een een On One Inbred 29” SS

voorproefje (of ja eigenlijk is dat alles al)
Afbeelding
Begin augustus was ik al fanatiek informatie aan het verzamelen over het opbouwen van een singlespeed met de gedachte begin volgend seizoen er daadwerkelijk een op te bouwen. Dit is dus niet gebeurt want welgeteld 3 dagen nadat ik een post had geplaatst voor wat informatie lag er een bijna complete singlespeed mtb in mijn achterbak. Vanaf dat moment was ik te trotse eigenaar van mijn eigen Inbred. De volgende dag al meteen op het wereld wijde web de voorvork besteld, een mooie salsa cromoto grande, en nog wat klein spul (rem adapter, trapas, tuggnut). De crank die er opzit komt van mijn oude fiets en zag geen reden waarom deze geen nieuw leven tegemoet kon zien heb er namelijk bloed zweet en tranen in zitten om dat ding kaal te schuren en te polijsten (ofja meer met staalwol er langs gaan).

Met het frame los opgehangen dacht ik er nog even wat tectyl er doorheen te spuiten, dit was al netjes gedaan daar niet van maarja nu hangt hij daar toch zonder onderdelen erop en moet ook nog even wachten op de spulletjes die besteld zijn. Goed fanantiek bezig geweest blijkbaar want ben de dagen hierna nog flink met poetslappen in de weer geweest om elk gaatje te voorzien zodat niet alles onder de tectyl druppelt. Dit stopte gelukkig wel weer op tijd voor de onderdelen binnen kwamen.

De avond dat de onderdelen binnenkwamen zat de fiets al in elkaar en is er de volgende dag al met veel plezier de eerste test rit gemaakt! Ik ben heel tevreden over deze aanwinst en heb spijt dat ik dit niet veel eerder had gedaan maarja alsnog wel een heel seizoen eerder dan geplant!
Het enige wat ik nog miste voor deze SYS was een mooie dag waar ik snel wat foto´s kon schieten met mijn professionele fotografie apparatuur (lees: smartphone). Dus het dichtstbijzijnde stukje bos ingedoken en het resultaat is als volgt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Momenteel zijn er nog 2 dopjes onderweg voor aan de uiteindes van het stuur want deze hebben de wederopbouw helaas niet overleeft. Verder ligt er nu een 33-18 overbrenging op maar het begin van een kransjes verzameling is begonnen want ja moet natuurlijk wel experimenteren wat het prettigst rijd!
Gebruikersavatar
paulbollen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 20 maart 2007, 22:55
Mijn mountainbike: Ritchey P29 XTR of SS

Ziet er goed uit, maar ik ben bevooroordeeld ;)
rood-wit-blauw is niet lelijk...
ooggetuigen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 22:37

Zeker een mooie fiets, ik heb hem in het echt mogen bewonderen.
Snelle fiets ook! ;)
Goed dat je een SYS hebt aangemaakt, hoort erbij he! :)
Moeten snel nog een keer biken en je weet het, de chips ligt klaar :P
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik ga hier niet gaan roepen dat ik dit geen mooie fiets vind, want dat zou betekenen dat ik ook geen mooie fiets heb :P

Waarom ga je een verzameling kransjes aanleggen? Ik zou zeggen gewoon trappen en over een tijdje maar eens zien. Ik rij zelf 34-19, en tot nu toe gaat dat prima!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
ducktape
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 17 april 2013, 16:27
Mijn mountainbike: Cube race One, On One Inbred 29" SS

Verzameling kransjes is ten eerste leuk om te hebben. Tja niet alles in deze hobby is rationeel uitte leggen. En heb wel gemerkt dat sommige parcours in een ander verzet rijden iets prettiger js.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooi strak fietsje :-q en zo'n Inbred rijdt echt goed!

Op wat vlakkere routes ( bv Dorst eo, LDD) rijdt ik graag 1:2 (34-17) op een 29er. Ik heb er nu twee kransjes naast elkaar op liggen (17 en 19) zodat ik wat makkelijker kan wisselen als ik bv eens naar Nijmegen ga.
Gebruikersavatar
paulbollen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 20 maart 2007, 22:55
Mijn mountainbike: Ritchey P29 XTR of SS

32-18 en gaan maar, altijd prima tot nu toe...
rood-wit-blauw is niet lelijk...
ducktape
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 17 april 2013, 16:27
Mijn mountainbike: Cube race One, On One Inbred 29" SS

heeft iemand nog een tip om die lijmresten van de stickers te verwijderen op de velgen? gewoon wasbenzine of schaad dat ook de lak die erop zit?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Flesje "stickerverwijderaar" kopen.......klinkt als flauw grapje, maar dat spul bestaat echt :wink:
mda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: di 20 september 2011, 02:00
Mijn mountainbike: Project XII - No. 5 - Long Low and Slack LTHT

wasbenzine is prima.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Netjes geworden, weer een strakke starre stelen SS erbij :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Hmmm.... als ik zou zeggen dat ik hem heel mooi vind zou dat eigenlijk betekenen dat ik spijt heb dat ik mijn Inbred afgelopen voorjaar verkocht heb.... :-{ ... gelukkig had ik de oranje :winkie:

Veel plezier ermee, zijn super fietsen en de combi met die vork is geweldig!
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
ducktape
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 17 april 2013, 16:27
Mijn mountainbike: Cube race One, On One Inbred 29" SS

Het geluk bij een ongeluk was dus dat ik een eigen vork kon kiezen :lol:
Veel gelezen over deze vork en ik dacht gaan voor een tientje minder niet een andere kopen als deze als het neusje van de zalm is onder de stalen vorken.

Zit nu bijna bij 100 offroad SS kilometers en ben blijft leuker en leuker worden.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

ga je veel lol van hebben.

Hopelijk zit je er meer op dan Paul...
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gebruikersavatar
paulbollen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 20 maart 2007, 22:55
Mijn mountainbike: Ritchey P29 XTR of SS

Globe schreef:ga je veel lol van hebben.

Hopelijk zit je er meer op dan Paul...
Niet zo he... 8)
rood-wit-blauw is niet lelijk...
Plaats reactie