Kona Explosif 650B 2015

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Afbeelding

Vandaag mijn nieuwe bike opgehaald en ben er erg blij mee! compleet stock alleen andere pedalen (xt-trail) en direct tubeless.

http://www.konaworld.com/explosif.cfm

Ik heb gezocht naar een stalen hardtail die voelt als een zwitsers zakmes. Goed genoeg voor lokale rondjes maar ook voor wat ruigere tochtjes in het buitenland. Lekker wendbaar en betrouwbaar.

Daar bij komt een goede lokale dealer die meedenkt en je komt uit bij deze oranje singletrack samurai 8)
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Squadra78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 2 januari 2012, 13:28
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Mooi man!
29ers rule!
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Kicke
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Mooie fiets! Toevallig al gewogen in huidige staat?
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Kona altijd +1 !

Ik had stiekum doorgespaard voor de titanium versie, des al niet te min topfiets veel plezier ermee
Gebruikersavatar
Rubenio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: za 24 maart 2007, 15:00
Mijn mountainbike: Kona Unit

Knap fietsje! Hoeveel zou je Giant nog gebruikt gaan worden als ie zo goed bevalt?
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Die Giant is verkocht (voor veeels te weinig...). Ik werd een beetje zenuwachtig van een lichte fully. zit er ergens speling? Waar komt deze kraak vandaan? Geheel onterecht trouwens want de Anthem was wel heel betrouwbaar. Het kroop alleen in mijn hoofd.

De Anthem had ik ondertussen afgeslankt naar onder de 12 kilo. Om Daan antwoord te geven. Deze fiets in ongeveer 2 kilo zwaarder als de Giant.

Ik was op zoek naar een fiets die alles aankan, wat ik hem ook voor de wielen gooi. een soort strijdmakker die altijd klaar staat in de schuur.

Gewicht was ondergeschikt aan fun en rijplezier. Snelheid wordt ook minder belangrijk nu ik een jaartje ouder wordt. Uitdagende lijnen zoeken is een nieuwe sport. Hard naar beneden vindt ik echter nog steeds kicken en dat gaat perfect met deze fiets met zijn luie hoeken.

Ik heb ook een unit. Dat werd ondertussen mijn go to bike maar ik miste op sommige tracks vering en versnellingen.

En het oranje van deze fiets is echt te gek, een soort matte poedercoating, knalt er echt uit. Was een beetje bang dat de onderbuisletters wat te overheersend zouden zijn maar in het echt is het helemaal te gek.
Laatst gewijzigd door Tinnieman op vr 29 augustus 2014, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Nog wat plaatjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Netjes :-q .
Altijd goed, zo'n stalen fiets. Lekker basic.
(singlespeed kan ook zie ik, en dat is natuurlijk nog strakker)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Gave fiets inderdaad, like :-q
vndk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 10 augustus 2013, 15:37
Mijn mountainbike: Deventer

Mooi staal !! :-D
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

ZO! Ff niet op de SYS gekeken....... en deze komt voorbij, wat een lekker ding zeg!

Deze zou in mijn schuur niet misstaan naast mijn oranje Unit! Voelt de Explosif ook veel speelser dan een Unit (zou theoretisch moeten zijn, zeg men.......)?

Love ORANGE!!

Groeten Maanfruit
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
Rubenio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: za 24 maart 2007, 15:00
Mijn mountainbike: Kona Unit

@maanfruit, het lijkt me wel! Maar de units hebben ook een relatief korte achtervork waardoor je het voorwiel toch makkelijk omhoog kunt trekken/trappen. (ik heb zelf de wielset in m'n unit vervangen voor lichter/stijver setje en dat merkte ik wel echt behoorlijk!, ook tubeless gemaakt en nog wat andere dingen getuned, vraag me af waar gewicht nu op uit gaat komen)

Zou wel graag een keertje op deze funbike een singletrack willen doen! misschien keer tijdens kona testdag...
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Het is echt een andere fiets. Heel wendbaar ook. Technisch klimmen gaat ook lekker op lage snelheid. Dalen is fantastisch.

Ik vind het wel moeilijker om het voorwiel te liften. Dat kan gewenning zijn maar heeft denk ik ook wel met de hoeken te maken. De fiets geeft trouwens zoveel vertrouwen dat hij alles op zijn weg op wil vreten. Liften is dan ook niet zo belangrijk.

Aan alles voel je dat het een stabiele en stevige fiets is. Springen in ook een genot :bier:
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Omdat ik het niet kan laten nog een foto met zijn grote broer. Zoals je kunt zien zat oranje al langer in de familie

Afbeelding
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Plaats reactie