Cannondale Über V..... is no more...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

Gaaf kerel.
wst
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 20:51
Mijn mountainbike: Specialized Carve Expert 29"

Haha hoe tof is dit! Gewoon een dikke ragbak waar je alles mee kunt doen en die sprongen die je ermee maakt echt geweldig!
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

wst schreef:Haha hoe tof is dit! Gewoon een dikke ragbak waar je alles mee kunt doen en die sprongen die je ermee maakt echt geweldig!
Thx :-D . Ik vermaak me er prima mee inderdaad!
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ubermooi!
Gele achterbrug is goede keuze ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn eigen Super V is dan wel verkocht, maar de herinnering blijft leven elke keer als ik jouw topic lees ;-)
En blijf vooral actiefoto's posten!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

kermit schreef:Mijn eigen Super V is dan wel verkocht, maar de herinnering blijft leven elke keer als ik jouw topic lees ;-)
En blijf vooral actiefoto's posten!
Ik heb nog een frame te koop. Mag je zo hebben :D
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Wat blijft het toch een leuke fiets! Ik heb in Oostenrijk vier dagen gefietst en mij goed vermaakt. X-line, Pro-line, Z-line (zie foto) en Bergstadtrail waren een koud kunstje op deze fiets...
Afbeelding

Vorig jaar viel mijn ketting er heel vaak af op die ruige afdalingen. Daarom heb ik zelf een kettingspanner gemaakt. En die werkte perfect. Nul keer de ketting eraf :bier:

Afbeelding
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar....dat is een old skool 26" wipkip. Als ik de fabrikanten moet geloven kan ik daar nog net mee naar de kroeg. :lol: Maar heel vet dat je op je vreemde eend zulke trails rijdt. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Even een kleine update.
Sinds kort rij ik ook 1x10. Met een Wolftooth 42t achter en voor een 30t narrow/wide van Superstar, is de Uber V weer helemaal hip en (bijna) bij de tijd.
Excuses voor de matige kwaliteit van de foto's

Afbeelding
Afbeelding

Nog eentje van gisteren:
Afbeelding
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

:-q

Doe je al die ruige dingen ook nog eens zonder dropper? Of gaat het zadel wel wat lager voor die Oostenrijk-afdalingen en bikepark-acties?

Door de flinke brackethoogte zat ik heel erg hoog op mijn SV met het stuur juist niet zo hoog, de stack was relatief gering. Niet de optimale houding voor technisch werk, maar dat was nog in het pré-droppertijdperk...
Sinds ik gewend ben aan een dropper durf ik de stoeprand nog niet meer af zonder m'n zadel te laten zakken ;-) (er zitten dus ook nadelen aan droppers).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

kermit schreef::-q

Doe je al die ruige dingen ook nog eens zonder dropper? Of gaat het zadel wel wat lager voor die Oostenrijk-afdalingen en bikepark-acties?

Door de flinke brackethoogte zat ik heel erg hoog op mijn SV met het stuur juist niet zo hoog, de stack was relatief gering. Niet de optimale houding voor technisch werk, maar dat was nog in het pré-droppertijdperk...
Sinds ik gewend ben aan een dropper durf ik de stoeprand nog niet meer af zonder m'n zadel te laten zakken ;-) (er zitten dus ook nadelen aan droppers).
Geen dropper inderdaad, maar wel het zadel op z'n laagst in Oostenrijk of bikepark. Als je het niet hebt, mis je ook niks... of zoiets :roll:

Hoogte van de bb vind ik geen probleem en het stuur, met rise, komt wel iets hoger met die 170mm veerweg. Dus dat is wel fijn. Wat was stack ook alweer?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Makkelijker om een linkje te plaatsen dan het voor mij in woorden neer te zetten.
http://www.vitalmtb.com/features/Modern ... -Reach,841" onclick="window.open(this.href);return false;

leuk project trouwens. :-q
Gebruikersavatar
woodsen
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 21 juni 2012, 19:36
Mijn mountainbike: VOTEC F7 AM-2 / KONA UNIT

Mooie Super, sorry Uber-V Old 'n' Rusty,

Geweldig om te lezen dat er nog meer mensen zijn die een "Oldskool" fiets omtoveren naar soort van New-Oldskool...

Zelf rij ik met een VOTEC F 7 uit 2003 (ontwerp stamt uit 1997) die ook soort van aangepast is aan de nieuwe tijden. Krijg er vaak vragen over en rare blikken. De meeste mensen kennen of het type niet of zelf het merk niet.
VOTEC was ooit... een premium merk waarvan de frames in Duitsland werden gemaakt en geassembleerd. Heb mn eerste F 7 (is inmiddels ontmanteld en hangt als wand decoratie in huis) in 1999 gekocht voor het toen belachelijke bedrag van 7300 oer Hollandse guldens, mn fiets maatjes verklaarde me voor gek!

Afbeelding

Fiets ooit geleverd met 140mm VOTEC GS4 AIR2 vork. Deze vork is vervangen door een STEINER (hand made in Germany) MC-AIR Pro Custom 170mm (is trouwens volledig traploos instelbaar tussen 80 en 170mm). de achtervering was ooit 100mm en staat nu op 140mm dankzij een nieuw gebouwde VOITL achterbrug, die langer is en een iets ander geometrie heeft.
Door dit alles heeft de fiets best wel een moderne geometrie gekregen. Zo is die wielbasis 112cm, de lengte van de Chainstay is 42cm. De vork- en de zadelpen hoek is respectievelijk 66 en 68 graden.
Tis een superstrak rijdende All Mountain geworden die direct stuurt en enorm wendbaar is.

Dat deze nieuwe onderdelen van STEINER en VOITL afkomen is ook niet helemaal onlogisch, deze heren waren ooit de oprichters van VOTEC en bouwen heden ten dagen nog steeds aftermarket producten voor de eerste generaties van VOTEC...
STEINER bijvoorbeeld bouwt ook deze vorken voor Fatbikes!

Afbeelding

Heb wel eens gedacht om um te verkopen, maar ben er zo aan gehecht geraakt na ruim 13 jaar... Het enige wat er nog aan schort, is dat ik er wel een dropper in zou willen. Ik weet alleen niet of ze wel bestaan voor dit type frame...
Happy Trails
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Waarom zouden droppers niet bestaan voor dit frame? Hij zal alleen onder het frame uitsteken, maar als dat niet teveel is lijkt me dat geen probleem. Fijne vorken trouwens die Votec, ik had er vroeger eentje in mijn Zaskar. Eerst een GS3 en daarna een GS4.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

@woodsen, die Votec kende ik nog niet, maar je kunt wel zien dat het tijdgenoten zijn. Gave vorken ook!

Ik denk dat een dropper er te ver onderuit steekt, maar ik hoef hem ook niet persé
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Plaats reactie