Cannondale Über V..... is no more...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Über Vees heb ik altijd wel interessant gevonden, leuk project dus.
Leuke kleurtjes ook, lekker fout.
Afbeelding
Maar eigenlijk is die zwarte vork een beetje te saai.
Een paar felle stickers er op, of gewoon een spuitbusje in een passende kleur.
Valt nu een beetje in het niet, da's jammer.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Je hebt gelijk.
Er komen roze stickers op. Ben nog aan het nadenken over het ontwerp. En een zwart stuur met roze handvatten.

Maar zoals ik al zei, het is nog work in progress.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
BigSeven
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 11:31

Heel gaaf project :-q

Zoek al een behoorlijke tijd dit frame in maatje Small, maar tot op heden nog niks gevonden helaas !
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

wil je ook een uber-V maken?
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

BigSeven schreef:Heel gaaf project :-q

Zoek al een behoorlijke tijd dit frame in maatje Small, maar tot op heden nog niks gevonden helaas !

Als je een uber V wilt maken, gaat dat niet met small frame. Zo heb ik begrepen.

Ik heb mijn frame bij de buren gevonden:
http://bikemarkt.mtb-news.de

Ging sneller dan ik dacht :-q
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
BigSeven
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 11:31

Hoeft niet perse een Uber V te worden, maar is meer jeugdsentiment :winkie:

Ik had destijds een mooie rode met geel, maar die is helaas gestolen :x

Zal bikemarkt ook eens in de gaten gaan houden :-q
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Oke, de eerste rit zit er op.

Vanochtend de rode route bij Nijmegen gedaan. Eerste indruk: lekker fietsje. Het is mijn eerste fully, dus geen vergelijkingsmateriaal maar toch. De demper werkt erg soepel en pro pedal doet zijn werk. Zelf was ik niet vooruit te branden... :-{

Alles deed het naar behoren, niks geks gezien/ gevoeld. @ kermit en geen schakelproblemen :-q

Nu nog wat fine tunen en het kleurenpalet wat aanpassen ( o.a. een roze binnenband als chainstay bescherming) en dan issie helemaal klaar.

Hoeveel Über V's zouden er in NL zijn?

Afbeelding
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Oke, de fiets is helemaal af! Compleet met roze Rocket V zadel, roze binnenband als chainstay bescherming en mooie Über V stickers op de voorvork om het helemaal af te maken ( met dank aan Huib van diedurft.com).
Afgelopen zaterdag meegedaan met de mini enduro en dat ging ook prima. Alleen sloeg mijn ketting vast bij run 2 en 5. Een probleem dat ik ook al had op de vorige fiets waar de crank op zat. Het is me nog niet duidelijk waarom dat steeds gebeurt.
Anyway, foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Handmade in the USA.
Afbeelding
Race proven :wink:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Old 'n' Rusty op ma 8 september 2014, 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16843
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gaaf! :-q
Dat roze kan natuurlijk helemaal niet, maar gelukkig ben je consequent in het kleurgebruik en daardoor wordt het eigenlijk wel weer leuk :)

Misschien heb je iets aan zo'n Bionicon chainguide?
Als Exustar te koop voor twee tientjes, kost je de kop niet om een keer te proberen:
http://www.cnc-bike.de/product_info.php ... s_id=13287" onclick="window.open(this.href);return false;
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Bedankt voor je reactie.

Tijdens het schakelen valt de ketting weleens tussen de bladen van de crank. Gaat zo'n chainguide dat voorkomen?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16843
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De ketting klappert minder, of dat ook helpt tegen jouw probleem durf ik niet met zekerheid te zeggen. Heb je geen andere crank of bladen liggen om een keer te proberen of dat verschil maakt?
En ik weet niet hoever je bent in de precieze oorzaak te achterhalen? Is het bij een bepaald blad, of bij meerdere, gebeurd het tijdens schakelen, trappen, pedalen stil...?

Ik heb zelf bij geen enkele fiets nog een kettingafloper gehad (behoudens door verkeerd afgestelde derailleur), en ik heb ergens een fotoserietje van mijn Morewood waarbij de ketting waanzinnig ver op en neer zwiept. Onvoorstelbaar dat-ie er dan niet afklappert :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Het gebeurt tijdens het schakelen. De ketting klemt meestal tussen het midden en kleinste blad en ik let erop dat de ketting niet te schuin staat tijdens het schakelen. Ik heb verder geen ander materiaal liggen.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16843
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dan zou ik als eerste aan slijtageverschijnselen denken. Misschien braampjes op de tandwielen of zo waardoor de ketting iets te lang blijft hangen bij overschakelen. Keertje goed nalopen en evt. met een vijltje wat bijwerken.

Heb je nog commentaar gekregen op je fiets van anderen? (buiten de sys natuurlijk :))
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

zaterdag Live mogen aanschouwen, vet ding! zeker in combi met je auto :)
even een ander vraagje, waar heb je de foto's van de mini Enduro vandaan?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
taxbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 18:10
Mijn mountainbike: 3 x Cannondale Scalpel 1 /scott scale/bmc team elite 01/kona kula deluxe/GF sugar 1/trek6500

Dus de ketting valt tussen je kleine en middenblad. Heb je een keer een ander middenblad gekocht wat verder van je kleine /grote bald af staat.
Heb je het tandwiel wel op de juiste plek. Er zitten uitsparingen aan je bladen. Die moeten gelijk staan aan je crank. Maak anders eens een close-up van je versnellingsbak
Plaats reactie