Devinci Atlas 2013 alu wordt 2014 carbon (garantie). Bijna klaar

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Inmiddels weer helemaal verslaafd aan het mountainbiken.
Ik moet wel zeggen dat de routes die ik nu veel fiets (UHR) de lol erin wel veel groter maakt.
Een rondje Noordwijk vanaf huis, 40 km uit en thuis met ongeveer 12 km onverhard, is niet heel erg aanlokkelijk.
Over 2 weken richting Dolomieten, de kers op de taart.....

Ook weer zo bezig met mtb-en dat ik weer aan het rondneuzen ben naar wat nieuws, hoe leuk mijn huidige Devinci ook is.... Om extra budget vrij te maken voor iets nieuws denk ik erover om de Devinci, met pijn in het hart, te gaan verkopen.
Vooralsnog geen verkoopbericht op dit forum of marktplaats advertentie, omdat ik nog te erg twijfel, maar wel alvast het gerucht verspreiden.
Als blijkt dat er interesse is en ik weet dat hij naar een ander liefhebbend baasje gaat, lukt het 'loslaten' me misschien beter ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

dropper?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die heeft er wel in gezeten :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Zoeken naar een nieuwe fiets is blijkbaar de goden verzoeken.
Na een modderige ronde op LVHV mijn fiets aan het schoonmaken, zie ik ineens een raar streepje op de seattube :-{ ....
Een scheur in het frame, net boven de las van de verstevigingsdriehoek.
Direct de verkoper gemaild (online winkel in Canada), foto's en het aankoopbewijs mee gestuurd met de vraag 'now what?' (beetje beleefder natuurlijk).

Ook gekeken naar de zadelpen, maar die steekt zeker 10 cm in het frame, ruim voorbij de verstevigingsdriehoek/bovenbuis iig.... Dat kan het probleem dus niet echt zijn, lijkt mij...

Helaas de komende tijd geen mountainbiken voor mij. Jammer, want morgen komt een extra headlight binnen voor de nachtelijke mtb ritjes.

Afbeelding
Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Balen!

Zoek toch ook even contact met Sabma, die verdeelt de boel in de Benelux. Wie weet wil die eventueel ook helpen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

:cry: :cry: :cry:
Hopelijk hebben ze goede garantie bij devinci. Balen!
Sneeuwmonster
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Edit: ik zit dat frame eens te bekijken, maar is dat niet a) erg inflexibel in seatpost maten en b) vragen om problemen?

Balen!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Makkelijk schreef: ma 3 december 2018, 14:18 Edit: ik zit dat frame eens te bekijken, maar is dat niet a) erg inflexibel in seatpost maten en b) vragen om problemen?
Euhh... bedoel je door de knik in de seattube dat de zadelpen lengte nogal nauw komt?
Als je dat bedoelt, klopt het idd. Mijn zadelpen kan maar een cm of 5 lager, dan wordt de seattube al te nauw.
Zoals gezegd steekt de zadelpen nu tot ruim onder de onderkant van de driehoek die aansluit aan de seattube.

Als je dat niet bedoelt... wat dan wel????
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

pfff.... een week verder, maar nog niet veel wijzer op het 'garantie-front'.

Allereerst de Canadese winkel gemaild, maar geen response. Op aanraden van LarsTB ook contact gezocht met Sabma. Zij gaven aan te kunnen helpen als de verkoper niks kan betekenen. Ondertussen ook met Devinci gemaild. Die gaven aan dat de shop in Canada geen officiële dealer meer is, maar dat elke Nederlandse dealer kan helpen.

Dus gemaild met Bikeplanet in Haarlem, maar die reageren dat ze alleen garantie gevallen aannemen voor fietsen die ze zelf verkocht hebben :~ Wel een rare reactie. Je bent tenslotte Devinci dealer, dus zowel de lusten (verkoop) als de lasten (garantie gevallen), lijkt me.

Uiteindelijk gebeld met Reefo's bikeshop (blijkbaar dicht bij mij in de buurt). De beste man reageerde enthousiast, wilde zeker wat betekenen voor me. Morgen dus maar de fiets achterin en op pad naar Nieuwkoop.

To be continued....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Een beter adres zul je direct niet vinden.
Hoop voor je dat t opgelost wordt.
Ik lees aandachtig mee....
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

erwin.burgers schreef:...maar die reageren dat ze alleen garantie gevallen aannemen voor fietsen die ze zelf verkocht hebben :~ Wel een rare reactie. Je bent tenslotte Devinci dealer, dus zowel de lusten (verkoop) als de lasten (garantie gevallen), lijkt me...
Nou, dat klopt niet helemaal. Zij hebben de lusten niet gehad, want niets verdiend aan jouw aankoop...

Het is netjes dat Reefo's dat wel wil gaan doen. Wellicht dat Devinci hem schadeloos stelt (ik weet niet hoe dat werkt), of niet maar dat hij die service wil verlenen om misschien een nieuwe klant en/of positieve publiciteit te krijgen.

Hoe dan ook hoop ik dat het opgelost wordt voor je :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

kermit schreef: vr 7 december 2018, 15:28 Nou, dat klopt niet helemaal. Zij hebben de lusten niet gehad, want niets verdiend aan jouw aankoop...
Aan de ene kant heb je gelijk, maar wel typerend voor veel fietsen zaken. Nu hebben ze helemaal niets, wellicht dat ze nog hadden kunnen verdienen aan het ombouwen van de fiets, of wat extra spulletjes die nodig zijn voor het nieuwe frame.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

japie carbon schreef: vr 7 december 2018, 15:43
kermit schreef: vr 7 december 2018, 15:28 Nou, dat klopt niet helemaal. Zij hebben de lusten niet gehad, want niets verdiend aan jouw aankoop...
Aan de ene kant heb je gelijk, maar wel typerend voor veel fietsen zaken. Nu hebben ze helemaal niets, wellicht dat ze nog hadden kunnen verdienen aan het ombouwen van de fiets, of wat extra spulletjes die nodig zijn voor het nieuwe frame.
idd... dat!

@kermit: ik bedoel de lusten van het verkopen van zulke mooie fietsen :wink: . Ik schat in dat de investering voor de niet verkopende fietswinkel, in dit geval alleen wat tijd zal zijn voor het mailen / bellen met Canada. Een eventueel nieuw frame zal toch wel door Devinci worden vergoed?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

erwin.burgers schreef: vr 7 december 2018, 16:37
japie carbon schreef: vr 7 december 2018, 15:43

Aan de ene kant heb je gelijk, maar wel typerend voor veel fietsen zaken. Nu hebben ze helemaal niets, wellicht dat ze nog hadden kunnen verdienen aan het ombouwen van de fiets, of wat extra spulletjes die nodig zijn voor het nieuwe frame.
idd... dat!

@kermit: ik bedoel de lusten van het verkopen van zulke mooie fietsen :wink: . Ik schat in dat de investering voor de niet verkopende fietswinkel, in dit geval alleen wat tijd zal zijn voor het mailen / bellen met Canada. Een eventueel nieuw frame zal toch wel door Devinci worden vergoed?
In de autobranche gaat het vaak als volgt:

Onbekende klant komt gedurende de garantieperiode (fabrieksgarante) met een probleem bij een dealer, de dealer constateert wat er defect is.
Indien garantie, wordt er een claim ingediend bij de fabrikant/importeur. Als er al wat wordt gerepareerd vergoedt de fabrikant/importeur 9 / 10 x alleen het materiaal. De arbeidsuren zijn voor rekening van de dealer. Na de reparatie komt die klant nooit weer, immers zijn/haar dealer zit in de eigen woonplaats. Mocht dit het geval zijn bij de 1e LBS, dan snap ik dat ie niet zo happig is om dit op te pakken.
“Old, not obsolete”
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Volgens mij krijgt een garage gewoon een vergoeding van de fabrikant. De dealer kan er niets aan doen dat de fabrikant een fout maakt.
Plaats reactie