Oh nee! Een Carver ICB 02. Zelf gemaakte Huck Norris p5.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Klinkt erg gaaf die bezoeken aan die bikeparks allemaal, was op vakantie in de harz en kwam er ook 1tegen in schulenberg en thale, zag mij er te bizar uit met drops van 3m hoog.
Maar een wat toegankelijker park wil ik zeker eens proberen.
One life, ride it!
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Braunlage en Hahnenklee zijn de grootste bike parks in de Harz, rond om vind je er ook aardig wat leuke en uitdagende trails.
Bij Hahnenklee sta ik graag op de camping "Das Kreuzeck" een aanrader! Deze ligt op kruip afstand van een leuk meertje en op 5 min fietsen van de lift. Het mooie Goslar is met de auto en fiets ook niet ver weg.

Het dorp Braunlage is erg gedateerd en veel te druk in het hoogseizoen. Moet er wel bij vermelden dat de dorpen/stadjes die vroeger aan de grens lagen in West-Duitsland, veel meer achterstand hebben op de dorpen/stadjes die in Oost-Duitsland lagen. Dit komt omdat na de Wende de meeste vakantiegangers naar de oude DDR wilden, zodoende gingen veel hotels en campings op de fles. Bonn/Berlijn investeerde ook veel meer geld in de voormalige DDR, iets dat nu nog merkbaar is. Praat maar eens met een lokale ondernemer :)

@mud mate
Ik heb al met een half oog naar een Mondraker Dune gekeken. Toevallig vorige week met een Duitser gesproken die er eentje bij zich had, zou mij goed passen maar er zijn meer opties: Alutech Sennes, Liteville 601 of een Nicolai ION GPI (Pinion), wel prijzig maar ooit wil ik een Pinion op m'n FR/Enduro apparaat.

In de winter bouw ik de ICB om naar 650b, daar door neemt de wielbasis toe, dat gaat mij beter passen.
Op dit moment heb ik 2 vorken op mijn lijstje: Durolux r2c2 180mm of een Deville met 170mm. Wielen met Novatec naven en 30mm intern brede velgen, denk van DT.
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nicolai ja, maar alu tech en liteville hebben toch een stukje minder reach. Ga je ben ik bang toch merken...
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt problemen heb gehad door minder reach, Ik kan er heerlijk mee downhillen. Ik ga wel nog experimenteren met de balhoofdhoek, deze kan variëren tussen 63.5° en 65° zodat ik iets meer druk op het voorwiel krijg, een iets langere stuurpen kan ook nog, deze is nu 40mm.

De ICB ligt goed op hoge snelheden met 26inch en een hoek van rond de 64.5° op dit moment, in Duitsland vertelden ze me dat een wissel naar 650b de fiets nog beter zou maken.

Een ander frame kan altijd nog :bier:
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Oh ja zeker. Als iets goed is zeker niet vervangen, tenzij je het geld er toch voor hebt liggen....
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Voor de ombouw naar 650b/27.5 wil ik 2 verschillende keuren velgen monteren, ik dacht aan een neon geel voorwiel en een neon paars/margenta achterwiel. Deze kleuren passen goed bij het felle blauwe frame en de toekomstige zwarte Deville of Durolux.

In Juli heb ik de Marzo in de mat zwarte plastidip gezet en er neon gele stikkers op geplakt als test.
De MTX31 velg heb ik overgespoten in neon geel en netjes afgelakt, eigenlijk moeten er nog wat zwarte stickers op om de overvloed van geel wat te breken. Op de vork zit ook net iets te veel geel denk ik, ik moet het nog ietsjes beter uitbalanceren.

Ik zal t.z.t. een fotosoepje plaatsen, maar tot die tijd een paar voorbeeld plaatjes voor de kleuren.

Sixpack velg
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

HaiGe schreef:In de winter bouw ik de ICB om naar 650b, daar door neemt de wielbasis toe
Nee hoor, die blijft gelijk, ongeacht de wielmaat ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Niet als hij door andere achterpatten de chainstay "verlengt"
HaiGe schreef: Afbeelding
Voor 650b wielen.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ah, die had ik gemist...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Er zit ook nog verschil tussen de offset van een type vork, en of je 170 of 180mm neemt.
Bos Deville 170mm --- 41 mm
Durolux 180mm --- 46 mm


Afbeelding
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Door drukte pas laat begonnen aan de 650b ombouw, deze zomer een paar weken naar de Alpen, de ICB moet natuurlijk op tijd klaar zijn :)
Durolux 27,5 TA ligt op de plank, een Syntace W40 M setje zal ik ook ergens deze week bestellen.
Ben er nog niet helemaal uit welke banden ik ga kiezen, denk nu aan een Der Baron Projekt (V) en een Der Kaiser Projekt (A).
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Ik ben genoodzaakt om naar wat anders te zoeken, de Syntace W40 MX wielen zijn erg in trek en niet als set op voorraad.
Alternatief is een setje op bestelling bij Actionsports met DT 240 naven, ik ben er nog niet over uit welk type velg ik moet kiezen. Liefst wil ik een alu velg met +/- 30mm intern, iemand suggesties?
Anders ga ik voor DT Swiss FR 1950 Classic set :-D

De BikeYoke dropper staat nu boven aan mijn lijstje, kan tot nu geen betere vinden.
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

https://www.dtswiss.com/Components/Rims-MTB/FR-570" onclick="window.open(this.href);return false;

http://spank-ind.com/spoon-32-rim.php" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hopetech.com/product/hope-tech-dh-pro-4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Ah kijk, ik was vergeten dat Hope ook leuke velgjes had, een goede optie lijkt me.
De FR 570 lijkt veel op de Classic 1950 velgen...
Ik hak later deze week de knoop door.
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Oké, ik ben er bijna...
De BikeYoke dropper is besteld, nu de wielen nog.

Ik zat nog te twijfelen tussen 2 velg typen, maar ik nijg toch naar de wat zekere FR 570. Lijkt me verstandig met mijn 100+ kg lichaam :D , Rubber zal van Conti komen.

Afbeelding
Afbeelding
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Plaats reactie