Oh nee! Een Carver ICB 02. Zelf gemaakte Huck Norris p5.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

100 kg? Absoluut de FR570!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Je hebt gelijk, ik ben voor de 570 gegaan, dat lijkt me verstandig hehe.
Wielen zijn met dikke week binnen, rubber en de dropper komen ergens aankomende week. Heel blij met de BikeYoke Revive!
Ik gooi foto's onlijn als de zooi binnen is!
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Gisteren speelgoed uit Germanos ontvangen, de dropper is nog onderweg...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Het duurde even, veel te druk met allerlei zaken.
Maar dit is hem! Voor 98% klaar.

Heb de DebonAir niet gebruikt, na de vakantie komt er een Vivid RC2 coil in.

Afbeelding
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

HaiGe schreef:Het duurde even, veel te druk met allerlei zaken.
Maar dit is hem! Voor 98% klaar.

Heb de DebonAir niet gebruikt, na de vakantie komt er een Vivid RC2 coil in.

Afbeelding
ThaSingleTrackMastah schreef:Dikke fiets !
(een linkje naar een oude foto, nog met 26".)
Dan oogt de 27.5" echt vele malen beter. :-q 26" in deze (maat) fiets lijken net speelgoed wieltjes.

Een hele vette fiets!
Hier kan uw reclame staan
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Ik heb nu een paar dagen kunnen testen in en rond om Leogang, wat en giga verschil !!!
Veel stabieler maar toch nog wendbaar voor de krappe bochten in een bike park, ook berg op veel beter door de langere wielbasis. Ik heb de Durolux elke dag een stukje beter, de achterveer daar in tegen... Laten we die maar snel verwisselen.

In het echt is het een joekel van een fiets! Ook al een paar keer positief commentaar op gekregen :)

Nu nog een paar dagen Leogang en dan door naar Italië (zuid Tirol), op de terug weg naar NL misschien bike park van Freiburg proberen.
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Zo even wat meer beeld van deze machine, ik gooi vanavond nog wat meer foto's online,
Nu met 650b/27.5 komt de ware aard van het beestje naar boven, wat een bruut apparaat, je kan alles aan! De controle bij extreme en snelle afdalingen is geweldig, ik voelde me erg vertrouwd, ook bij de technische en langzame bochten deed hij het verrassend goed.
De achterveer heb ik toch wat beter kunnen krijgen dankzij een Oostenrijkse Freeride koning :)
Na de laatste afdaling in Sölden, ontdekte ik dat er 2 spaken geknapt waren in m'n achterwiel, niet leuk natuurlijk. Maar ik ging als een koekwous naar beneden die dag :-D

Dankzij mijn eigen gemaakte Huck Norris, 0,0 problemen met lekke banden of kapotte velgen, ook mijn vriendin rijdt er mee. Ik zal tzt meer info plaatsen.

Oja, ik ben toch maar naar Val di Sole gegaan om Danny Hart, Greg Minnaar, Rachel Atherton etc aan het werk te zien, was super!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Ziet er veel beter uit zo met een stealth dropper en durolux vork :-q
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

In Sölden met mijn meisje :)
Afbeelding

Mijn zelf gemaakte Huck Norris, het gesloten cell materiaal komt uit de verpakkingsindustrie en is 10mm dik.
De lengte is 2000mm en breedte 55mm.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Werkt die foam goed? Zijn die inkepingen gewoon gesneden met een mes? Dat wit om de verbinding te maken is touw?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Goeie hack! Hebben de geleufjes en inkepingen een functie?
Thecrow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 28 augustus 2016, 22:19

Jurriaan schreef:Goeie hack! Hebben de geleufjes en inkepingen een functie?
Ja zeker. Je rijd met tubeless latex in de banden dat kan nu overal in de band komen, als je die inkepingen niet hebt blijft het meeste latex maar aan 1 kant van het foam zitten (en heb je dus meer kans dat de latex geen gaatjes meer dicht).
A bad day on my mountainbike...
...is always better than a good day in the office.
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Thecrow schreef:
Jurriaan schreef:Goeie hack! Hebben de geleufjes en inkepingen een functie?
Ja zeker. Je rijd met tubeless latex in de banden dat kan nu overal in de band komen, als je die inkepingen niet hebt blijft het meeste latex maar aan 1 kant van het foam zitten (en heb je dus meer kans dat de latex geen gaatjes meer dicht).
hurck schreef: Werkt die foam goed? Zijn die inkepingen gewoon gesneden met een mes? Dat wit om de verbinding te maken is touw?
Het "touw" is klittenband ;) Gewoon snijden met een mes, voor de gaten in het midden heb ik ook een hele scherpe beitel gebruikt voor de korte kanten. Anders snij je de boel te ver door.

De randen zijn in een soort van wave vorm gesneden, om de latex er langs te laten (ook makkelijker te snijden) maar ook voor de soepelheid, anders krijg je een hele stijve band. Nu kan deze makkelijker vervormen, maar de brede stukken geven toch iets van ondersteuning tegen burping.
De gleuven in het midden doen het zelfde, deze zitten ook alleen tussen de brede stukken om het foam iet wat soepel te houden. Bij de echte Huck zijn deze naar mijn mening eigenlijk te groot en geven niet genoeg steun om burping tegen te gaan, tijdje terug is er ook een DH versie uitgekomen die alleen wat dikker is.

Ik ben nog bezig met een andere versie die tegen het hart van de velg zit om burping tegen te gaan, ik ben er nog niet helemaal klaar mee.

De versie die ik nu gebruik is super, ik rijd FR en Enduro, niks geen last gehad van burping of doorslaan van de velg. Ik weeg met helm en kleding aan bijna 106kg + 15 kg fiets, bandenspanning was tussen de 1,6 en 2,0 bar. Normaal gesproken kan dat niet met mijn gewicht :lol:
Oja en ik knal vol gas naar beneden!! :-D
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

De Vivid Air met naaldlager zit er op, nog niet echt goed kunnen testen, maar het lijkt er op dat ik hier mee veel gelukkiger wordt. Over een week of 2 eens richting Bad Iburg voor een test middag.
Alle lagers in het frame moeten ook vervangen worden, na montage van de Vivid kwam ik er achter dat er een aantal niet helemaal lekker waren.

Ik ga ook nog iets meer kleur aanbrengen, voornamelijk de velgen en misschien het frame.
Foto's volgen z.s.m.
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Plaats reactie