On one inbred 29-er afgestoft

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1517
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

Huidige situatie is weer gewoon een boscross setup , onderstaande is dus niet meer actueel. gewoon mtb-en met dat ding.
derhalve aan het orienteren op een betaalbare verende voorvork , maar wat voor veerweg zo hier het best inpassen (beetje speels hou ik wel van..) 100 of 120 mm ?

https://www.pinkbike.com/photo/18624600/



(redelijk onveranderd na de aankoop vorig jaar..alleen van ss naar 1x9 gegaan)

voor het mooi zou er nog een salsa stuurpen op kunnen.

praktisch gezien gaat er een boel door me heen..,eigenlijk vind ik spatborden altijd afbreuk doen aan een mtb maar wil hem voor woonwerk gaan gebruiken.. en dan heb ik geen zin in natte vuile strepen op de kleding..

ben nu dus aan het kijken hoe of wat , de kelly voorvork heeft geen montage gaatjes dus die zou ik moeten boren en tappen.. twijfel ik een beetje over , onderaan de poten zou ik het met t-wraps kunnen doen wellicht.
salsa vork zoeken met v-brake nokken en de gaatjes er al in zou ook kunnen..





vorig jaar;

Zo hehe , eindelijk ook maar eens een inbred opbouwen.
Vandaag in Noordwijk een 20 inch groot frame voor 26inch wielen gekocht,
Hoh dus 60 cm , eigenlijk rijd ik altijd 58 maar voor in de stad zal dat wel loslopen., gaat
Sowieso een korte stuurpen op en een fleegle dus hopelijk word het comfi.
Afbeelding
Afbeelding

Ga hem voor de zomer eerst opbouwen met Parts van mijn dartmoor, looks worden dus erg hetzelfde aangezien dat ook een wit frame was..de bike word alleen veel te hufterproof opgebouwd met steekassen en Fr./dh wielen Marja , dat is wat er voor handen is..ook de pike gaat erin, dit vooral met de 20 mm as van de wielen maar ook voor comfort . De stalen vork heb ik dan ing liggen..
Van de winter dan denk ik het lakwerk van de fiets aanpakken,dan denk ik aan laten stralen en spuiten., dan maar eens zoeken naar adresjes.
Dan zal,er misschien ook wel een Brooks zadel opkomen en leren handvaten...en zal de stalen vork erin komen met zwarte wielen..denk ik althans allemaal, eerst maar eens rijden..

Oja.... Er komt een bagagedrager op .... En kinderzitje....
Laatst gewijzigd door HM'78 op zo 3 mei 2020, 23:42, 11 keer totaal gewijzigd.
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Kijk eens aan. Mooi! Uit ervaring weet ik dat een kidcar erachter beter werkt dan een kinderzitje. Ik had op een gegeven moment een kidcar en kinderzitje dus dat kan later ook nog. Kan je makkelijk drie kids meenemen :-q
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1517
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

Aangezien de opbouw van bovenstaand frame meer ging kosten een totale bike heb ik destijds een fiets hier op het forum over genomen.

Afbeelding
Afbeelding

fijne bike maar voor in het terrein ben ik toch wel meer van het geveerd rijden dus pak ik dan de gary fisher .

de on one wil ik nog meer gaan gebruiken in de stad , niet alleen als het droog is dus aan het kijken welke spatborden of mudguards werken en mooi staan en evt. ook met fietstassen achter.
Kinder zitje moet sowieso voor de zomervak. dus daar baseer ik ook gelijk de bagagedrager op.
deze wil ik er op hebben.
Afbeelding

Hebben jullie Tips en of Voorbeelden? Ik heb hier op het forum al surly karatemonkey's zien rijden met spatborden..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1517
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

En ja , ik moet idd eens betere foto's posten..

edit , probeer je dat verziekt tinypic de kwaliteit...
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nog geen idee, heb ook wel plannen met een rekje achterop een 29" Inbred.
Maar ik heb achterpatten zoals op jouw witte 26"Inbred.
Die lichtgroene heeft replaceble dropouts, ziet er lastig uit om daar een rekje op te maken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Tubus heeft een bevestigingssetje voor als je geen oogjes op het frame hebt. Komt op de meegeleverde snelspanner en dat werkt goed, maar of dat systeem ook geschikt is voor (het gewicht van) een kind weet ik niet. Je wilt daarmee iig geen risico nemen lijkt me.
Voor de bevestiging van de bovenste stangetjes zijn er speciale zadelpenklemmen te koop, met schroefgaatjes. Ook dat werkt op zich goed, maar het hele bevestigingsysteem van de gemiddelde drager lijkt me wel wat ielig om een kind aan toe te vertrouwen. Meer als vier M5 boutjes is het niet...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Meeste kinderzitjes steunen af op de zitbuis en de staande achterbrugbuizen, niet op de bagagedrager.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat weet ik, maar ts had het specifiek over een kinderzitje op een drager vandaar mijn post. Zie trouwens dat er wat veranderd is aan de startpost sinds ik reageerde, nu is duidelijk te zien dat er nokjes op de staande vorken zitten voor een drager.

Maar kinderzitjes op een mtb, ik weet het niet. Nu is zo'n On One frame wel enigzins overbuilt, misschien kan dat er wel tegen maar ik denk dat ik zelf eerder voor een aanhanger zou gaan.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1517
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

Aanganger ziet er altijd goed uit voor de kleintjes , al denk ik dat mijn dochter het wel
Zat zal worden uiteindelijk...
Groter probleem met wen aanganger is vervoerbaarheid., we gaan met een kleine camper op pad en de fietsen staan achterop.., kan zo'n kar niet kwijt op vakantie dus..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1517
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

https://www.pinkbike.com/photo/16718276/

bike weer afgestoft , het is weer gaan kriebelen na een lange tijd niet op de fiets te hebben gezeten.. heb de fiets nu ook al weer ruim 4 jaar en het word tijd dat hij gebruikt gaat worden waarvoor hij bedoeld is..

aanpassingen lately .
carbon vork
shimano wielsetje
deore schijfremmen.
rocket ron addix 2.25

ik wilde dus me schijfjes gaan rijden maar het betaalbaar en no-nonsense houden.

mis een geveerde voorvork .. maar na een grote verbouwing ook budget...nu dus aan het kijken naar vorken die hier in zouden passen wbt veerweg, balhoofdbuis en kwaliteit.. recon rl zou passen maar is maar 100 mm , iig wel een goedkoop vorkje.. reba is beter maar ook 2x zo goed ?? iig 2x zo duur..en waar te krijgen in 1 1/8e ...en dan ook nog op 12o???
wel weer heerlijk om op de bike te zitten . :D
Laatst gewijzigd door HM'78 op zo 3 mei 2020, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1517
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

zat op singletrackworld.com te lezen en daar vermeldden ze dat die 29er inbred 100 mm veerweg moest hebben idealiter.
dan zou een recon rl wel kunnen , zit daar erg veel verschil in mbt een reba , anders dan de stalen stanchions tov aly bij de reba?

en dan de vraag of die reba het dubbele bedrag waard is tov de recon..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Bestaat de 29er 100mm Reba wel met 1 1/8 stuurbuis..?
Heb ff voor je zitten zoeken op Bike24 maar daar zie ik 'm niet zo snel.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1517
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

bestaat volgens mij wel maar waar voorradig... en is het redelijk dat hij 2x zo duur is..
gebruik is eigelijk alleen nl.. wellicht eens mee op een xc rondje in zweden..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lekker voor een recon gaan dan, Bike-discount heeft leuke aanbiedingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

100mm is oke, ik zou niet langer gaan. Ik heb er een gehad, star en met 100mm Reba: star blijft het meest speels. Je zou eens aan "plus" voorwiel kunnen denken? Een 2.6 NN op brede velg en 1.2 bar scheelt een stuk. Met een 3.0 en 0.7 bar heb je geen verende vork meer nodig.
Plaats reactie