Intense Spider FRO - Mean and gre...Orange!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Eerste terreinmeters zijn zojuist gemaakt. Is allemaal nog wat vreemd aangezien je op een compleet andere fiets zit maar hoe dichter ik weer bij huis kwam hoe beter het ging voelen. Ook de aandrijving heeft het goed doorstaan. De overgang van 3x9 naar 2x10 zorgde hier en daar voor onwennige schakelmomenten maar ik ga er vanuit dat dit een kwestie van gewenning is. Ineens een heel ander schakelgedrag!

De bike stuurt superstrak. Een stuk strakker dan mijn Trek. Dat vond ik zeker positief! De keuze voor de 2.2 X-King was ook geen slechte keuze. Ze zijn dunner dan de RoRo/RaRa combi waardoor de rolweerstand lager is. Het mooie is dat ik niet het idee heb dat ik op grip inlever. Wat betreft de remmen. Vooralsnog geen problemen mee. Ze bijten wat feller dat de Marta's op m'n Trek.

Het gaat nog wel een aantal ritjes duren voordat ik de goede stand gevonden heb op de demper en voorvork. Waar ik op de Trek een RP2 heb zitten zit er nu een RP23 op. Dat merk je direct bij het afstellen. Je hebt simpelweg meer mogelijkheden die je uit moet proberen. De voorvork stond ingesteld op het gewicht van de vorige rijder. Een hoger gewicht. Ondanks dat toch gewoon zo gaan rijden om een eerste beeld te krijgen. Er moet inderdaad wat minder druk in aangezien ik zelf maar een dun mannetje ben. Maar daar gaan we de komende ritten weer mee bezig!

Over het algemeen een positief eerste beeld. Een strak sturende fiets die het FRO(for racing only) label eer aan doet. De fiets wil sneller, de beentjes zo nu en dan niet. Tsja..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat van die RP23 en RP2 snap ik niet? Bij beide stel je de druk en de rebound in, meer smaken zitten er niet op.
Het enige verschil zijn de 3 keuzemogelijkheden voor de propedal stand bij de RP23, maar met een fatsoenlijk werkend veersysteem rij je in het terrein toch altijd open (ik iig wel).

Kun je de verschillen met de Trek in het stuurgedrag wat beter omschrijven? Of zijn daar nog wat meer km's voor nodig. Ben altijd wel benieuwd naar dat soort dingen, uiteindelijk gaat het dan om de kern van een fiets...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

kermit schreef:Dat van die RP23 en RP2 snap ik niet? Bij beide stel je de druk en de rebound in, meer smaken zitten er niet op.
Het enige verschil zijn de 3 keuzemogelijkheden voor de propedal stand bij de RP23, maar met een fatsoenlijk werkend veersysteem rij je in het terrein toch altijd open (ik iig wel).

Kun je de verschillen met de Trek in het stuurgedrag wat beter omschrijven? Of zijn daar nog wat meer km's voor nodig. Ben altijd wel benieuwd naar dat soort dingen, uiteindelijk gaat het dan om de kern van een fiets...
Het enige verschil is inderdaad de 3 standen maar aangezien ik nog niet eerder met een rp23 heb gereden wil ik wel eerst weten wat alle opties doen en welk effect die met zich mee brengen. Wat ik uiteindelijk ga gebruiken weet ik nog niet maar ik wil wel weten wat ik er allemaal mee kan.

Wat betreft het stuurgedrag. Ik heb het idee dat de balhoofdhoek hier ook in meespeelt. Volgens mij is heeft de Trek een luiere balhoofdhoek. Weet alleen zo even geen cijfers. Komt nog. [Edit: valt mee.. 70 graden op de trek en 72 op de intense] Maar het gevoel was er direct. Geen zenuwachtig gedrag wat je bij een eerste rit mag verwachten. Gelijk in het goede spoor. Verschil ten opzichte van de trek is ook dat ik nu met 90mm stuurpen rij en bij de trek was dit 70mm als ik me niet vergis. Ook had het stuur op de trek meer backsweep. Wellicht dat ook hier het verschil kan zitten. Voorbouw van de trek was een stuk korter. Misschien wel te kort..
RoelS
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 17 januari 2011, 14:57
Mijn mountainbike: Planet X Dirty Harry

Jelle1707 schreef:Wat betreft het stuurgedrag. Ik heb het idee dat de balhoofdhoek hier ook in meespeelt. Volgens mij is heeft de Trek een luiere balhoofdhoek. Weet alleen zo even geen cijfers. Komt nog. [Edit: valt mee.. 70 graden op de trek en 72 op de intense]
Voor zover ik weet is het verschil tussen 70 en 72 graden behoorlijk groot, en is dit zeker iets wat je direct voelt. Ik kan me goed voorstellen dat 70 graden redelijk lui aanvoelt.
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Eerste actiefoto is een feit. Heb er weer een rondje Apeldoorn op zitten. Ik had al wel het idee dat er ergens iets speling op zat. Dit nader bekeken bij thuiskomst en het lijkt van de bevestiging van de demper af te komen. Denk dat de bushings aan vervanging toe zijn.. Dus we blijven lekker doorbouwen ;-)

Afbeelding
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

He deze bike komt mij ergens bekend voor, van iemand uit Oostvoorne gekocht?

Mooie bike in iedergeval, zeker geen 13 in een dozijn bike.
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Da Bikert schreef:He deze bike komt mij ergens bekend voor, van iemand uit Oostvoorne gekocht?

Mooie bike in iedergeval, zeker geen 13 in een dozijn bike.
Dat klopt! Ik hoop dat het dan positief is? ;-)
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Jelle1707 schreef:
Da Bikert schreef:He deze bike komt mij ergens bekend voor, van iemand uit Oostvoorne gekocht?

Mooie bike in iedergeval, zeker geen 13 in een dozijn bike.
Dat klopt! Ik hoop dat het dan positief is? ;-)
Zeker positief, vond het zonde dat hij hem verkocht heeft, maar gelukkig is hij goed terecht gekomen. :-D
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Zo aan je gezicht te zien bevalt hij wel :-q
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

mud mate schreef:Zo aan je gezicht te zien bevalt hij wel :-q
Dat doet hij zeker! Vanmiddag de spullen binnen gekregen om de bushings van de demper te vervangen. De speling is verholpen dus ik ben benieuwd hoe en of dit het rijden gaat bevorderen.

Een handig tooltje+bushings besteld op ebay en de alu busjes(41,15mm) bij bike-components besteld. Werkt voor het verwijderen van de bushing perfect. Voor het plaatsen van een bushing was meegeleverde bout te kort maar gelukkig had ik nog een stuk m6 schroefdraad liggen. Had de bushing met 5min. vervangen. Zeer goed zelf de te doen dus met dit tooltje!
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Cadeautje van mevr. Beerten. Ze had nog wat framestickers liggen. Altijd handig! Denk niet dat er makkelijk aan te komen is. :-q

Afbeelding
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Gaaaaaaaaaf
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Ik wil ook een fiets van Anneke :o :D
Vet!! 8)
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

kiek is , de bike is weer te koop via marktplaats.

Edit moderator: geen MP links aub
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

en ik ben de hoogste bieder zo te zien.... :D
Plaats reactie