11ANTS ANTelope Titanium Rohloff Belt drive
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 369
- Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
- Mijn mountainbike: getalenteerd
Die Xcite vork is dat een 'Boost' ?yo-eddy schreef:Hier even wat plaatjes met de 100mm XCITE vork en de RYDE trail wielset, zo ff rondje het bos in om eea aan de tand te voelen
En hoe is deze bevallen?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Yep, een Boost, heb er zelf een beetje pech mee gehad, eerst speling en toen een lekkende negatieve luchtkamer .... als ie werkt is het echt een zeer fijne vork, stijf, direct, soepel aansprekend en licht. Service is goed maar duurt wat langer dan bij de grote merken. Inmiddels hebben we een direct account bij German-A en dat maakt 't wel wat sneller en gemakkelijker allemaal. Rijden nog 2 Boost vorken rond in een 11ANTS en beiden bevallen de gebruikers uitstekend en geven geen problemen.[HEAD]MarxNL schreef:Die Xcite vork is dat een 'Boost' ?yo-eddy schreef:Hier even wat plaatjes met de 100mm XCITE vork en de RYDE trail wielset, zo ff rondje het bos in om eea aan de tand te voelen
En hoe is deze bevallen?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 191
- Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
- Mijn mountainbike: 11ANTs
- Contacteer:
En 1 van die Boost vorken zit in mijn 11ANTS. ben er zeer tevreden over . Over 2 weken ga ik hem tijdens Duchenne Heroes eens stevig aan de tand voelenyo-eddy schreef:
Yep, een Boost, heb er zelf een beetje pech mee gehad, eerst speling en toen een lekkende negatieve luchtkamer .... als ie werkt is het echt een zeer fijne vork, stijf, direct, soepel aansprekend en licht. Service is goed maar duurt wat langer dan bij de grote merken. Inmiddels hebben we een direct account bij German-A en dat maakt 't wel wat sneller en gemakkelijker allemaal. Rijden nog 2 Boost vorken rond in een 11ANTS en beiden bevallen de gebruikers uitstekend en geven geen problemen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Even een update, inmiddels versie 3.0 , nog wat kleine updates in de geometrie en het design, de meest in het oog springende zijn de nieuwe Yoke, de vierkante liggende achtervork (speciaal voor ons getrokken buizen, of eigenlijk moet ik kokers zeggen ), nieuwe drop-outs en de interne kabeldoorvoer vd Rohloff kabels. Eerste kilometers waren een bevestiging van wat ik met deze fiets in gedachte had, stabiel, wendbaar en beter in balans met een 120 tot 140mm vork. (op de foto een 130mm DT Swiss OPM).
Laatst gewijzigd door yo-eddy op ma 18 december 2017, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 42
- Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
- Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon
Mooi stukje huisvlijt! Misschien een domme vraag maar wat is nu t voordeel van een excentrische trapas? Vind die cranks ook wel heel apart doen me denken aan de Syncros revolutions. Waar komen deze vandaan?
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Die excentrische trapas is meer een noodzaak als je niet met sliding dropouts wil werken om de riem op te spannen.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Zoals Kapitein Iglo al aangeeft, de Eccentrsiche trapas is om de belt op te spannen, een stijvere constructie dan een sliding drop-out.dalecooper schreef:Mooi stukje huisvlijt! Misschien een domme vraag maar wat is nu t voordeel van een excentrische trapas? Vind die cranks ook wel heel apart doen me denken aan de Syncros revolutions. Waar komen deze vandaan?
De Cranks zijn van Groovy Cycleworks, http://www.groovycycleworks.com/hot-rod-cranks" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Dat lijkt me steile balhoofdhoek i.c.m. zo'n lange vork.
Wat is de insteek van deze bike: xc am ....
Is dat freeswerk of stukje buigwerk in plaat, voor de opname van de achtervork buizen!
Wat is de insteek van deze bike: xc am ....
Is dat freeswerk of stukje buigwerk in plaat, voor de opname van de achtervork buizen!
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
De insteek is inderdaad erg breed, ik rij hier lokale XC rondjes mee maar ook EWS trails in het buitenland, neigt een beetje naar een LTHT, bovenbuis is 650mm (XL) en de balhoofdhoek staat inderdaad net iets steiler dan bij de meeste andere merken. Dit geeft een wat neutraler stuurgedrag en zo krijg je een groot frame ook nog vlotjes door korte bochten combinaties en steile hairpins. In mijn optiek slaan veel (vooral USA) merken een beetje door met hun forward geometry en extreem slacke headtubes. Er moet ook nog omhoog gefietst worden in mijn beleving van mountainbikencorex schreef:Dat lijkt me steile balhoofdhoek i.c.m. zo'n lange vork.
Wat is de insteek van deze bike: xc am ....
Ook vragen die hele luie balhoofdhoeken om een erg actieve rijstijl op bochtige trails, op zich best leuk als je even een (half) uurtje gaat knallen maar voor lange trips prefereer ik een wat neutraler stuurgedrag.
Allemaal CNC werk (one piece)corex schreef: Is dat freeswerk of stukje buigwerk in plaat, voor de opname van de achtervork buizen!
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Frame nu blasted ipv brushed .... opbouw volgt .... sneak peak here:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Inmiddels al weer een paar maanden opgebouwd, opbouw wisselt geregeld om onderdelen te testen. Fijn "do it all" fietsje, een fiets die je uit de schuur pakt en altijd klaar is voor wat je van 'm vraagt.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- streetracer
- Pro Biker
- Berichten: 1443
- Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
- Mijn mountainbike: Uitgeest
Beauty
Zolang er maar een weg is......
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg