Tallboy C upgrade met 9thWave carbon wielset

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

November 2017: midlife upgrade met 9thWave carbon SM29 wielset met Slik Graphics custom decals:

Afbeelding

Oorspronkelijk bericht: Bedacht me net dat ik m'n 'ouwe' Tallboy C nog nooit officieel geshowd had!
Foto is alweer van april 2011, inmiddels zijn er wel wat spec-wijzigingen geweest, maar de uitstraling is gebleven:


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mainturion op ma 6 november 2017, 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Staat em goed die cherry velgen, (crank niet mijn ding) mooi hoor!
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Wielen zijn niet mijn smaak.
Wel een gekke kabelloop voor je achterderailleur.
Schuurt die niet tegen je demper?
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Zo'n dikke fiets niet showen....hoe bestaat 't. Gekkigheid natuurlijk, wat een beauty.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Mooie fiets.
De kleur van de velgen is niet mijn kleur.
Maar past wel goed bij het geheel.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Speedy G. schreef:Wielen zijn niet mijn smaak.
Wel een gekke kabelloop voor je achterderailleur.
Schuurt die niet tegen je demper?
Tsja, vrij uitgesproken kleur die velgen, love it or hate it! Maar grijze-muizen-standaard-fietsen hebben we naar mijn smaak al genoeg in Nederland. Nogmaals: kwestie van persoonlijke smaak (voordat ik de smaak-politie op m'n dak krijg :wink: ).
Ter geruststelling: mijn Tallboy LTc die ik deze week hoop af te bouwen krijgt (qua kleur) wat minder uitgesproken velgen, maar ze zijn wel superbreed!
Check: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=108284

De kabelloop is niet standaard ('gek' volgens sommigen en al helemaal niet zoals de fabrikant het bedoeld heeft), maar ik hou van een vloeiende loop van m'n schakelkabels, vandaar dat ik de derailleurkabels voor langs het balhoofd heb laten lopen en kruisend onder de boven buis heb bevestigd. Hij raakt de demper niet hoewel dat op de foto wel zo lijkt.
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Super gave bike. Alleen de velgkleur is mij te kermis - haalt de aandacht van de subtiele kleurstelling van het frame weg. Vind ik dan... ;)
Kracht door eenvoud
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Tsja, Tallboy en ik zijn nou eenmaal dol op kleurtjes :D

Afbeelding
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ja een beetje zonnenbrandolie kan idd geen kwaad. :wink: Wel zonde om zo'n mooi fietsje niet te showen, maar beter laat dan nooit. De nieuwe is al bijna klaar en is al eerder geshowd dan deze... :~
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

vind t wel wat hebben die kleur :-q heb er wel twee keer naar moeten kijken maar bedacht me dat t blauw dan eigenlijk 't enige minpuntje' is
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

mud mate schreef:Ja een beetje zonnenbrandolie kan idd geen kwaad. :wink: Wel zonde om zo'n mooi fietsje niet te showen, maar beter laat dan nooit. De nieuwe is al bijna klaar en is al eerder geshowd dan deze... :~
Logica is nooit mijn sterkste kant geweest :wink: En gelijk heb je: onder de zon van Fruita (Colorado) kun je wat zonnebrandolie goed gebruiken! :-D
Somers schreef:vind t wel wat hebben die kleur :-q heb er wel twee keer naar moeten kijken maar bedacht me dat t blauw dan eigenlijk 't enige minpuntje' is
Ik heb Camelbak al laten weten dat ze de kleur van het mondstuk moeten veranderen :wink: Blauw staat dan wel weer goed bij de Enduro fork seals (beetje moelijk te zien op de foto)
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Mooie wiels! Mooiere cranks!
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Welcome soulmate! :-q
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Dit is echt een supermooi fietsje!! Als die in 2011 in de BOTY gestaan had wassie met stip nr 1 geworden :bier: Hier word ik gewoon hebberig van, zou niet moeten mogen dat iemand meer dan 1 Santa bezit :winkie: :wink:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Zo'n Turbine staat al lang op de wishlist hier, twijfel nog tussen een rode en een zwarte.
Ah, zie nu net pas dat het ZTR velgen zijn, (goed geschoten de foto ;) )mooie diepe kleur.

Kleur is inderdaad leuk, al zoveel "grijze" fietsen, kun je toch een beetje een eigen draai eraan geven.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie