"Steel is real" LTHT 29er; Ragley Big Wig 2013 still alive

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

@Rilson : vast 120mm, dat MARS (coil-lucht combi) systeem voelt uit de doos al soepel aan. Het zou genoeg moeten zijn zonder de klim-geo negatief te beinvloeden.
@ Suravida.......ik vlieg nog wel eens (onbedoeld) zonder fiets :lol: misschien dat het nu met fiets gaat lukken? Eerst maar eens ff trainen, maar ik hou me aanbevolen voor leuke trail plannen.
@ Kermit: ik ben ook echt heel benieuwd hoe het rijdt?? het grootste verschil zit in de headangle van 68.5 ipv 72, de rest is erg vergelijkbaar met mijn 18" Surly (op papier), mijn Inbred 19.5 " is zelfs een inch langer met iets hogere BB.
Ragley: " I’d suggest that an 18” frame with a 70mm stem and wide bars will fit you very well for aggressive riding "
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Vanavond 1830 komt mijn Nukeproof headset en zadelklem onverwacht toch binnen :-D

Met een klodder watervast vet mijn headset erin geperst, crownrace op de vork , ff tijdelijk gemonteerd met wat spacers en mijn Salsa stuur, wielen erin, droppert erop, ff crankset erin gehangen.................wow :-D :-D :-D

Crappy pic............later meer.
@Kermit Inderdaad is ook deze zadelbuis een beetje ruim, maar het zit goed vast met klem.

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dus zondag toch Nijmegen? :-)
Ik vindt dit stuur op deze fiets trouwens geen porum. Korte stuurpen en low rizer moeten er op een ltht ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

70mm pen is toch niet idioot ? Ik heb trouwens ook nog 50mm liggen en dit stuur is onderweg :wink:
http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... ;orderby=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Zondag onder voorbehoud, ik zit op nog wat spul te wachten en moet het prive nog ff "verkopen".
Gebruikersavatar
Wybo Zijlstra
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 4 oktober 2011, 21:42
Mijn mountainbike: Cyclo totxo 29er XC race 2013, Kona Honzo 2015, Gazelle gold line 1997

Super super gaaf Monkey! :-q
Ik ben ook erg benieuwd hoe deze fietst of vliegt ;-)
Gebruikersavatar
Wybo Zijlstra
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 4 oktober 2011, 21:42
Mijn mountainbike: Cyclo totxo 29er XC race 2013, Kona Honzo 2015, Gazelle gold line 1997

suravida schreef:Dus zondag toch Nijmegen? :-)
Met een kater? :winkie:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Twee katers........ik heb ook een verjaardag Zaterdag :winkie:
Gebruikersavatar
Wybo Zijlstra
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 4 oktober 2011, 21:42
Mijn mountainbike: Cyclo totxo 29er XC race 2013, Kona Honzo 2015, Gazelle gold line 1997

MonkeyRider schreef:Twee katers........ik heb ook een verjaardag Zaterdag :winkie:
Ik heb er twee waaronder die van Suravida :winkie: Maar ik heb wel heel veel zin om zondag te gaan rijden.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Mooi project weer, dat kon wel eens een heel lekker fietsje worden!

Ik ben benieuwd hoe de vork je gaat bevallen. Zelf heb ik heel veel plezier van de 80 mm Tower Pro in mijn Bandersnatch.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wat ik me nog wel afvroeg: hebben jij en Jan the Man een wedstrijd wie de meeste fietsen in een jaar koopt? ;-)
Maar ik had zelf ook bijna een bigwig gehad. Op de dag dat ik hem wilde bestellen kreeg ik van Wybo een link naar Cyclo. Maar sinds een legendarische rit op een Mmmbop staat een Ragley nog steeds hoog op mijn lijstje. (Een titanium singlespeed zou ook wel heel leuk zijn erbij. ..)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Dit ziet er ook weer héél lekker uit!!!
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
DeWolff
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 10:01
Mijn mountainbike: Specialized Carve Comp 29er 2012

Mooie fiets man, hartstikke jaloers hierzo ;) Enjoy. En als er plannen zijn om te gaan fietsen probeer ik er uiteraard bij te zijn!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

suravida schreef:Wat ik me nog wel afvroeg: hebben jij en Jan the Man een wedstrijd wie de meeste fietsen in een jaar koopt? ;-)
Maar ik had zelf ook bijna een bigwig gehad. Op de dag dat ik hem wilde bestellen kreeg ik van Wybo een link naar Cyclo. Maar sinds een legendarische rit op een Mmmbop staat een Ragley nog steeds hoog op mijn lijstje. (Een titanium singlespeed zou ook wel heel leuk zijn erbij. ..)
Ik heb in 2014 nog maar 1 fiets gekocht, hoor :~

Een goedkoop Inbred 29 SS frame is ook leuk ! Afbouw hoeft niet duur te zijn en het is absoluut FUN naast een LTHT.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ziet er goed uit!

Ben benieuwd naar hoe 'ie rijdt :)
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Intussen nog iets verder gekomen met mijn Ragley. FSA rizer is binnen, de meeste onderdelen zitten gemonteerd. Nu de stuurbuis een stuk inkorten en de achterrem kabel monteren. Ook het zadel vervang ik waarschijnlijk door een OnOne dat ik nog heb liggen.

ff een klein stukje (voorzichting) gereden; eerste indruk: korte zit en erg speels :-D

Een indruk.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie