Specialized Camber - tijd voor verandering - pagina 13

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Jij hebt een sterke fiets :)
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Haha, wat bedoel je, die val op 't eerste filmpje?
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Just a joke. leuk om te zien wat jullie gebiked hebben. Ben benieuwd naar de andere etappes.

O was dat een val. Zag er meer uit als enthousiast afstappen.

Grt Jop
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Nieuwe voorvork! Ik was al een hele tijd aan het wachten op een mooie deal voor een andere vork met zwarte binnenpoten. Deze RS-1 kwam ik tegen op dit forum en meteen gekocht. Ziet er strak uit zo, ben er blij mee. Voorlopig heb ik alleen nog op asfalt wat rondgereden rond het huis, maar de vork voelt super strak aan. Komt ook wel door het (nieuwe) handgespaakte wiel, die is ook beresterk.

Updates:
- RS-1 vork
- Handgespaakt wiel van bikewheels, matchende achterwiel komt nog. Het is een goudkleurige Tune predictive steering naaf met WR-Compositi velg en DT spaken
- Carbon Thomson All-mountain stuur (rijd ik al weer een tijdje mee rond)
- Nieuwe Thomson stuurpen die past bij het stuur en zadelpen
- RockShox Reverb vervangen door de vaste Thomson zadelpen. De Reverb heb ik voorlopig niet nodig en begon ook wat door te zakken, dus die gaat terug naar de winkel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Staat perfect die RS1!
Ik heb dezelfde in m'n BMC zitten, is ook echt een super vork.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Eerste praktijktest gisteren in de toertocht van Gorssel. Op de vele wortelpaden valt het op dat de vork niet opvalt... dus erg goed! De kleine oneffenheden worden super weggefilterd en de vork voelt super strak aan.

Afbeelding
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Erg, erg mooie upgrades (zo lijkt het wel een S-Works)!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Staat-ie niet erg zacht? Lijkt net of je nu al bijna je volledige veerweg hebt gebruikt, en dat na zo'n klein hobbeltje...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Dat viel me ook op. Ja lijkt inderdaad zo, maar hij staat maar op 20% sag. Ik kom daar van een bruggetje af en volgens mij leun ik behoorlijk voorover. Maar eens kijken hoe het zich houdt; ik kan nog wat spelen met de druk en bottomless tokens.

Valt wel op dat de fiets nu wat hoger is, ook al is het maar een cm (of minder). Voeten aan de grond is nu nog een fractie lastiger :P
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Misschien hoort het ook wel bij de veerkarakteristiek, who knows. Tijd zal het leren en ermee pielen is ook gewoon leuk :).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Mooi! Staat hem goed zeg. Hoeveel mm is de vork?

Ik heb inmiddels de Rev, Monarch en EVO link erin zitten. Helaas nog niet kunnen testen maar het staat prima 8)
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Mooi werk! Ben benieuwd naar je ervaringen.

Oh ja, de vork is 120mm.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Klein updateje; nieuw achterwiel, banden en grips. Op de foto kleuren de grips beter bij de naven dan in het echt :P Ik rijdt nu ook op een carbon Phenom zadel. Ik zet er misschien binnenkort weer een Reverb in, voor de leuk. Hij weegt nu 11.6kg. Maar ik heb wel m'n twijfels bij die weegschaal, wil nog wel eens een paar honderd gram afwijken zonder dat de fiets wijzigt...

Na een tijdje op de 120mm vork te rijden begint het goed te wennen. Stuurt anders, maar heerlijk. Wel is het iets moeilijker geworden om de poot aan de grond te zetten als ik stil sta :lol:. Dit was al niet gemakkelijk, maar nu nog erger.

Kleurt mooi bij het NEE van de NEE JA sticker:
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe voorband. Tune oranje ventieltje kleurt helaas niet perfect met het oranje van de Tune naaf. Jammer.
Afbeelding

Nieuw bijpassend achterwiel. Tune Kong oranje. Ze hebben speciaal voor mij nog een zo passend mogelijk naafje uitgezocht. Schijnt dat de nieuwere versies iets anders oranje hebben, top service van Tune. Ook hier een nieuw bandje, 2017 Renegade.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Gave fiets! Kleuren vallen mooi uit zo!

Hoe bevallen de fast trek + renegade banden voor jou. Welke diameter heb je en rij je tubeless?
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Bevallen tot dusver erg goed. Afgelopen zondag grip zat in de bochten van Berlicum. Ik heb er nog niet zo super veel mee gereden maar het is tot zover een erg fijne balans van grip en snelheid. De nieuwe Renegade heeft verassend veel grip. Ze liggen er uiteraard tubeless op en zijn 2.3 inch breed. Vallen mooi rond op deze velgen, zijn 25mm breed aan de binnenkant.
Plaats reactie