Specialized Camber - tijd voor verandering - pagina 13

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Heb je kans van, dat je me hebt gezien :D. Weinig mensen met dat (lelijke) clubshirt van mij. De standaard banden zijn inderdaad nogal lomp; de achterband die er op zat ligt nog nieuw in de schuur. De voorband was wel erg fijn dus die heeft het lang volgehouden. Alleen echt belachelijk hoe zwaar die loopt vergeleken met de Barzo, scheelt echt veel.
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Ik ben op mijn Camber juist nog een maatje lomper gegaan, V+A Hans Dampf 2.35 en dat past net.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ja mijn 2.3 Renegade aan de achterkant is al redelijk krap :P. De Camber is veelzijdig dus ja lompere banden passen ook prima. Ik heb er momenteel alleen niet veel aan. Maar straks in september ga ik op vakantie in de Cevennen met de Camber dus dan leg ik er weer wat onbenulliger rubber onder :). Purgatory voor en Ground Control achter, denk ik.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Na 2600km op de vorige Camber en ruim 1700 op de nieuwe Camber begon het voorblad toch wel aardig te kraken. Of ja; de ketting kraakt bij aanzetten op het voorblad .. kon het ook voelen in de pedalen :D. Het blad zag er zo uit:
Afbeelding

Dus:

Afbeelding

Wel een gestuntel om dat ding hier te krijgen. Ik kon geen wolftooth dealer in NL vinden (zal nu iemand me ongetwijfeld een link geven nu ik er niks meer aan heb :D). Dus ik had hem direct bij wolftooth besteld.. Ding heeft 1,5 week in customs clearance gelegen en moest ook nog eens 26 euro dokken bij ophalen. Zucht.

Crank moest er af om het direct mount blad er op te zetten. De cranks kreeg ik er helaas niet af.. Met al mijn 70kg er op hangen en hij gaf geen krimp. Dus de LBS maar laten doen en vanmiddag snel even het nieuwe blad er op gedraaid.

Ziet er netjes uit zo:
Afbeelding

Moet alleen nog even de fiets weer poetsen :). Het fietst toch weer een heel stuk lekkerder zo, zonder gekraak!
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Netjes weer!!! 70kg is ook veel te weinig haha.. meer speklappen eten!
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Staat je kettinglijn wel goed? Je heb namelijk een versie voor xx1 en x0, oftewel, het verschil voor degene met een crank lange of een korte as.

Mijn as heeft een qfactor van 168 dus moet ik degene hebben voor de lange as.

Afbeelding
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ja natuurlijk heb ik de goede :D. Hoezo? Overigens, Q-factor is volgens mij niet direct gerelateerd aan de kettinglijn/spindle lengte. Ik heb een short spindle dus ik moet een vlakke chainring hebben.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Als je een short splindle heb is het in orde. Qfactor verhaal weet ik ook niet meer 100% zeker. Misschien had ik dat verkeerd.

*edit*
Nu weet ik meer :-D

What it came down to is OEM is generally long spindle and aftermarket is short spindle. This is for specialized bikes, not certain on others. So the xx1 cranks are short spindle, as well as x01.

Mijn crank kwam van een specialized. Dat verklaart voor mij ook een hoop.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Aha. Ja ik moest ook even alles dubbel checken voor ik zo'n direct mount ding ging bestellen. Overigens: jouw crank heb je van mij gekocht :P. Dat was er één met lange spindel! Die zat origineel op deze Camber en ik moest bij het monteren van mijn 'ouwe' crank ook even twee keer kijken..
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

ruilen ;-) -> hij doet het goed hoor!
grappig dit
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Crosspost van Rijssen thread:

Eindelijk (na 18 uur uploaden ofzo) is mijn filmpje er. Ik had geen zin om een korte montage te maken van een paar minuten: te veel werk, te weinig tijd en de route is 1 lange singletrack zowat dus ik zou zo niet weten wat ik wel en niet wil laten zien. Dus dan maar even alles achter elkaar geplakt en ge-upload:



https://youtu.be/LPaLtb2Iqrk" onclick="window.open(this.href);return false;

Het beeld is dit keer geen 60 fps, omdat ik dan wat langer kan opnemen. Het beeld is ook wat schokkeriger merk ik, ik weet niet zo goed waarom. Maar ja nog steeds wel leuk om even terug te zien.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Weekendje Houffalize (overnachting in Luxemburg) was een succes! De marathon op zondag is me goed af gegaan: 65e geworden bij de 70km. Parkoers had ik wat technischer verwacht maar er zaten een paar vette afdalingen in! Helaas geen beeld materiaal: voor zo'n wedstrijd waar ik een goeie prestatie wil leveren vind ik het toch te onhandig om een camera om te doen.

Broodje eten in het dorp:
Afbeelding

Beentjes losrijden in Luxemburg (willekeurig bos ingereden, beetje verdwaald, maar wel mooi!) Foto's van 'Roderbike' dit forum.
AfbeeldingAfbeelding

Beentjes rusten voor de wedstrijd:
Afbeelding

Biefstukje erbij:
Afbeelding

Actiefoto van sportograf:
Afbeelding

Nog één van sportograf:
Afbeelding

Mooie actiefoto! (ook van sportograf) Deze leek bijna per ongeluk gemaakt. Toen ik daar aan kwam rijden met een redelijke vaart waren de fotografen bezig met andere rijders die daar zo ongeveer stil stonden. Ik zag die man nog in een ooghoek frutselen met een camera maar daar is blijkbaar nog een mooi plaatje uitgekomen ook!
Afbeelding

Op...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

En, hoeveelste ben je geworden?!
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

65ste (stond bovenaan het bericht :D)
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

nversteege schreef:Weinig mensen met dat (lelijke) clubshirt van mij.
Hehe ongeveer mijn gedachte... precies de reden waarom ik nooit lid ben geworden in Lochem ondanks dat ik er jaren heb gewoond :D
Plaats reactie