Klaar: Budget project - Black Bluety a.k.a Frankenstein

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Vandaag lekker een paar uurtjes aan het sleutelen geweest (met één kleine kink in de kabel...)

Ik ben begonnen met het uitboren van de cablestops, zodat ik de kabel van de achterderailleur volledig afgeschermt naar achteren kan laten lopen. (dat had ik natuurlijk moeten doen vóór het frame werd gepoedercoat, maar goed :roll: ) Nog een beetje gladschuren en de derailleurkabel komt volledig klemvast te zitten met rubberen kabeleindjes waar ik de kop vanaf knip.
Afbeelding

Vervolgens de kroonplaat op de vork getikt, met dank aan de tip van Jamis Diablo :-q
De 'star fangled nut' in de buis gemonteerd en toen kwam ik erachter dat de schroefdraad verrot was, en daar dus ook het boutje op stuk gedraaid. Gelukkig had ik nog een reserve en de ijzerhandel in de buurt had nog zo'n zelfde boutje. Al met al 20 minuten oponthoud.
Afbeelding

Enneh... volgens mij begint het al weer aardig op een fiets te lijken... :-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

gaaf man :) :-q
Ik ben met een nieuwe (fully 29er) bezig en had in mijn achterhoofd om de oude harde staart (26") daarna eens te 'helpen' en als ik dit zo zie dan motiveert dat wel :)!
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Het einde begint in zicht te komen. Aan de ene kant leuk, want dan kan ik weer fietsen, aan de andere kant jammer, want zelf zo'n fiets in elkaar zetten is ook wel weer heel erg leuk! :-q
Afbeelding

Ik wacht nog op m'n kabelstopklem (wordt vandaag verstuurd vanuit engeland). Als ik die heb kan ik de kabel voor de voorderailleur trekken. Vandaar dat die tyraps bij de bovenbuis nog zo los zitten.

Things to do:
- ketting monteren
- kabel voorderailleur monteren
- derailleurs afstellen
- remleidingen inkorten en ontluchten
- inremmen
- alles nog een keer nalopen en finetunen
- Keihard het bos in!!!

MAAR: (en dat schrijf ik bewust in CAPS en dik....)
Ik kom er net achter dat m'n bovenbuis een klein beetje krom is. (en dan bedoel ik uiteraard horizontaal en niet verticaal... 8) ) Het kan natuurlijk zijn dat dit allang zo was en het me nu pas opvalt omdat ik er nu uren met m'n neus bovenop zit, maar het stoort me enorm :x Ik zal voorlopig maar ff aan het idee moeten wennen. In m'n achterhoofd heb ik nog iets van; ff met de buis tegen de deurpost en dan ff flink ertegenaan leunen, maar ik ben bang dat dit, net als drank, meer kapot maakt dan je lief is... Om het leed wat te verzachten straks maar ff een :bier:
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Beter dat je er nu achter komt dat 'ie krom is, dan op een omgebouwde stadsfiets (want dat is een Decathlon Triban nu eenmaal) gaan mountainbiken!
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Exar schreef:Beter dat je er nu achter komt dat 'ie krom is, dan op een omgebouwde stadsfiets (want dat is een Decathlon Triban nu eenmaal) gaan mountainbiken!
Dat doe ik al twee jaar en ik heb er enorm veel lol op, en als ie af is nog een beetje meer :-q En het is een Triban Trail, dat moet je zeker niet onderschatten :tong
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Klaar!

Remmen ingekort en ontlucht, ketting gemonteerd en derailleurs afgesteld. Nu nog inremmen, finetunen, alles nog een keer natrekken en dan het bos in :-D
Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk zal ik ook nog een paar foto's in het wild maken. En ondanks dat het een vaag apparaat is ben ik er best trots op. :-q

En ergens in 2014 loop ik vast wel tegen het frame van m'n dromen aan, want ik heb het zelfbouwvirus te pakken :D
Cnasta
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2011

Chinees framepje importeren geen optie? Als je 't bouwen zo leuk vindt heb je voor (relatief) weinig geld vrij veel fiets :) Vind dit iig een leuke build :)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Cnasta schreef:Chinees framepje importeren geen optie? Als je 't bouwen zo leuk vindt heb je voor (relatief) weinig geld vrij veel fiets :) Vind dit iig een leuke build :)
Dank je :-q En dat is zeker een optie, maar voorlopig ga ik hierop het bos onveilig maken :winkie:
Laatst gewijzigd door vibemaker op do 26 december 2013, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik hoop dat je dat onveilig maken niet te letterlijk neemt en dingen gaat doen die dit frame niet aan kan.
Wel een mooi resultaat, ik hou ooknwel van knutselen, zoals je in mijn onderschrift kan zien.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

http://nextbikeparts.nl/astro-frame-mtb-raw.html" onclick="window.open(this.href);return false; Kost je de kop niet en je hebt een nieuw frame.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:Ik hoop dat je dat onveilig maken niet te letterlijk neemt en dingen gaat doen die dit frame niet aan kan.
Wel een mooi resultaat, ik hou ooknwel van knutselen, zoals je in mijn onderschrift kan zien.
Ik volg jouw restauratie topic met veel belangstelling; prachtige fiets!
En wees maar niet bang, ik denk dat de sterkte van dit frame de grenzen van mijn moed ruimschoots overschrijdt :winkie:
Het frame is me tot nu toe trouw gebleven, dus ik blijf hem ook nog ff trouw :-D
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Mooi fietske geworden. Leuk zo opbouwen. Heb ik bij mijn eerste fiets ook gedaan. Leer je de onderdelen en beperkingen snel kennen. Veul plezier ermee komende tijd :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik hoop het voor je, vaak denken mensen dat een zwaar frame ook sterk is, maar dat hoeft niet altijd.
Veel plezier ermee gewenst!
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Heel mooi gedaan hoor. Complimenten!!
Maar trekt die tyrap geen krassen op de binnenpoot van je voorvork?
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Corke schreef:Heel mooi gedaan hoor. Complimenten!!
Maar trekt die tyrap geen krassen op de binnenpoot van je voorvork?
Daar zeg je zo wat.... :-? Heb hem er om gedaan om de 'sag' te meten. Ik zal 'm er maar af halen voor ik het bos in ga.
Plaats reactie