Klaar: Budget project - Black Bluety a.k.a Frankenstein

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

EL Maroq schreef:Mooi fietske geworden. Leuk zo opbouwen. Heb ik bij mijn eerste fiets ook gedaan. Leer je de onderdelen en beperkingen snel kennen. Veul plezier ermee komende tijd :-q
Thanx! :-q
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mooi geworden hoor! :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Knap werk hoor :-q

En zou het frame lekker laten zo. Kleur is te mooi om stickers overheen te plakken.
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
Wallie61
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 12 december 2013, 13:05

Corke schreef:Heel mooi gedaan hoor. Complimenten!!
Maar trekt die tyrap geen krassen op de binnenpoot van je voorvork?
Als je hem niet te strak doet niet, heb het op mijn competitie motor ook eromheen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! :-D

Omdat dit frame toch een beetje vreemde eend in de bijt is heb ik hem maar eens opgemeten:
Afbeelding

Heel kort door de bocht is dit dus ongeveer een L frame, wat met mijn lengte van 1.91 en binnenbeenlengte van 91 cm aardig klopt.
De BB-drop is maar 20mm, en dat maakt deze fiets dus relatief hoog. Ik heb mijn vaste rondje Lage Vuursche ook wel eens op een Bulls Copperhead gereden (ook een 29er) en dat hoogteverschil merk je zeker. Extra ground-clearance is fijn maar het maakt je wel iets minder stabiel. Overigens heb ik een week of 4 geleden op deze fiets (in de oude configuratie) een lage 33-er gereden op Lage Vuursche. Naast mijn twijfelachtige conditie was de grote beperkende factor de brakke voorvork; ik durfde gewoon niet sneller omdat ik bang was de controle te verliezen. Nou hoeft het van mij ook niet sneller, ik ben 45 en ik heb niet meer het doel om records te breken. Het gaat me puur om de fun :-q

BTW; heeft er iemand nog een tip om makkelijk D en E te berekenen? :~

Edit: die 'reach' moet ik nog eens opmeten, want die kan nauwelijks kloppen...
tek-zotic
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: do 15 maart 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Carbon in de zomer, staal in de winter

virtuele drihoek tekenen op je frame
en dan sinusregels gebruiken :p
Sinus hoek = hoogtelijn gedeeld door rechtstaande zijde en als je de sinus weet, kan je de hoek bereken
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

tek-zotic schreef:virtuele drihoek tekenen op je frame
en dan sinusregels gebruiken :p
Sinus hoek = hoogtelijn gedeeld door rechtstaande zijde en als je de sinus weet, kan je de hoek bereken
Als dit in het Russisch was geweest had ik er net zoveel van begrepen :D Ik had beter moeten opletten op school denk ik :oops:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

ik zeg hup! :-q
Afbeelding
Sorry van de crappy foto, maar het gaat om het idee.
Wát een verschil! :-D (en ongelofelijk hoe erg je conditie achteruit gaat na een griepje en drie weken niet fietsen... :o )
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

vibemaker schreef:
tek-zotic schreef:virtuele drihoek tekenen op je frame
en dan sinusregels gebruiken :p
Sinus hoek = hoogtelijn gedeeld door rechtstaande zijde en als je de sinus weet, kan je de hoek bereken
Als dit in het Russisch was geweest had ik er net zoveel van begrepen :D Ik had beter moeten opletten op school denk ik :oops:
http://www.rekenshop.nl/image/cache/dat ... 00x500.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Gebruikersavatar
Fries!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 januari 2012, 20:38
Mijn mountainbike: GT Zaskar Comp 29"

Prachtige bike geworden, complimenten! :-q

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je nu uiteindelijk kwijt was aan alles bij elkaar?
Gezocht: op afroep beschikbare kabouters (m/v) voor schoonmaken MTB.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Fries! schreef:Prachtige bike geworden, complimenten! :-q

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je nu uiteindelijk kwijt was aan alles bij elkaar?
Thanx! :-D En ja, dat mag je. :-q

Voor de hele Deore groep, inclusief remmen en de vork heb ik een nieuwe keuken moeten installeren en een kratje bier gegeven om de keuken in te wijden. (wanneer je je eigen huis van onder tot boven hebt verbouwd denken mensen dat je handig bent en soms komt dat goed uit :winkie: )

Wielen, zadel, flats en nog wat bits & pieces zullen me zo ongeveer 250 á 300 euro gekost hebben bij elkaar.

Uiteraard lopen de kosten nog aardig op, want je hebt toch een paar specifieke stukken gereedschap nodig, en een montagestandaard is ook wel handig. Deze kosten neem ik voor het gemak niet mee, omdat dit een investering in de toekomst is en niet alleen specifiek voor deze fiets.

Had ik de vork en de groepset ook moeten kopen dan was ik nog iets van 575 extra kwijt geweest. Whoops, correctie 29-12-2013: ik heb het nog ff gechecked en dat zou ongeveer 475,- kosten...

Vanochtend nog ff het bos in geweest en het is onvoorstelbaar wat zo'n upgrade (al is het budget) een verschil kan maken! (en hij smoelt ook een stuk beter, al zeg ik het zelf...) :-q
Laatst gewijzigd door vibemaker op zo 29 december 2013, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Valt nog reuze mee kwa kosten. Plus je kunt altijd voor een volgend project alleen een frame kopen en bijna alles overzetten :-q
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Leergeld niet meegeteld :-) Well done !!
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
franksteenvoorden
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: di 30 oktober 2012, 15:25

vibemaker schreef:ik zeg hup! :-q
Afbeelding
Sorry van de crappy foto, maar het gaat om het idee.
Wát een verschil! :-D (en ongelofelijk hoe erg je conditie achteruit gaat na een griepje en drie weken niet fietsen... :o )

Amen, was vandaag op circuit park zandvoort wezen fietsen en een uur uithouden was al flink aanpoten en zure benen! Maar voor de rest leuk om je topic te volgen en de foto's doen goed aan het verhaal! Hou ons nog meer op de hoogte!
Plaats reactie