"levenslange garantie" is vaak ook erg beperkt en onder voorbehoud van van alles .... Daarbij kun je je afvragen wat de te verwachten levensduur van een lichtgewicht MTB frame is.headzz schreef: Dus, goed verhaal met dat Niner. Ga van de week maar alle materialen van de Niner af halen en sparen voor heel iets anders. Iets met levenslange garantie ofzo. Wat ongeveer bij de meeste andere fietsmerken het geval is. Erg jammer. Einde relatie met Niner voor mij.
Pedal Damn it; Jet 9 DOOD!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Moderator
- Berichten: 4129
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Ik zou je dealer, waar je het frame gekocht hebt, het vuur aan de schenen leggen met non-conformiteit. Dan haal je er vast meer uit dan die 35%. Een goede rechtsbijstandverzekering is dan wel handig denk ik.
Iets heel anders, maar ze staan wel voor hun producten: Orange. Extreem weinig problemen en als, dan zijn ze zeer coulant!
Verder blijft ieder (relatief) lichtgewicht product altijd een risico. Kiezen voor een coulant merk kan helpen (Giant en Trek weet ik dat goed zijn met de garantie) of toch iets lompere fietsen als Orange of Banshee, als je dan iets uniekers wilt.
Verder blijft ieder (relatief) lichtgewicht product altijd een risico. Kiezen voor een coulant merk kan helpen (Giant en Trek weet ik dat goed zijn met de garantie) of toch iets lompere fietsen als Orange of Banshee, als je dan iets uniekers wilt.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Zelfde trieste verhaal als bij BMC.
Nog wel benieuwd wat de LBS schrijft/ zegt waar je het frame hebt gekocht. Pleit inderdaad voor fabrikanten met een normale garantie afhandeling en coulance.
Nog wel benieuwd wat de LBS schrijft/ zegt waar je het frame hebt gekocht. Pleit inderdaad voor fabrikanten met een normale garantie afhandeling en coulance.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Of gewoon een carbon frame kopen. Die kan je iig nog laten repareren....
-
- Moderator
- Berichten: 4129
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Naming en shaming graag. Bij wie had je de Niner gekocht? Deze garantieafhandeling is een goede reden om daar nooit een meer fiets te kopen want:
A: de verkoper weet niet wat zijn verplichtingen zijn, verschuilt zich achter fabrieksgarantie waar jij niets mee te maken hebt.
B: probeert je ook voor 15% te naaien (300 eurootjes meneertje) bij de Crash Replacement, al dan niet bewust.
Edit: dit staat in de eerste openingspost..
A: de verkoper weet niet wat zijn verplichtingen zijn, verschuilt zich achter fabrieksgarantie waar jij niets mee te maken hebt.
B: probeert je ook voor 15% te naaien (300 eurootjes meneertje) bij de Crash Replacement, al dan niet bewust.
Edit: dit staat in de eerste openingspost..
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Dit is wel heel sneu van die mooie fiets. Mbt het kortingen verhaal, het kan zijn dat je van Niner met 35% korting een nieuw voorframe kan krijgen, je moet dan de achterkant laten overzetten. De LBS heeft je misschien een deal gemaakt voor een nieuw frame?
Anyways, kapot frame is nooit leuk, ook niet als de garantie wel goed geregeld is.
Anyways, kapot frame is nooit leuk, ook niet als de garantie wel goed geregeld is.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 783
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
Maat van me (Nutkees hier op forum) had hetzelfde met een Pyga, exact zelfde breuk, dik jaar buiten de garantie.
Die maakt dus een FB post, tagged Pyga erin, en jahoor binnen een week een nieuw frame.
Misschien ook even doen. Desnoods wil ik het voor je doen.
Je dealer laat je duidelijk in de steek.
Grt
Erik
Die maakt dus een FB post, tagged Pyga erin, en jahoor binnen een week een nieuw frame.
Misschien ook even doen. Desnoods wil ik het voor je doen.
Je dealer laat je duidelijk in de steek.
Grt
Erik
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Het verschil in korting kan zitten in dat de 35% op de adviesprijs is en dus 20% op de verkoop prijs?
Blijft een feit dat ze je gewoon een dikkere korting of nieuw frame moeten geven. 2 jaar voor zo'n merk is belachelijk.
Idd op FB of Twitter posten helpt vaak wel. Reageren de internet providers iig wel snel op.
Blijft een feit dat ze je gewoon een dikkere korting of nieuw frame moeten geven. 2 jaar voor zo'n merk is belachelijk.
Idd op FB of Twitter posten helpt vaak wel. Reageren de internet providers iig wel snel op.
- Gary Visser
- Extreme Biker
- Berichten: 705
- Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
- Mijn mountainbike: 9er O2 x2
Niner heeft mij ook zo ook eens een crash replacement frame aangeboden na een breuk (frame had toen amper 100km op de teller) maar ik kon het frame nieuw online goedkoper aankopen dan met de korting die ik van hen gekregen zou hebben, vond ik dus niet zo'n goede deal.
Heb het frame uiteindelijk laten herstellen voor 200 euro ofzo en sindsdien geen problemen meer gehad, rij er nog vaak mee.
Heb het frame uiteindelijk laten herstellen voor 200 euro ofzo en sindsdien geen problemen meer gehad, rij er nog vaak mee.
- headzz
- Mountainbike Junk
- Berichten: 164
- Lid geworden op: di 14 juni 2011, 20:36
- Mijn mountainbike: Z'n superlicht, oranje en vlijmscherp mesje
Ja heb deze post ook al gezien, en op gereageerd. Zit er wel aan te denken om dit ook maar te doen. Mijn dealer is al een tijdje klaar met Niner en verkoopt het ook iet meer. Reden: "Kut service van Niner."Ironhorse Erik schreef:Maat van me (Nutkees hier op forum) had hetzelfde met een Pyga, exact zelfde breuk, dik jaar buiten de garantie.
Die maakt dus een FB post, tagged Pyga erin, en jahoor binnen een week een nieuw frame.
Misschien ook even doen. Desnoods wil ik het voor je doen.
Je dealer laat je duidelijk in de steek.
Grt
Erik
Goed aanbod, ga het eerst zelf proberen. Mocht ik er niet uitkomen, dan kun je een PB verwachten. Thnx.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Maakt de dealer zich e rook makkelijk vanaf, daar waar ie zich wettelijk gezien niet makkelijk vanaf mag maken!
Off topic maar het wordt tijd dat wij een lijst van LBS'en en Fabrikanten aan leggen die wel service, garantie en coulance als handelsmerk hanteren.
Off topic maar het wordt tijd dat wij een lijst van LBS'en en Fabrikanten aan leggen die wel service, garantie en coulance als handelsmerk hanteren.
Ik begrijp het misschien verkeerd maar hanteert Niner als fabrikant hier niet ook een "vreemd" beleid?
Ik lees eerst "all products have a 5 year warranty" (of iig iets van die strekking) en later beperken ze zich ineens door te zeggen dat dat alleen voor carbon frames geldt, en dat alu frames slechts 2 jaar garantie hebben?
Ik lees eerst "all products have a 5 year warranty" (of iig iets van die strekking) en later beperken ze zich ineens door te zeggen dat dat alleen voor carbon frames geldt, en dat alu frames slechts 2 jaar garantie hebben?
Lekker vies is niet bah...