Pedal Damn it; Jet 9 DOOD!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

headzz schreef: Dus, goed verhaal met dat Niner. Ga van de week maar alle materialen van de Niner af halen en sparen voor heel iets anders. Iets met levenslange garantie ofzo. Wat ongeveer bij de meeste andere fietsmerken het geval is. Erg jammer. Einde relatie met Niner voor mij.
"levenslange garantie" is vaak ook erg beperkt en onder voorbehoud van van alles .... Daarbij kun je je afvragen wat de te verwachten levensduur van een lichtgewicht MTB frame is.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Lekker zeg.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik zou je dealer, waar je het frame gekocht hebt, het vuur aan de schenen leggen met non-conformiteit. Dan haal je er vast meer uit dan die 35%. Een goede rechtsbijstandverzekering is dan wel handig denk ik.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Iets heel anders, maar ze staan wel voor hun producten: Orange. Extreem weinig problemen en als, dan zijn ze zeer coulant!

Verder blijft ieder (relatief) lichtgewicht product altijd een risico. Kiezen voor een coulant merk kan helpen (Giant en Trek weet ik dat goed zijn met de garantie) of toch iets lompere fietsen als Orange of Banshee, als je dan iets uniekers wilt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zelfde trieste verhaal als bij BMC.

Nog wel benieuwd wat de LBS schrijft/ zegt waar je het frame hebt gekocht. Pleit inderdaad voor fabrikanten met een normale garantie afhandeling en coulance.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Of gewoon een carbon frame kopen. Die kan je iig nog laten repareren....
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Naming en shaming graag. Bij wie had je de Niner gekocht? Deze garantieafhandeling is een goede reden om daar nooit een meer fiets te kopen want:

A: de verkoper weet niet wat zijn verplichtingen zijn, verschuilt zich achter fabrieksgarantie waar jij niets mee te maken hebt.
B: probeert je ook voor 15% te naaien (300 eurootjes meneertje) bij de Crash Replacement, al dan niet bewust.

Edit: dit staat in de eerste openingspost.. :oops:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Dit is wel heel sneu van die mooie fiets. Mbt het kortingen verhaal, het kan zijn dat je van Niner met 35% korting een nieuw voorframe kan krijgen, je moet dan de achterkant laten overzetten. De LBS heeft je misschien een deal gemaakt voor een nieuw frame?

Anyways, kapot frame is nooit leuk, ook niet als de garantie wel goed geregeld is.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Maat van me (Nutkees hier op forum) had hetzelfde met een Pyga, exact zelfde breuk, dik jaar buiten de garantie.
Die maakt dus een FB post, tagged Pyga erin, en jahoor binnen een week een nieuw frame.
Misschien ook even doen. Desnoods wil ik het voor je doen.
Je dealer laat je duidelijk in de steek.
Grt
Erik
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het verschil in korting kan zitten in dat de 35% op de adviesprijs is en dus 20% op de verkoop prijs?
Blijft een feit dat ze je gewoon een dikkere korting of nieuw frame moeten geven. 2 jaar voor zo'n merk is belachelijk.
Idd op FB of Twitter posten helpt vaak wel. Reageren de internet providers iig wel snel op.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Niner heeft mij ook zo ook eens een crash replacement frame aangeboden na een breuk (frame had toen amper 100km op de teller) maar ik kon het frame nieuw online goedkoper aankopen dan met de korting die ik van hen gekregen zou hebben, vond ik dus niet zo'n goede deal.
Heb het frame uiteindelijk laten herstellen voor 200 euro ofzo en sindsdien geen problemen meer gehad, rij er nog vaak mee.
Gebruikersavatar
headzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: di 14 juni 2011, 20:36
Mijn mountainbike: Z'n superlicht, oranje en vlijmscherp mesje

Ironhorse Erik schreef:Maat van me (Nutkees hier op forum) had hetzelfde met een Pyga, exact zelfde breuk, dik jaar buiten de garantie.
Die maakt dus een FB post, tagged Pyga erin, en jahoor binnen een week een nieuw frame.
Misschien ook even doen. Desnoods wil ik het voor je doen.
Je dealer laat je duidelijk in de steek.
Grt
Erik
Ja heb deze post ook al gezien, en op gereageerd. Zit er wel aan te denken om dit ook maar te doen. Mijn dealer is al een tijdje klaar met Niner en verkoopt het ook iet meer. Reden: "Kut service van Niner."
Goed aanbod, ga het eerst zelf proberen. Mocht ik er niet uitkomen, dan kun je een PB verwachten. Thnx.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Maakt de dealer zich e rook makkelijk vanaf, daar waar ie zich wettelijk gezien niet makkelijk vanaf mag maken!

Off topic maar het wordt tijd dat wij een lijst van LBS'en en Fabrikanten aan leggen die wel service, garantie en coulance als handelsmerk hanteren.
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Ik begrijp het misschien verkeerd maar hanteert Niner als fabrikant hier niet ook een "vreemd" beleid?
Ik lees eerst "all products have a 5 year warranty" (of iig iets van die strekking) en later beperken ze zich ineens door te zeggen dat dat alleen voor carbon frames geldt, en dat alu frames slechts 2 jaar garantie hebben?
Lekker vies is niet bah...
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Nee. Op carbon frames is de garantie vaak anders dan op aluminium frames.
StAlTiCa
Plaats reactie