Klopt, maar als ze eerst in hun algemene voorwaarden zetten dat alle producten 5jaar waarborg heeft...owwwwk schreef:Nee. Op carbon frames is de garantie vaak anders dan op aluminium frames.
Pedal Damn it; Jet 9 DOOD!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 516
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
- Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2737
- Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
- Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)
Dan heb je niet goed gelezen. Bij Niner is de garantie op alu frames al heel lang 2 jaar. Iig sinds 2011, volgens mij zelfs al langer. Het was voor mij toen de reden om niet voor alu te kiezen.vedet schreef:Klopt, maar als ze eerst in hun algemene voorwaarden zetten dat alle producten 5jaar waarborg heeft...owwwwk schreef:Nee. Op carbon frames is de garantie vaak anders dan op aluminium frames.
Ik ben sowieso geen fan van lichtgewicht alu frames; zo'n beetje alle bekenden van mij die er een hadden (!) kregen te maken met gescheurde frames (diverse merken)
StAlTiCa
-
- Extreme Biker
- Berichten: 787
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
Er is een verschil tussen een scheurtje op de hoek van een lasnaad en een constructiefout zoals hier duidelijk het geval is.
- headzz
- Mountainbike Junk
- Berichten: 164
- Lid geworden op: di 14 juni 2011, 20:36
- Mijn mountainbike: Z'n superlicht, oranje en vlijmscherp mesje
Zo ff een citrep:
Mijn dealer in Zwolle heeft me een mooi bod gedaan voor een frame van Orbea. Pracht frame voor weinig. Toch wilde ik het nog even proberen met Niner. Iets met 'Ninergevoel' enzoo.
Hieronder in "het kort" de gang van zaken::
...
Hello Anthony,
Before I take actions of pursuing the Crash replacement offer I've got some questions.
1. First of all I wonder if this offer's the same as my dealer offers, the 20% discount of a new frame. On the site you state: "As the original owner, you are entitled to receive a new frame or triangle at a 35% discount from retail pricing, we call this Crash Replacement pricing." This is a different discount than my dealer says. For me that's strange. So what's your offer?
2. Second statement on your site:
"WARRANTY POLICY Original owner’s warranty
Niner warrants that all of our products are free from manufacturing and material defects for 5 years from the original purchase date."
So reading this statement I guess that my Niner frame is one of your products and therefore warranted free from material defects for 5 years. Mine broke within that 5 years. Definitely a manufacturing defect. So in my opinion that 35% discount is way off reasonable.
Best regards,
Martin
a (hopefully lifetime) Niner family-member"
-------------------------------------------
Hi Martin,
Thanks for getting back to me.
Hope you had a great weekend.
I'll answer your questions in order.
1. As I had mentioned before, as the original owner you are entitled to a 35% discount from retail pricing. As to where you shop is coming up with the 20% I'm not sure, but I would strong suggest double checking with them before you move forward. There is a slight possibility that they are offering some sort of bundled discount that will include labor as well?... I'm not sure, but Niner is not responsible for determining the bike shops pricing structure.
2. To add clarity, Niner offers a 5 year warranty on Carbon frame, it is referred to as the C5 warranty. We offer only a 2 year warranty on alloy and steel frames. Apologies for the confusion.
If you would like to pursue the CR offer please contact your local shop.
Cheers,
Anthony
Aldus het verhaal van Niner zelf over hun garantieafhandeling. Heb dit overigens nog wel even moeten voorleggen bij Niner Benelux .....Diegene die me wilde weg sturen met een 20% korting.
Maar nu, ben alweer een tijdje verder. Om een lang verhaal kort te maken:
Uiteindelijk contact gehad net Niner Benelux. Na wat mailverkeer besloten een nieuw frame te bestellen en het bij Niner te houden. Had een mooi frame gezien, in de juiste maat en van carbon. deze dus;
SuperVET frame en zelfs nog het laatste beschikbare in de USA. Ik heb Niner dan ook aangegeven dit frame te willen hebben.
Datum: 1-6-2017 20:21:06
Onderwerp: Re: Re: Death of a Jet
Aan: ........l@ninerbikes.com>
Hello Anthony,
Last few weeks I had contact with Seb from Niner Benelux. I asked him about the price and possibilities for a new Niner frame. I got some prices. I also asked him to check if the Niner Jet 9 carbon orange frame is still available and asked for the possibilities to have that frame before the end of june in Holland. That was almost two weeks ago. Still got no answer. "I asked Niner but got no answer yet," Seb say's.
I think I have waited long enough now and want to make a dissension this weekend. So I think this will be my last call to Niner.
I this Niner Jet frame still available and so, can you get this one in Holland before the end of june? If not, thanks anyway. If so, please contact Seb from Niner benelux.
Yours faithfully
Martin Kopp
---------------------
Datum: 2-6-2017 22:21:06
Onderwerp: Re: Re: Death of a Jet
Aan: info@ninerbikes.com>
Dear,
I got no answer and also my dealer up here in Holland. Please give me an answer. I want to stay a member of the Niner family but need to no this weekend.
Martin
DUZZZZ, na enkele mailtjes en zelfs een paar keer de telefoon gepakt te hebben en Niner Benelux proberen te contacten is het muisstil aan het front. Niets! Geen telefoontje terug. Geen bericht, geen email. Niet van Niner Benelux maar ook niet meer uit Amerika. Ik ben al die tijd lekker gemaakt en nu ik over wil gaan op de koop - en dus in ga op het Crash replacement Offer - wordt het stil en hoor ik niets meer. Heel bijzonder. Dit is dan ook de reden dat mijn dealer gestopt is met Niner. Wat een kutlui zeg. Krijg het gevoel een behoorlijke trap na te krijgen van mijn eigen 'Niner' familie. Dit kan toch niet waar zijn.........
Omdat het fietsen me toch in het bloed zit toch maar even een Cannondale Flash geleend Lekker fietsje. Dat Orbea frame is mooi maar toch niet helemaal mijn ding. Krijg er geen gevoel bij.
Na veel wikken en wegen, kijken en bedenken heb ik een mooi aanbod gekregen voor een ander fietsje Dit wordt mijn nieuwe schoonheid. Nieuwe familie (met levenslang garantie enzoo). Zeker niet minder, beter misschien wel.......
DAAAHAAAAAAGGG NINER!!!!!
........
Mijn dealer in Zwolle heeft me een mooi bod gedaan voor een frame van Orbea. Pracht frame voor weinig. Toch wilde ik het nog even proberen met Niner. Iets met 'Ninergevoel' enzoo.
Hieronder in "het kort" de gang van zaken::
...
Hello Anthony,
Before I take actions of pursuing the Crash replacement offer I've got some questions.
1. First of all I wonder if this offer's the same as my dealer offers, the 20% discount of a new frame. On the site you state: "As the original owner, you are entitled to receive a new frame or triangle at a 35% discount from retail pricing, we call this Crash Replacement pricing." This is a different discount than my dealer says. For me that's strange. So what's your offer?
2. Second statement on your site:
"WARRANTY POLICY Original owner’s warranty
Niner warrants that all of our products are free from manufacturing and material defects for 5 years from the original purchase date."
So reading this statement I guess that my Niner frame is one of your products and therefore warranted free from material defects for 5 years. Mine broke within that 5 years. Definitely a manufacturing defect. So in my opinion that 35% discount is way off reasonable.
Best regards,
Martin
a (hopefully lifetime) Niner family-member"
-------------------------------------------
Hi Martin,
Thanks for getting back to me.
Hope you had a great weekend.
I'll answer your questions in order.
1. As I had mentioned before, as the original owner you are entitled to a 35% discount from retail pricing. As to where you shop is coming up with the 20% I'm not sure, but I would strong suggest double checking with them before you move forward. There is a slight possibility that they are offering some sort of bundled discount that will include labor as well?... I'm not sure, but Niner is not responsible for determining the bike shops pricing structure.
2. To add clarity, Niner offers a 5 year warranty on Carbon frame, it is referred to as the C5 warranty. We offer only a 2 year warranty on alloy and steel frames. Apologies for the confusion.
If you would like to pursue the CR offer please contact your local shop.
Cheers,
Anthony
Aldus het verhaal van Niner zelf over hun garantieafhandeling. Heb dit overigens nog wel even moeten voorleggen bij Niner Benelux .....Diegene die me wilde weg sturen met een 20% korting.
Maar nu, ben alweer een tijdje verder. Om een lang verhaal kort te maken:
Uiteindelijk contact gehad net Niner Benelux. Na wat mailverkeer besloten een nieuw frame te bestellen en het bij Niner te houden. Had een mooi frame gezien, in de juiste maat en van carbon. deze dus;
SuperVET frame en zelfs nog het laatste beschikbare in de USA. Ik heb Niner dan ook aangegeven dit frame te willen hebben.
Datum: 1-6-2017 20:21:06
Onderwerp: Re: Re: Death of a Jet
Aan: ........l@ninerbikes.com>
Hello Anthony,
Last few weeks I had contact with Seb from Niner Benelux. I asked him about the price and possibilities for a new Niner frame. I got some prices. I also asked him to check if the Niner Jet 9 carbon orange frame is still available and asked for the possibilities to have that frame before the end of june in Holland. That was almost two weeks ago. Still got no answer. "I asked Niner but got no answer yet," Seb say's.
I think I have waited long enough now and want to make a dissension this weekend. So I think this will be my last call to Niner.
I this Niner Jet frame still available and so, can you get this one in Holland before the end of june? If not, thanks anyway. If so, please contact Seb from Niner benelux.
Yours faithfully
Martin Kopp
---------------------
Datum: 2-6-2017 22:21:06
Onderwerp: Re: Re: Death of a Jet
Aan: info@ninerbikes.com>
Dear,
I got no answer and also my dealer up here in Holland. Please give me an answer. I want to stay a member of the Niner family but need to no this weekend.
Martin
DUZZZZ, na enkele mailtjes en zelfs een paar keer de telefoon gepakt te hebben en Niner Benelux proberen te contacten is het muisstil aan het front. Niets! Geen telefoontje terug. Geen bericht, geen email. Niet van Niner Benelux maar ook niet meer uit Amerika. Ik ben al die tijd lekker gemaakt en nu ik over wil gaan op de koop - en dus in ga op het Crash replacement Offer - wordt het stil en hoor ik niets meer. Heel bijzonder. Dit is dan ook de reden dat mijn dealer gestopt is met Niner. Wat een kutlui zeg. Krijg het gevoel een behoorlijke trap na te krijgen van mijn eigen 'Niner' familie. Dit kan toch niet waar zijn.........
Omdat het fietsen me toch in het bloed zit toch maar even een Cannondale Flash geleend Lekker fietsje. Dat Orbea frame is mooi maar toch niet helemaal mijn ding. Krijg er geen gevoel bij.
Na veel wikken en wegen, kijken en bedenken heb ik een mooi aanbod gekregen voor een ander fietsje Dit wordt mijn nieuwe schoonheid. Nieuwe familie (met levenslang garantie enzoo). Zeker niet minder, beter misschien wel.......
DAAAHAAAAAAGGG NINER!!!!!
........
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Voor wat het waard is: ik vind die Cannondale een Stuk mooier dan die Niner, ook qua kabelloop en kleurstelling
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Heeft Niner geen Facebook pagina? Dan zal ik ze zeker ook even taggen!
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
Zo dat zou je eigenlijk niet verwachten van een merk als Niner... Terecht dat je LBS ook gelijk de stekker eruit trekt. Zo kun je geen zaken doen met een fabrikant en je klanten tevreden houden. Tja Cannondale is dan gelijk weer een heel ander frame. Ik hoop dat je hier meer plezier mee gaat beleven, maar uit de verhalen zit het bij Cannondale wel snor met de garantie.
- Jan Willem
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4204
- Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
- Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988
Herkenbaar gevoel, heb iets vergelijkbaars met een ander merk.headzz schreef:DAAAHAAAAAAGGG NINER!!!!!
........
Overigens vind ik die Cannondale een factor 100 mooier dan die Niner, ik vind veel Niners bij de lelijkste bikes horen die er zijn.
(dat mag ik nu vast wel zeggen )
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Inderdaad. In het verleden best veel contact met ze gehad, zowel rechtstreeks in de VS als via Busybee (importeur). Altijd erg snel en correct geholpen. Gelukkig nooit voor garantie, met name voor vragen over opbouw van frames. Dat was in de tijd toen ze nog relatief klein waren (zeker in Europa), zeer lastig te verkrijgen waren en carbon uberhaupt niet in hun assortiment voorkwam.mud mate schreef:Zo dat zou je eigenlijk niet verwachten van een merk als Niner...
Misschien iets te hard gegroeid en dat qua organisatie niet bij kunnen houden.
Erg jammer. Ik fiets nu al weer 7,5 jaar heel tevreden op m'n Jet en RIP rond. Nooit problemen, en ondanks de vele "assortimentswissels" in m'n schuur zijn dit de blijvertjes.
Veel plezier met de C'dale! (heb ik ook goede ervaringen mee). Heb jaren fijn op een Scalpel 26" carbon gefietst, maar toen ik een 29" FS wilde had C'dale die nog niet in het assortiment en was ook niet van plan dat te introduceren. Zo hard kan het gaan
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- headzz
- Mountainbike Junk
- Berichten: 164
- Lid geworden op: di 14 juni 2011, 20:36
- Mijn mountainbike: Z'n superlicht, oranje en vlijmscherp mesje
Uuh ja, ze hebben een facebooksite. Op de foto heb ik dat getagd. Allicht is er nog een andere manier om taggen, eentje waarbij Niner het wel krijgt te zien. Ideeën zijn welkom.japie carbon schreef:Heeft Niner geen Facebook pagina? Dan zal ik ze zeker ook even taggen!
@Jan de Man: ...... en laat die - groene was het toch? - Jet 9 van jou nou net de aanzet zijn geweest een kijkje te nemen in de keuken van Niner. Met als gevolg de portemonnee leeg te maken met een nieuwer model Jet. Helaas dat het zo moet eindigen. Voor jou beter dat er nog van kunt genieten.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Inderdaad, de groene doet het nog steeds. Naast de Knifeman één van de 2 fietsen welke ik het meeste gebruik. Vorig jaar een update gegeven met 1x11 (was nog 2x9) en weer klaar voor de toekomst.headzz schreef:...... en laat die - groene was het toch? - Jet 9 van jou nou net de aanzet zijn geweest een kijkje te nemen in de keuken van Niner. .
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
En zo wordt het lijstje van fabrikanten die wel service willen verlenen van zelf korter. Enige wat wij consumenten hoeven te doen is ons koopgedrag hierop aanpassen.
Wat een verschil 2 jaar garantie of levenslang. Cannondale is de enige fabrikant met levensgarantie?
Wat een verschil 2 jaar garantie of levenslang. Cannondale is de enige fabrikant met levensgarantie?
Nee, zeker niet maar ook 'levenslange' garantie is aan voorwaarden gebonden en is niet altijd zo mooi als het klinkt. Er is ook een gebruiker met de naam 'cannonfail' na de nodige ellende met dat merk en zo is er voor ieder merk wel wat te vinden.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Kreeg gisteren een brief van de curator die het faillissement van Busybee (importeur Benelux) aan het afronden is.........Die was de 12e verstuurd dus toen je ze probeerden te contacten waren ze waarschijnlijk al met andere dingen bezig.headzz schreef:DUZZZZ, na enkele mailtjes en zelfs een paar keer de telefoon gepakt te hebben en Niner Benelux proberen te contacten is het muisstil aan het front. Niets! Geen telefoontje terug. Geen bericht, geen email. Niet van Niner Benelux
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....