The Godmother of all MTB's > FINISHED PAG. 18

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Respect dude!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Wat een boeiend verhaal bij zo'n niet-alledaags projekt :-q .

Er zijn inderdaad bikes waar je wat mee kan hebben.
Mijn eerste bike eind jaren '80 was ook een Batavus. Uit de 'Action line'.
Als ik mij niet vergis had je die toen in 3 kleurstellingen waarbij geel steeds de basiskleur was; geel-zwart, geel-rood en geel-groen-zwart. De Dasher, Buster en de Rambler....?
Op zich geen bike waar ik nog steeds de kriebels bij krijg, maar wel jammer dat ik 'm ooit verkocht.

Veel uitzoek- en bouwplezier!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:Het project
De headset is een BMX type voor extra sterkte.
Het is een NOS Tange 1” die op dit moment ook onderweg is vanuit de USA.
Voor nog geen € 5.- had elke LBS deze voor jouw kunnen leveren.
Klopt, er staat dan geen 'Tange' op het doosje.
Jamis Diablo schreef:Het project
Bottem bracket
De BB is een Shimano trapas met Oddysey lagers, ik heb deze nog niet op Ebay gevonden en met mij nog even in verdiepen welke type’s het precies zijn.
Oddysey is jarenlang gedistribueerd door lowieke, geen idee of ze het nog doen maar ze waren altijd erg meewerkend als ik iets 'vreemds' nodig had op dat gebied.
Ik bestelde in de hoedanigheid van 'LBS' dus vermoed ik dat contact ook via jouw LBS gaat.
Maar je kan het natuurlijk ook via de directe weg proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Jamis Diablo schreef:
Zadel
Het zadel is een Brooks B72, helaas ook erg duur in goede staat, gaat ook zo richting de $150.
Nog even goed zoeken dus.


Waarschijnlijk heeft je buurvrouw die op haar 30 jaar oude Gazelle Tour De France zitten.
Van die fiets zijn er wekelijk meer dan 100.000 verkocht door de jaren.
Vele mensen wilde een Brooks omdat een Brooks goed zou zijn. (afhankelijk van je lichaamsafmetingen zou dit kunnen kloppen natuurlijk)
Wat ik wil zeggen, kijk uit naar oude sportfietsen. Ik weet zeker dat dit niet meer dan € 25.- zou hoeven kosten.

Zadelpen; Welke maat en kleur zoek je? Ik heb volgens mij nog een nieuwe goude 25.4mm liggen.

Als je klaar bent met verchromen, en het is goed bevallen. Strakheid, netheid, kwaliteit, laat mij weten wie!

Jamis Diablo schreef: Ik ben op zoek naar een bedrijf dat een frame chemisch kan ontroesten, dus als iemand een adres weet?


Als je er geen haast mee hebt. Neem eens contact op met: http://www.fallon-bikes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tevens je adres voor Fat-Bikes, 29-ers, Singlespeed en Fixies!!

Succes! :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Iedereen bedankt voor de leuke reacties :-D
baron062 schreef:Mooi project!

Heb je wel de bijpassende cranktrekker bij dat TA crankstel gevonden? Dit is nl. een andere maat.

Ik heb volgens mij ook nog een stronglight blad liggen, passend op dat crankstel. Zal eens kijken hoeveel tandjes dat heeft.
Nee die heb ik niet, goeie tip :-q
Er zijn zo nog veel meer dingen die niet standaard zijn en moeten worden aangepast.
Zoals de achterbrug die een paar cm uit elkaar moet, omdat de naven breder zijn.
Stumpjumper1990 schreef:Top Jeroen!

Vaak is de zoektocht naar alle onderdelen nog het leukst van alles! Kan me mijn 1982 Stumpjumper- project nog goed herinneren....
Mocht je nog hulp in de VS nodig hebben voor het versturen van onderdelen, laat het me maar weten. Ik heb nog wel wat adressen daar!

Gr,
Bart

Thanks, die hou ik zeker in gedachten! Al valt het mij mee, de meeste kleine onderdelen worden wel internationaal verzonden.
De wielen kan nog een uitdaging worden.
kermit schreef:Mooi project Jeroen, ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Mijn vader restaureerde klassieke motoren (pre 1940) als hobby dus ik heb vaak genoeg gezien hoe iets ouds & roestigs werd omgetoverd in een als nieuw exemplaar. En ik heb ook gezien hoeveel werk dat is ;-)

Nu is een fiets natuurlijk geen motor, maar toch.
Veel succes met je project, ik denk dat er iets heel moois uit komt rollen... :-q
Dank je, gelukkig hoef ik alleen frame en vork te ontroesten en spuiten, de overige onderdelen zijn nog in goede staat te krijgen.
Jan Willem schreef:Wat een boeiend verhaal bij zo'n niet-alledaags projekt :-q .

Er zijn inderdaad bikes waar je wat mee kan hebben.
Mijn eerste bike eind jaren '80 was ook een Batavus. Uit de 'Action line'.
Als ik mij niet vergis had je die toen in 3 kleurstellingen waarbij geel steeds de basiskleur was; geel-zwart, geel-rood en geel-groen-zwart. De Dasher, Buster en de Rambler....?
Op zich geen bike waar ik nog steeds de kriebels bij krijg, maar wel jammer dat ik 'm ooit verkocht.

Veel uitzoek- en bouwplezier!
Je gaat door voor de koelkast! Klopt helemaal qua kleuren.
Qua prijs was de volgorde Buster, Dasher, Rambler. Het liep van 500LX naar XT afmontage.
Schorem schreef:Hoop goede tips
Top! Hier ga ik zeker achteraan :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

...pakt een stoel
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Heel gaaf project! Ik moest na het lezen van je startpost meteen denken aan de DVD "Klunkerz: A Film About Mountain Bikes" over het ontstaan van onze hobby. Met geweldige oude beelden en interviews met de mtb-legends.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Die brooks B72 is er nog gewoon nieuw rond 80€ http://www.bike-components.de/products/ ... ttel-.html" onclick="window.open(this.href);return false; ff een tijdje inrijden en hij is "oud" :wink:
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1362
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Leuk project, ben benieuwd naar het eindresultaat. Is het ook de bedoeling om er op te gaan rijden, of wordt het een museumstuk?

Om het helemaal compleet te maken zou je natuurlijk eigenlijk als hij af is het vliegtuig moeten pakken naar San Francisco en Repack ermee rijden!

Ik heb zelf ruim een jaar in dat gebied gewoond en er is destijds nog iemand via dit forum bij mij op bezoek geweest. Ik had 'm ook naar MTBR verwezen en daar is hij in contact gekomen met Charlie Kelly. Daar heeft hij toen een mountainbike van geleend, en hij heeft nog een tocht gereden met de enige dame op de groepsfoto die je gepost hebt.
Scale60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)

Back to were it all begun. Wouw dit is een project om te volgen zowel voor de bike maar ook het gehele verhaal eromheen en hoe het is begonnen.
Respect !
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

nielsvk schreef:Leuk project, ben benieuwd naar het eindresultaat. Is het ook de bedoeling om er op te gaan rijden, of wordt het een museumstuk?

Om het helemaal compleet te maken zou je natuurlijk eigenlijk als hij af is het vliegtuig moeten pakken naar San Francisco en Repack ermee rijden!

Ik heb zelf ruim een jaar in dat gebied gewoond en er is destijds nog iemand via dit forum bij mij op bezoek geweest. Ik had 'm ook naar MTBR verwezen en daar is hij in contact gekomen met Charlie Kelly. Daar heeft hij toen een mountainbike van geleend, en hij heeft nog een tocht gereden met de enige dame op de groepsfoto die je gepost hebt.
Ik geloof niet in museumstukken, er gaat zeker op gereden worden. :-q
De Repack rijden zou inderdaad wel de ultieme rit zijn, of nog mooier, de fiets laten opbouwen door Alan Bonds en dan samen de Repack rijden :wink:
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Ik heb de startpost met plezier gelezen, dit wordt een wel heel gaaf project :-q
modder zuigt!
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:De Repack rijden zou inderdaad wel de ultieme rit zijn, of nog mooier, de fiets laten opbouwen door Alan Bonds en dan samen de Repack rijden :wink:
Zoiets als deze, alleen dan zonder helm en in spijkerbroek. Vooral dat handen schudden op het laatst is wel een leuk detail
troje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 23:46
Mijn mountainbike: Vooral Rocky's!

Fijn om ambitieuze projecten zoals dit ook in Nederland te zien :)
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Super project en heel inspirerend.
Gaan we zeker volgen !
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Mu``
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Close to Jedi.
Contacteer:

HOLY SHIT - wat een gaaf project. Volgen...
Plaats reactie