Liteville 301 (Syntace W35 upgrade)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

probeer ook zeker eens een dropper! schijnt een openbaring te zijn :wink: zelf wou ik de tomac zo licht mogelijk hebben, maar dit gaat ten koste van het doel om een fantastische AM bike te bouwen.

ik weet niet welk soort bike je ervan wilt brouwen? maar staar je niet blind op het gewicht tenzij je echt een snelle xc bike wilt hebben. maar met een dropper mooie riser enz.. valt het gewicht denk ik nog wel mee hoor! wat weegt hij nu? 11 kg? 10?
26'er rulezz !!
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

X-12 is idd vanaf MK8 normaliter. Maar volgens mij is dat ook een overgangsjaar geweest. Naar mijn weten is het eerste nummer van het framenummer welke aan de onderkant van de BB gestanst is, de herleiding van de MK variant. Ik heb een MK7 en dit nummer begint ook met een 7 in mijn geval. Ik heb dezelfde Rockguard als jij en vanaf MK8 en jonger is deze inderdaad anders.

Neem anders voor de zekerheid even contact op met Liteville, reageren erg snel op de mail. Andere optie is de NL importeur, One Way Distribution te Rotterdam.

Ik zou persoonlijk op zoek gaan naar een Talas voorvork, ideaal voor deze bike in mijn ogen.

De schijven goed ontvetten wil misschien ook nog wel helpen. Een andere optie is het mini imbusje direct achter de remhendel, die kan je wellicht wat verder indraaien.
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

[quote="michelj"]
Afbeelding

Als ik naar dit nummer kijk denk ik dat het om een Mk5 gaat

Dit is inderdaad een MK 5 . Of te wel een 301 MK maat M met het serienummer 0052 :-)

Ik had op de mijne ook Hope Mono Mini remmen zitten. Weliswaar in een 180/160 combinatie maar remmen deden ze als de beste. Ik denk dat je met nieuwe blokken en je schijven goed ontvetten en paar flinke ankers overhoudt. Deze remmen zitten nu naar een jaartje of 6 op de fiets van mijn vrouw en doen het nog uitstekend. Dus een beetje TLC en je kunt gaan uitleven.

De genoemde optie om een dropper post in het frame te plaatsen is een hele goede. Tenminste als je niet alleen in NL rijdt. Ik heb de mijne in de 301MK9 zitten en gebruik hem veelvuldig. Weliswaar in de ardennen en de dolomiten maar het is zekere de moeite waard. Als je een type als RS reverb neemt zorg er dan wel voor dat je een shim gebruikt die lang genoeg is.
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

terunky schreef: wat weegt hij nu? 11 kg? 10?
Hij weegt nu 12.5 kilo en dat is toch wel het maximale dat hij van mij mag wegen.

De vraag is wat wil je doen met je bike, xc houden of hem toch am uitrusten? ik zoek iets er tussenin de bike wil ik namelijk overal in zitten van Nederland tot de Franse alpen.
Een FOX Talas is dan wel ideaal dan kan ik de veerweg instellen van 100 tot 140mm, een dropper zie ik ook wel zitten die staat nu ook zeker in de toekomstplannen van deze fiets.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Holysmoly Michel; je laat er geen gras over groeien.
Wat n prachtige bak! :-q
De genoemde upgrades zullen zeker n lean-mean-bikin'-machine gaan maken, inzetbaar op alle fronten.

Heel veel plezier ermee! :bier:

ps: investeer ook in n kabelslotje.....
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

michelj schreef:
terunky schreef: wat weegt hij nu? 11 kg? 10?
Hij weegt nu 12.5 kilo en dat is toch wel het maximale dat hij van mij mag wegen.

De vraag is wat wil je doen met je bike, xc houden of hem toch am uitrusten? ik zoek iets er tussenin de bike wil ik namelijk overal in zitten van Nederland tot de Franse alpen.
Een FOX Talas is dan wel ideaal dan kan ik de veerweg instellen van 100 tot 140mm, een dropper zie ik ook wel zitten die staat nu ook zeker in de toekomstplannen van deze fiets.

dan zou ik zeker een fox talas erin zetten! lijkt mij ook ideaal in deze bike! maar er hoort toch zeker ook een dropper in ja :wink: alleen die wielen...... erg mooi voor xc gbruik, maar jumps? alpen zelfs? olympic zijn toch de aller lichtste notubes velgen?

12.5 kg? ik dacht toch zeker lichter :~ nou ja, het blijft een allu fully, die zijn nou eenmaal zwaar als je een stevige wilt hebben....
26'er rulezz !!
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

rcoenders schreef: [

Dit is inderdaad een MK 5 . Of te wel een 301 MK maat M met het serienummer 0052 :-)
Dit is inderdaad de manier om te verifiëren, zojuist vanuit Liteville bevestiging gehad.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Die zijn er 's ochtends altijd als eerste bij. :-D
terunky schreef: dan zou ik zeker een fox talas erin zetten! lijkt mij ook ideaal in deze bike! maar er hoort toch zeker ook een dropper in ja :wink: alleen die wielen...... erg mooi voor xc gbruik, maar jumps? alpen zelfs? olympic zijn toch de aller lichtste notubes velgen?

12.5 kg? ik dacht toch zeker lichter :~ nou ja, het blijft een allu fully, die zijn nou eenmaal zwaar als je een stevige wilt hebben....
Talas bevalt goed in de mijne en je ziet ze ook vaak in 301's.
Olympic's zijn een van de lichtere inderdaad, meen vergelijkbaar met 355 of Crest.
Als je voor een dropper gaat, de Reverb is er wel in 34.9, KS komt ook met 34.9.

Liteville is toch wel vrij licht voor een aluminium fully en ook vrij sterk. ;) Dat elimineert de derde keuze. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

memento-mori schreef:
rcoenders schreef: [

Dit is inderdaad een MK 5 . Of te wel een 301 MK maat M met het serienummer 0052 :-)
Dit is inderdaad de manier om te verifiëren, zojuist vanuit Liteville bevestiging gehad.
Mooi, dan weet ik dat het om een mk5 gaat :-q
Nimbus schreef: KS komt ook met 34.9.
Wat voor merk of type is ks?
jjspeed schreef:
Holysmoly Michel; je laat er geen gras over groeien.
Wat n prachtige bak! :-q
De genoemde upgrades zullen zeker n lean-mean-bikin'-machine gaan maken, inzetbaar op alle fronten.

Heel veel plezier ermee! :bier:

ps: investeer ook in n kabelslotje.....
thnx!, een kabelslot heb ik al en die zal ik nu zeker gaan gebruiken :lol:
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

KS is Kindshock, die zouden rond deze tijd met een 34.9mm van de LEV komen.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

En een Rock Shox Sektor is ook een prettige vork voor een leuke prijs...
http://www.bikemag.com/gear/rockshox-sektor-tk-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

mud mate schreef:En een Rock Shox Sektor is ook een prettige vork voor een leuke prijs...
http://www.bikemag.com/gear/rockshox-sektor-tk-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
De prijs is idd goed 300,- is niet veel voor een nieuwe vork, voor in de toekomst staat er een talas op de planning het lijkt mij ideaal dat je in NL gewoon met 100mm veerweg rijdt en in de alpen met 140mm veerweg.
mtbik
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 februari 2011, 21:42
Mijn mountainbike: liteville 301 MK4, Hammerhead Thumper

hoi,

mooie fiets! ik heb deze ook gezien bij CC, hij kwam daar binnen kort nadat ik mijn 301 daar gekocht had!

wat betreft de vork: ik heb op mijn 301 de sektor in de coil versie, deze heeft 2 standen: 120 en 150mm, bevalt mij erg goed, zeker voor een vork van nog geen 300 euro!
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=111622" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=116178" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hier nog een reviewtje over zijn vork...
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/categ ... -12-46064/" onclick="window.open(this.href);return false;
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Ik ben op de website nog het artikel tegen gekomen over die verschillende wiel maten die bij je lengte moeten horen.
Afbeelding
One wheel size... for a small 1.5m woman all the way up to a 2m giant? Not with the new Liteville. Here are the compatible wheel sizes for all six (!) frame lengths of the Liteville 301 Mk10. Because, a frame length and wheel size should not fit a standardized sized rider, but actually specifically fit you!“
Als ik de website van liteville lees dan gaat 27.5inch alleen aan de achterkant passen vanaf de mk10 modellen...
In de voorvork zal het waarschijnlijk wel gaan passen, ik ben benieuwd hoe dat fiets van voren een groter wiel dan van achteren? het lijkt mij dat de fiets dan aan de voorkant makkelijker over rotsen en boomstammen heen rolt.
Plaats reactie