XTrail XX1, after crash....

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Carbonreparatie doet het toch voor 159 euro ofzo?
kossymtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: do 7 juli 2011, 13:09
Mijn mountainbike: ,,

mud mate schreef:Kun je het niet verhalen op de WA verzekering van je maatje. Uiteindelijk kon die niet tijdig zijn fiets tot stilstand brengen binnen de afstand waarover de weg vrij was. Art 19 RVV 1990, dus is hij toch aansprakelijk...? Dan zeg ik gewoon nieuw frame uit Maarheze :lol: :lol:
Dit zou wel erg lullig zijn om je bike maten aansprakelijk te stellen.

Het is gewoon het risico van mountainbiken dus kan gebeuren, ieder eigen schade betalen.
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Luuc91 schreef:Carbonreparatie doet het toch voor 159 euro ofzo?
Jep, zonder spuitwerk of afwerking.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Frame is nu in de aanbieding 399 euro.
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

Inmiddels is het frame gerepareerd en opnieuw gespoten bij Unlimited Colors in Venhorst.
Prijs was rond de 265€ incl BTW.
Er zit levenslang garantie op de reparatie en 7 jaar op het spuitwerk dus dat loopt wel los.
De fiets is weer opgebouwd en ready for action....nu ik nog!

En oh ja, als je het niet weet vind je de breuk nooit!

Morgen ff foto's maken
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

kossymtb schreef:
mud mate schreef:Kun je het niet verhalen op de WA verzekering van je maatje. Uiteindelijk kon die niet tijdig zijn fiets tot stilstand brengen binnen de afstand waarover de weg vrij was. Art 19 RVV 1990, dus is hij toch aansprakelijk...? Dan zeg ik gewoon nieuw frame uit Maarheze :lol: :lol:
Dit zou wel erg lullig zijn om je bike maten aansprakelijk te stellen.

Het is gewoon het risico van mountainbiken dus kan gebeuren, ieder eigen schade betalen.
Tuurlijk is het het risico van het MTB'en maar als een verzekering het zou kunnen vergoeden, waarom niet...? Je maatje betaald het niet uit zijn eigen zak ;-)
Cnasta
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2011

mud mate schreef:Kun je het niet verhalen op de WA verzekering van je maatje. Uiteindelijk kon die niet tijdig zijn fiets tot stilstand brengen binnen de afstand waarover de weg vrij was. Art 19 RVV 1990, dus is hij toch aansprakelijk...? Dan zeg ik gewoon nieuw frame uit Maarheze :lol: :lol:
Binnen een "sport en spel" situatie (waar dit zeker onder valt) geldt een verhoogde drempel voor wat betreft de aansprakelijkheid. De "veroorzaker" zal dan ook slechts aansprakelijk zijn indien de schadeveroorzakende gebeurtenis niet past binnen hetgeen normaal binnen het spel hoort.

Voorbeeld:
Tijdens het voetbal een bal (of voet) in iemand zijn gezicht met blindheid en kapotte bril tot gevolg levert geen aansprakelijkheid op (voor zover het gebeurt bij een normaal duel om de bal, een vrije trap, etc). Gebeurt dit als er geen bal de buurt is omdat de veroorzaker niet kan verkroppen dat hij met 1-0 achter staat (en dus iemand buiten "het normale risico om" in het gezicht schopt), dan is er wel aansprakelijkheid.

Vertaald naar MTB/wielrennen:
Rij jij met je stuur in het stuur van een maat, geen aansprakelijkheid. Een bepaald risico is immers inherent aan het spel. Ga je in een afdaling opeens vol in de rem (noodstop) omdat je opeens bedenkt dat je bidon nog bij het bankje staat en ros je daardoor iemand onderuit, dan ben je wel aansprakelijk. Dit hoort immers niet binnen hetgeen normaal is binnen de sport. Voor het niet houden van afstand kan eventueel "eigen schuld" in rekening worden gebracht (dit doet echter geen afbreuk aan de aanwezigheid van aansprakelijkheid).

Los van bovenstaande zijn er overigens verzekeraars die in de polis hebben opgenomen dat ze bij het ontbreken van aansprakelijkheid in een sport-en-spel situatie toch (coulancehalve) tot uitkering overgaan (meestal gelimiteerd tot bijvoorbeeld €12.500,00). Ook fijn indien je bijvoorbeeld per ongeluk iemand schade toebrengt tijdens het stoeien, het kloten met vrienden of lompigheid in een sport-en/of-spel-situatie :)

Advies: Check voor de zekerheid even de polis van de betreffende fietsmaat (De APV, Aansprakelijkheidsverzekering Particulieren).
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Het is zeker de moeite waard om te proberen. Een kennis van mij had ook dit probleem en moest nieuw frame hebben. Wel kwam er een bezoekje aan zowel de veroorzaker als het "slachtoffer" om de verhalen met elkaar te verifiëren.. Lijkt me bij een relatief laag bedrag als bovenstaand niet het geval.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29975
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wij zijn benieuwd naar de foto's !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

ga ik van het weekend even maken! eerst even werken.
Plaats reactie