MonkeyRider goes FAT....&tubeless pg10

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

In totaal 35km gereden. Snelheid op het strand 11km/u (wind tegen) tot 15km/u (wind mee) .
In tegenstelling tot Nijmegen, kon ik hier 50% van de route niet afleggen met een andere fiets :lol:
Ik heb wat zitten spelen met bandenspanning; beetje zachter op strand en bij veel hobbels en een beetje erbij op hardere ondergrond en asfalt.

Je "leert" strandfietsen....steeds de wat hardere stukken langs de vloedlijn opzoeken en ff stevig terugschakelen als het echt rul wordt......je komt wel overal door ! :-D

Een fietsbel op een Fatty is onzin......op asfalt hoort iedereen je aankomen :-{

Als je van eenzaamheid, uitzicht en rust houdt..........koop een Fatbike...........je legt vrij makkelijk grote afstanden af en komt op plekken waar niemand komt :-D

Vraag: hoort dit eigenlijk wel op een MOUNTAIN -bike forum :~

Afbeelding

Hoe mooi is dat.......zo'n spoor alleen op het strand :bier:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

suravida schreef:Zou je alsjeblieft willen ophouden met je Fatty avonturen hier plaatsen? Ik kom niet meer aan werken toe en mijn vinger hangt al weer boven de "buy" knop bij on-one... ;-)
Wat moet je in IJsland als dit bij je om de hoek ligt :wink:
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Genieten met een vettehoofdletter G!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Mooi man, eerst lekker naar Nijmegen en nu weer in Goeree etc.
Het wordt tijd dat mijn Mukkie eens wat strand en water gaat zien.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

suravida schreef:Zou je alsjeblieft willen ophouden met je Fatty avonturen hier plaatsen? Ik kom niet meer aan werken toe en mijn vinger hangt al weer boven de "buy" knop bij on-one... ;-)
Hier hetzelfde gevoel. Ik dacht al aan een muisarm maar t is fattyfever
Hoop dat ik snel mijn wapens kwijt ben dan kan ik toegeven aan die muisklikdrang
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

EL Maroq schreef:
suravida schreef:Zou je alsjeblieft willen ophouden met je Fatty avonturen hier plaatsen? Ik kom niet meer aan werken toe en mijn vinger hangt al weer boven de "buy" knop bij on-one... ;-)
Hier hetzelfde gevoel. Ik dacht al aan een muisarm maar t is fattyfever
Hoop dat ik snel mijn wapens kwijt ben dan kan ik toegeven aan die muisklikdrang
Jullie zouden een keertje moeten proefrijden op asfalt.......dan is die aandrang zo over.
Probeer wel uit de buurt te blijven van strand of bv het Reichswald :lol:
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Mooie natuur.
Mountainbiken is toch op deze manier begonnen.
Tijdverdrijf op speciale plekken waar je anders met een normale fiets niet kwam.
Jij doet hetzelfde.

Avontuur in plaats van een wedstrijdje.

Mooi stuurtje. Werkt dit goed?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

J.I. schreef:Mooie natuur.
Mountainbiken is toch op deze manier begonnen.
Tijdverdrijf op speciale plekken waar je anders met een normale fiets niet kwam.
Jij doet hetzelfde.

Avontuur in plaats van een wedstrijdje.

Mooi stuurtje. Werkt dit goed?
Stuurtje zit als "gegoten" met die 23gr backsweep. Er zit alleen vrijwel geen rize in, dus ik blijf wel veel spacers houden.
Het voordeel van zo'n fatbike op avontuur is, dat je vrijwel nergens vastloopt op doodlopende of "onbegaanbare" paadjes.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Mooie beelden weer!
MonkeyRider schreef:...Jullie zouden een keertje moeten proefrijden op asfalt.......dan is die aandrang zo over...
Ik heb achter een Surly Larry 3.8. Mij verraste juist dat het rijden op asfalt, de rolweerstand viel mij voor zo'n vette band best mee. Hij heeft natuurlijk wel een minder grof profiel en een doorlopende middenbaan. Zoals gezegd zondag de eerste echte test in het juiste terrein, ik ga er vanuit dat zo'n dikke 3.8 ook daar nog steeds ruim voldoende grip heeft.

Nog veel mooie avonturen toegewenst!
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

MonkeyRider schreef: Jullie zouden een keertje moeten proefrijden op asfalt.......dan is die aandrang zo over.
Probeer wel uit de buurt te blijven van strand of bv het Reichswald :lol:
Ik woon in Zeeland op slechts enkele kilometers verwijderd van het strand dus funterrein te over
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

EL Maroq schreef:
MonkeyRider schreef: Jullie zouden een keertje moeten proefrijden op asfalt.......dan is die aandrang zo over.
Probeer wel uit de buurt te blijven van strand of bv het Reichswald :lol:
Ik woon in Zeeland op slechts enkele kilometers verwijderd van het strand dus funterrein te over
Dan "moet" je wel met zo'n ding gaan rijden :wink:
Het was voor mij de eerste keer en het viel me op dat je behalve strand ook alle duinwandelpaadjes door kunt. Je kunt dan nog erg leuke routes maken, incl wat klim en daalwerk.
Het is natuurlijk afwachten wanneer dat verboden gaat worden :(
Maar zo'n ding kun je toch geen "voertuig" noemen en "extreme sport" vind ik ook overdreven :-D

Afbeelding

Bij welk strand zit je in de buurt?
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Ik zou een mooi rondje kunnen doen met asfalt verbindingen. Eerst Ritthem, badstrand Vlissingen, dishoek, en dan zo door tot de Oosterscheldekeering en dan rond het Veersemeer terug naar huis. Circa 70-100km rondje afhankelijk of je noord-Bevenland mee zou nemen met zijn grindpaden.

Kalootstrand bij de kerncentrale is overigens het dichtstbijzijnde strand
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Mooi verslag MonkeyRider!

Wat kan jij vaak lange tochten maken, jaloers! Wat een gave machine is die Fatty zeg, uber cool!

Veel plezier ermee...... de aapjes ook nog aandacht geven he?! Anders worden ze boos

Maanfruit
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

maanfruit schreef:Mooi verslag MonkeyRider!

Wat kan jij vaak lange tochten maken, jaloers! Wat een gave machine is die Fatty zeg, uber cool!

Veel plezier ermee...... de aapjes ook nog aandacht geven he?! Anders worden ze boos

Maanfruit
Puur mazzel, ik had een paar dagen vrij deze week en mooi weer ....en nieuw speelgoed.
Die aapjes gaan gewoon weer mee op toertochten en mtb routes hoor :wink:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Nogal besmettelijk topic moet ik zeggen :-q , als de verkoopcijfers van Fatty's dit jaar een stijgende lijn vertonen, denk ik dat jij daar medeverantwoordelijk voor bent :o .
Leuke verslagen, mooie foto's!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie