Jamis Dakar XC Pro 20th anniversary edition 2005

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Eigenlijk is het de fiets van m'n fietsmaatje, maar omdat hij zelf zeer weinig heeft met internet (Laat staan fora), wil ik jullie .. of althans minimaal 1 persoon (mtfuji) het eindresultaat laten zien van de aankoop van een zeer fraaie Jamis Dakar, ergens in Oktober 2014. (Van dit forum : http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... amis+Dakar" onclick="window.open(this.href);return false; )

Tuurlijk, het is een bike met 26" wielen dus eigenlijk niet interessant als je hem gaat vergelijken met al het andere nieuwe spul wat tegenwoordig de shops uitrolt. Maar wat voor mij gold, en voor mijn fietsmaatje des te meer ... de "fun-factor" ...

Hij zelf reed inmiddels op een door mij geadviseerde X-trail rond, welke aangeschaft was via het forum. Bij het vergelijken met z'n in negentien noach aangeschafte "Gitane" bleek al vrij snel dat het niveau niet een klein beetje hoger lag dan de Gitane, maar een flink eind hoger ...

Dankzij het materiaal is hij zelf ook gaan evolueren, en werd meer en meer speelser op de fiets. Helaas werd hij na een paar flink stevige ritten er weer aan herinnerd aan zijn deels mislukte hernia operatie ....
Na een paar ritten op mijn hobbelpaard, was hij er ook achter ... hij moest ook een fully ! (Die uitspraak deed mij eigenlijk al achterover slaan, ... meestal is hij wat voorzichtiger als het om z'n gezondheid gaat .... )
Ik heb hem dan ook direct mijn hulp aangeboden, om voor een leuk framepje uit te kijken .. danwelniet hier of MP.

Tot op een dag het frame van Mtfuji voorbij schoot tijdens het zoeken naar een geschikt frame ...

Niet geaarzeld, en hop .. de auto in.. het frame halen ...

Met een supermooi frame terug naar Z-Holland ...

Uiteindelijk was het de bedoeling om alles van de X-Trail over te zetten op het Jamis frame, helaas kwamen we er al snel achter dat de stuurbuis 1 cm (!) te kort was, dus hebben we maar gelijk een leuk lucht vorkje aus Deutschland laten uber fliegen ... (XC32 air)
Ik had ook van dit forum nog een reserve demper op de kop getikt, ergens voor de val van de muur ... , zelfde inbouwmaat, dus hebben we die even als "test" demper in het frame gehangen. Helaas (voor mij) bevalt het ouderwetse SID dempertje hem zo goed, dat ik hem dit dempertje maar geschonken heb.

Inmiddels heeft de Jamis al een paar tracks onder zich door zien komen, en als ik alleen maar al naar m'n maatje kijk, krijk je al plezier in de sport ... zelfs met een honkbalknuppel krijg je die glimlach niet van z'n gezicht !

Aanstaande zomervakantie gaat de Jamis ook weer mee op een 2 daags avontuur in Duitsland, de laatste keer was m'n maatje op z'n X-Trail ... dus ik maar des te meer hij is zeer benieuwd hoe het dit keer gaat verlopen ...

Bij het praatje, het plaatje :

Afbeelding
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Hele mooie blauwe bike! Complimenten! Mooi geworden, en in de enige echte mtb maat: 26 inch!!!! :bier:

Afbeelding
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ziet er netjes uit zo... :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zeker mooi geworden!
Dit frame heeft een prijs gewonnen in de USA, beste MTB in zijn klasse, dus geen verkeerde koop.
Heeft ie zijn shirt al besteld?
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Thanks mannen ... :-q

@ Jamis Diablo : Nog niet, maar hij heeft wel de sites al in z'n favorieten gezet .., dus hij zal binnenkort wel met een Jamis jersey rondrijden. :-q
Plaats reactie