Liteville 601 MK3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Aangezien het frame vanaf oktober of later [op mijn verzoek] zal binnenkomen, heb ik nog geen definitieve topic titel aangemaakt. De aanloop en het verzamelen/updaten van alle onderdelen is naar mijn mening al een feest op zich dus laten we eens kijken wat we allemaal van plan zijn qua opbouw. Het zal een project zijn van de lange adem dus wees gewaarschuwd, vlotte updates zullen niet mogelijk zijn.

Ik zit nog met een aantal dingen in mijn hoofd waar ik geen beslissing over heb genomen, 2*9 of 1*9 b.v en hoe kan ik de zaken het beste combineren.

Een aantal onderdelen zijn reeds in mijn bezit en zullen worden gebruikt tijdens de opbouw van de toekomstige fiets.

Zoals het hoort heb ik van deze onderdelen alvast wat foto's gemaakt aangezien ik anders geen recht heb op een topic. :wink:

SPECLIST

Frame: Liteville 601 - M - raceblack - MK3
Voorvork: Fox Van 180mm RC2 Kashima
Achterdemper: Rock Shox Vivid Air
Balhoofd: Syntace Superspin
Remmen: Saint M820
Schijven: Saint Ice Tech RT86 6-bolt 203F & 180R
Crank: Saint M810 [momenteel met 36T Zee blad]
Pedalen: Saint PD-MX80
Shifters: Saint 820
Derailleur voorzijde: -
Derailleur achterzijde: Saint M820
Cassette: XT 11-36
Ketting: XT
Wielen: Da Bomb Revolver met Hope Pro Evo 2 naven en/of DT Swiss FR600 met Hope Pro Evo 2 naven
Banden: Continental Rubber Queen 2.4 Protection en/of Continental Rubber Queen 2.2 Protection - black chili
Chainguide: SCSII
Bashring: Syntace grinder
Stuur: Syntace Vector 7075
Stuurpen: Syntace Megaforce 2
Zadelpen: Reverb Stealth 34.9
Zadel: Selle Italia SLR T1
Handvatten: Odi Ruffian Lockon


FOTO'S

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door memento-mori op vr 28 april 2017, 23:51, 13 keer totaal gewijzigd.
Kannondaele
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 5 september 2010, 13:25
Mijn mountainbike: Taurine 3 carbon

Eens raden..een XC?
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Gaat de Demo weg en komt er een freeridebak voor in de plaats? Wilde gok uiteraard.

Sowieso allemaal leuke onderdelen om naar te kijken, maar wat is nou het plan?
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Zoiets zal het toch wel zijn?

Saint is inderdaad fraai om te zien en matched mooi met die Kashima Fox. Ben benieuwd, je besteed er altijd veel aandacht aan, de opbouw. Als je lang mag wachten schiet me zowel wat te binnen wat het zou kunnen zijn.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Startpost wat aangepast, ik zit mezelf eigenlijk ook altijd te ergeren aan dat geheimzinnige gedoe. :D
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

pvdh schreef:Gaat de Demo weg en komt er een freeridebak voor in de plaats? Wilde gok uiteraard.

Sowieso allemaal leuke onderdelen om naar te kijken, maar wat is nou het plan?
Ik heb besloten dat de Demo blijft maar waarschijnlijk niet meer wordt ingezet. Eens een mooie oplossing verzinnen om het frame op een display te zetten.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

memento-mori schreef:Startpost wat aangepast, ik zit mezelf eigenlijk ook altijd te ergeren aan dat geheimzinnige gedoe. :D
:-D Heel goed.

Wooh wooh 601! Dacht bij de eerste post en een hint in het LV topic aan een 101, maar dat kon ik al niet rijmen met de vork.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Ja, duidelijkheid! Fijn, daar kunnen we wat mee ;) Zo'n quizje is ook leuk, maar dan eigenlijk alléén met een puzzelstukje van het frame. Anders wordt het wel erg lastig.

Zat dus aardig in de goede richting. Dat kan ook al gauw. Saint onderdelen, 180mm vork, Rubber Queens... mooi sommetje. Erg leuk. En tsja, waar heb je zo'n downhiller eigenlijk voor nodig als je met een 180mm fiets praktisch alles kan fietsen? Deze effe in de gaten houden, ik verwacht een mooie uitkomst!
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

He bah, wat een zalig enduro monster wordt dit. 2x9 dus.....
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Ik zit alleen even te kijken of ik daar mijn 810 crank voor kan gebruiken. Ik heb hem gekocht als single met een bash maar zo te zien kan ik hier wel een dubbel van maken. En heeft iemand tips qua verzet? Momenteel heb ik een 38T single. Wat voor blad en welke T zou een mooie combi vormen? Ik rijd niet op souplesse. Voor zover ik kan zien gaat de Syntace grinder slechts tot 36T, wellicht toch kijken voor iets anders.

Qua dropper gaat mijn voorkeur momenteel uit naar Thomson, erg spijtig dat er geen in 34,9 is. Ik hou niet van adapters in de zadelpenbuis namelijk.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

24/38? Past een dubbel dan met bash?

Ook een reden waarom ik voor de Reverb ben gegaan in 34,9mm.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Een 24T heb ik nog liggen, klinkt wel erg klein haha :/

Reverb zou wel fraaier passen qua diameter. Qua looks/reviews ben ik wel gecharmeerd van de Thomson moet ik zeggen.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Ik weet niet hoe sterk je bent, maar een dergelijke fiets omhoog trappen op steile paadjes en je bent blij met een 22-36. Voor en achter. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

memento-mori schreef:Een 24T heb ik nog liggen, klinkt wel erg klein haha :/

Reverb zou wel fraaier passen qua diameter. Qua looks/reviews ben ik wel gecharmeerd van de Thomson moet ik zeggen.
Wat zou je gebruiksdoel zijn? Bij Enduro zijn wat extra versnellingen niet vervelend.

Is de 601 ook geschikt voor Stealth kabel?

Kindshock komt in de herfst met een Ø34.9 pen. http://bikespartsnews.blogspot.nl/2013/ ... neuem.html
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Oja, de Mk2 is stealth ready, dat is helemaal mooi.

Hmmm Lev in 34,9.
Integra zal wel sort van Stealth variant zijn?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie